Sida 1 av 1

2stroke's BlackRox [Nästan klart 17/3]

Postat: 23 februari 2011, 20:56
av 2stroke
2stroke's BlackRox - Nu även på 2strokerider, hehe :shock:


Projektet nästan klart, kolla länken som är någon rad under bilderna för all text + uppstarter osv, dåligt med grejs här!


Bild
Bild
Bild


Gamla plasten var på lite provisoriskt förut också.. Såg ju helt okej ut ändå!


Bild


Kopierat nästan allt rakt av från Moppenet, orkade dock inte fixa länkarna, gå hit istället för en bättre tråd;

http://www.moppenet.nu/showthread.php/6 ... ering-23-2


PMA GÄRNA OM NI HAR NÅGOT SOM JAG SÖKER EFTER, ALLTSÅ DET SOM ÄR [ ]


Mål;

Ha bland dom finare mopparna i Sollentuna (lär inte vara så svårt?)
Bra acc + toppfart
Ha kul det sista året med moppe :roll:


Motor 2011:

[x] = Har hemma

Stage6 Sport Pro [x]
Metrakit SP [x]
Malossi MHR Variator [x]
Stage6 CNC Remskiva [x]
Malossi MHR Delta Clutch [x]
Stage6 R/T Kopplingsklocka [x]
Malossi Special Kevlar-Belt (Rem) [x]
Dellorto 21mm Black Edition Förgasare [x]
Stage6 Insug [x]
Stage6 Luftfilter [x]
Stage6 Membran [x]

Chassi 2011:


[x] = Har hemma
[ ] = Saker som jag vill ha / ska köpas

Stage6 Styrstam Krom [x]
Str8 M-Style Styre [x]
Str8 CNC Handtag [x]
Str8 Tanklock Krom [x]
Str8 Dubbeloptik Evo 2 [x]
Tun'R Droppblinkers Svart Chassi Klart Glas [x]
KOSO Baklampa Vitt Glas[x]
BCD Tankkåpa Svart [x]
BCD Underkåpa Svart [x]
Str8 Kåpset V2 Svart [x]
Buzzeti Sidostöd Krom [x]
ODF Fotplattor [x]
Stage6 Oversize [ ]
Doppler Bakdämp Svart [ ]
Stage6 Bromshandtag Krom [ ]
Stage6 Bromsoljelock Krom [ ]
Stage6 Depåstöd Svart [ ]
Polerade Fälgar [ ]
Polerade Gaffelben [ ]
Innerkåpor Blanksvarta [ ]


Bilder på hur den såg ut förut finns i galleriet!


Delar som kommit hem (kåpor ej med på bild, har faktiskt aldrig själv kollat på dom, är lite lat);

Bild
Bild

Miniuppdatering [23/2]

Tagit loss kopplingen idag efter att ha jagat efter en hylsa, imorgon fixas den förhoppningsvis ( fixar det imorgon med brorsan :wink: )
Spände upp gasvajern och chokevajern idag, satte på baklampan lite provisoriskt, bytte blinkersrelä och lite småskit idag, bild på hur moppen ser ut nu (vet att den är skitig, ska tvätta hela ramen, blocket och så någon dag, lov nästa vecka ju, då ska den förhoppningsvis bli klar! ;

Bild

Delar på [28/2]

Allting på, uppstart blir imorgon ( förutsatt att den nu kommer starta 8) )

Bild
Bild

Uppstart [1/3]


Tog ca 10 kickar + lite startgas och sen så var den igång
Låter dock väldigt konstigt pga att röret inte var tillräckligt påskruvat

Video;

http://img7.imageshack.us/i/dvk.mp4/

Och sen så när jag skulle skruva åt det så hände en lite mindre bra sak.. Hann dra ca ½ varv och sen så knäcktes skruven, har varken verktyg eller kunskap för att gänga om så blir väl till och köpa en ny cylinder begagnat, utan kolv och topplock då.. Hör av er om ni har det, en Stage6 Sport Pro för liggande minarelli

Såhär blev det (rätt dålig bild, men längst ner så håller jag i skruven och ni lär väl veta vart avgasröret ska sitta)

Bild

Lägesuppdatering [3/3]


Fått hem cylindern nu, köpte även ny tändkabel + tändhatt så att det passar till tändstiftet, blev NGK Racing
Köpte även nya packningar och så till cylindern, så nu ska jag ut sätta på den och sen så antar jag att jag kör en till uppstart och ser hur ljudet är och filmar (förut läckte det ju avgaser och lät fult som fan), sen så blir det väl till och fixa tändkabeln (tack HasSe666 för bilder på hur man gör det) och sen så blir det väl till och sätta igång med resterande elen, dvs baklampa, blinkers, framlampa osv, och SEN så åker kåporna på

Tror dock att jag kör med mina gamla "slitna" kåpor tills de är torrt ute, vill inte riskera att sabba dom ifall jag skulle halka

UPPSTART

Pillat på cylindern och fått igång den nu, första gången jag sätter på en cylinder helt själv så jag är nöjd, höll på och bli galen på kolvringen, men fick ihop den helt tillslut och cylindern gled på fint

Videos;

Första uppstarten;

http://img810.imageshack.us/i/7m4.mp4/

Andra uppstarten (bättre inställd);

http://img821.imageshack.us/i/v9as.mp4/

Sen så startade jag den en sista gång innan jag skulle in, då började den böa när jag gasade.. Gasade igen, så dog den och vägrade starta
Plockade bort sadelboxen.. Tändhatten hade ramlat av

Orkar inte fixa något mer idag, sniffat avgaser i 30 min, påfrestande!

Tycker den låter jävligt bra iaf :shock:

Postat: 23 februari 2011, 21:01
av Smolle94
ser bra ut

Sollentuna FTW

Postat: 23 februari 2011, 21:17
av adddam
jävlar vad fin du :wink:

Postat: 25 februari 2011, 19:12
av 2stroke
Kommer stå stilla några dagar nu (tills måndag kväll rättare sagt, ifall jag inte får leverans imorgon)

Kopplingen hade jag ju lite problem med så den fixades idag i skolan (tack Qaktuz & JetforceAlex för det(Alex finns bara på mnf dock)), tyvärr så blev mutterns gängor pajade så en ny har beställts hem, pratade med Hasse och kommer få hem den i ett kuvert i brevlådan så jag slapp betala 50kr för postförskott & frakt på ett paket för den lilla muttern, stort tack till han (på TS)! 8)

Men så fort jag fått den så ska jag sätta ihop allt i variatorn, inhandla kylarvätska, bensin och olja och försöka få igång den!

Postat: 26 februari 2011, 18:24
av METAL666
Blir nog riktigt j^vla bra :D

Postat: 26 februari 2011, 18:32
av ktm_danielsson
Fasen va fint det kommer bli :)

Postat: 26 februari 2011, 19:15
av RacingTobbe
gillar utseendet som fan nu :D

Postat: 26 februari 2011, 20:47
av 2stroke
METAL666 skrev:Blir nog riktigt j^vla bra :D
ktm_danielsson skrev:Fasen va fint det kommer bli :)
Det hoppas vi på! :wink:
RacingTobbe skrev:gillar utseendet som fan nu :D
Du menar med dom kåporna jag har på bildena?
Jo hade gärna kört med dom, men dom är tyvärr repiga nu efter att lite blöta löv kände för att förstöra för mig :roll:
Men blir nog fint, m-styre och grejs ju!


Och btw, har ju nytt dekalark hemma, så vilken typ utav klistermärke ska jag ha på bromsoljebehållarna? ;)
Ska vänstra eller högra sitta kvar och få en matchande på andra sidan? :P

Bild

Och bonusbild på styret :roll:

Bild

Postat: 26 februari 2011, 21:43
av RacingTobbe
2stroke skrev:
METAL666 skrev:Blir nog riktigt j^vla bra :D
ktm_danielsson skrev:Fasen va fint det kommer bli :)
Det hoppas vi på! :wink:
RacingTobbe skrev:gillar utseendet som fan nu :D
Du menar med dom kåporna jag har på bildena?
Jo hade gärna kört med dom, men dom är tyvärr repiga nu efter att lite blöta löv kände för att förstöra för mig :roll:
Men blir nog fint, m-styre och grejs ju!


Och btw, har ju nytt dekalark hemma, så vilken typ utav klistermärke ska jag ha på bromsoljebehållarna? ;)
Ska vänstra eller högra sitta kvar och få en matchande på andra sidan? :P

BILD

Och bonusbild på styret :roll:

BILD
Aa, mena som du har nu :) Men ajja, det var synd ! :( Men jag tycker du ska ha som den högra sidan, på vänstra sidan oxå :D

Postat: 28 februari 2011, 23:43
av 2stroke
Liiiiiten uppdatering 8)

Postat: 1 mars 2011, 15:09
av 2stroke
Uppdatering

Postat: 1 mars 2011, 15:13
av Smolle94
skruven ser ju ut att sticka ut så det borde gå att " skruva" ut den med tång

Postat: 1 mars 2011, 16:20
av 2stroke
Smolle94 skrev:skruven ser ju ut att sticka ut så det borde gå att " skruva" ut den med tång
Sticker ut ca 2mm

Postat: 1 mars 2011, 16:50
av Kindvall
2stroke skrev:
Smolle94 skrev:skruven ser ju ut att sticka ut så det borde gå att " skruva" ut den med tång
Sticker ut ca 2mm
kapa ett litat jack i den sen skruva ut den med ne skruvmäjsel eller prova med en polergirip de sista är att svetsa fast en mutter på den ;)

Postat: 1 mars 2011, 16:57
av Pontusandersson95
ja du behöver absolut inte köpa en ny cylinder, testa som kindvall sa :D

Postat: 1 mars 2011, 17:33
av 2stroke
Får testa det, tack för svaren :roll:

Postat: 1 mars 2011, 17:54
av Speedfighter nr 1
Riktigt stilig moppe :D :D

Postat: 2 mars 2011, 10:12
av 2stroke
Speedfighter nr 1 skrev:Riktigt stilig moppe :D :D
Tack.. Det är ju utsidan som räknas :wink:

Postat: 2 mars 2011, 14:10
av RacingTobbe
Kindvall skrev:
2stroke skrev:
Smolle94 skrev:skruven ser ju ut att sticka ut så det borde gå att " skruva" ut den med tång
Sticker ut ca 2mm
kapa ett litat jack i den sen skruva ut den med ne skruvmäjsel eller prova med en polergirip de sista är att svetsa fast en mutter på den ;)
Jaa, så har jag gjort måååånga gånger och det funkade :) Men kul att motorn går att få igång iaf ! :D

Postat: 2 mars 2011, 14:34
av 2stroke
RacingTobbe skrev:
Kindvall skrev:
2stroke skrev: Sticker ut ca 2mm
kapa ett litat jack i den sen skruva ut den med ne skruvmäjsel eller prova med en polergirip de sista är att svetsa fast en mutter på den ;)
Jaa, så har jag gjort måååånga gånger och det funkade :) Men kul att motorn går att få igång iaf ! :D
Jo, tagit av cylindern och sågade ett jack i skruven men antingen så har jag skruvat snett eller så är det för lite som sticker ut, för hur mycket kraft jag än tar i med så lossnar den inte, så ska till MC Shoppen om ca 30 min och höra med gubben hur mycket han ska ha för att borra ur + gänga om.. Han sa mellan 300-500, blir det 500 så köper jag en ny cylinder istället :P

Btw, när jag tog av cylindern så gled den av direkt, var inget motstånd eller så, fast kolven var längst in så kanske berodde på det? Eller är något skumt? :roll:
Pinnbultarna satt iaf löst, men det var för att jag dragit åt muttrarna så hårt förut så dom följde med när jag skruvade av mutrrarna :P

Postat: 2 mars 2011, 18:49
av RacingTobbe
2stroke skrev:
RacingTobbe skrev:
Kindvall skrev:kapa ett litat jack i den sen skruva ut den med ne skruvmäjsel eller prova med en polergirip de sista är att svetsa fast en mutter på den ;)
Jaa, så har jag gjort måååånga gånger och det funkade :) Men kul att motorn går att få igång iaf ! :D
Jo, tagit av cylindern och sågade ett jack i skruven men antingen så har jag skruvat snett eller så är det för lite som sticker ut, för hur mycket kraft jag än tar i med så lossnar den inte, så ska till MC Shoppen om ca 30 min och höra med gubben hur mycket han ska ha för att borra ur + gänga om.. Han sa mellan 300-500, blir det 500 så köper jag en ny cylinder istället :P

Btw, när jag tog av cylindern så gled den av direkt, var inget motstånd eller så, fast kolven var längst in så kanske berodde på det? Eller är något skumt? :roll:
Pinnbultarna satt iaf löst, men det var för att jag dragit åt muttrarna så hårt förut så dom följde med när jag skruvade av mutrrarna :P
Det brukar tyvärr vara svindyrt att lämna in saker till firmor för att fixa ... Men ajja, lycka till och tråkigt värre! :( Men har du hört med några polare då om dom har något sånt verktyg?

Postat: 2 mars 2011, 19:28
av TheMidnightRider
Ta borr maskinen och borra bort den sen gängar du om tar max en halv timme xd

Postat: 2 mars 2011, 20:22
av LiuZen
annars kolla så inte du kan ta polygripen och skruva ut han? :)

Postat: 2 mars 2011, 20:24
av RacingTobbe
LiuZen skrev:annars kolla så inte du kan ta polygripen och skruva ut han? :)
+1

Postat: 3 mars 2011, 21:42
av 2stroke
Dom tog 450kr för borrningen i cylindern, han hade själv haft problem med det (men å andra sidan är han dum i huvudet, så vem vet om han ens kan borra?) Nu är den iallafall igång

Postat: 4 mars 2011, 22:13
av RacingTobbe
2stroke skrev:Dom tog 450kr för borrningen i cylindern, han hade själv haft problem med det (men å andra sidan är han dum i huvudet, så vem vet om han ens kan borra?) Nu är den iallafall igång
Lät skumt :( Men finns verkligen INGET annat du kan göra ? :(

Postat: 4 mars 2011, 22:27
av 2stroke
RacingTobbe skrev:
2stroke skrev:Dom tog 450kr för borrningen i cylindern, han hade själv haft problem med det (men å andra sidan är han dum i huvudet, så vem vet om han ens kan borra?) Nu är den iallafall igång
Lät skumt :( Men finns verkligen INGET annat du kan göra ? :(
Lät dom göra det direkt, fick tillbaka den igår och startade igång den, finns video längst ner i första posten, länk; http://img821.imageshack.us/i/v9as.mp4/

Pengar är inga problem & jag orkar inte vänta, vill ha klart moppen så dom fick helt enkelt använda en borrmasking och insatsgänga för 450kr :wink:

Postat: 17 mars 2011, 21:59
av 2stroke
Tråden ska uppåt!

Postat: 11 april 2011, 11:04
av Evolve
Jävligt snygg :) funderar själv på att skaffa en aerox :wink: