Har nyligen köpt en Speedfight 206 WRC 100cc för ynka 2.5k pga av att det inte fanns några kåpor och att den var krashad, dock ej ramsne eller motor fel. Köpte den av en polare och när han hade den hjälpte jag han att hinka i denna 100cc motorn i en vanlig speedfight 2 ram. Från början var det en vanligt sf2 men efter att den motorn hade skärt så fick vi tag i en 100cc motor och satte i

En riktigt rolig maskin som jag tänkte ha att leka med hemma på landet med några polare som också kör "skrotmoppar".
Här har ni skönheten

Dock har jag lite problem med den för tillfället

jag skall försöka beskriva problemet så bra jag kan.
När jag gasar iväg så går den hur bra som helst varvar på bra osv, håller gas i ca 20-30 sec och efter det så tvärdör den, har man tur startar den till igen innan hjulen har slutat rulla och står på tomgång men man kan ej gasa på för då dör den, så jag måste vänta runt 10 sec innan jag kan ge full gas igen och får samma problem.
Jag tror att det är någonting med bränslet att den inte får tillräckligt. Dock har jag haft isär förgasaren och blåst munstycken och gjort rent den riktigt ordentligt (behövdes var massor av sand osv i den

Skulle varit tacksam om ni skulle ha en idé om vad felet skulle vara

Mvh Per Hansson