Speedfight 100cc

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Dopi3
Elmoped

Speedfight 100cc

Inlägg av Dopi3 »

Tja!

Har nyligen köpt en Speedfight 206 WRC 100cc för ynka 2.5k pga av att det inte fanns några kåpor och att den var krashad, dock ej ramsne eller motor fel. Köpte den av en polare och när han hade den hjälpte jag han att hinka i denna 100cc motorn i en vanlig speedfight 2 ram. Från början var det en vanligt sf2 men efter att den motorn hade skärt så fick vi tag i en 100cc motor och satte i :roll: (har satt i CDI förgasare och variator och tank som sitter orginal på en speedfight 100cc)
En riktigt rolig maskin som jag tänkte ha att leka med hemma på landet med några polare som också kör "skrotmoppar".

Här har ni skönheten ;)

Bild

Dock har jag lite problem med den för tillfället :(
jag skall försöka beskriva problemet så bra jag kan.
När jag gasar iväg så går den hur bra som helst varvar på bra osv, håller gas i ca 20-30 sec och efter det så tvärdör den, har man tur startar den till igen innan hjulen har slutat rulla och står på tomgång men man kan ej gasa på för då dör den, så jag måste vänta runt 10 sec innan jag kan ge full gas igen och får samma problem.

Jag tror att det är någonting med bränslet att den inte får tillräckligt. Dock har jag haft isär förgasaren och blåst munstycken och gjort rent den riktigt ordentligt (behövdes var massor av sand osv i den :o) har även bytt tändstift, sedan har jag prövat att det inte är fel på "vakumklockan" som sitter under tanken ( har tagit slangen som det skall vara vakum i och sugit och flödet har varit bra, men när jag trycker på vakummslangen på förgasaren igen och kickar får jag inget vidare flöde, vet inte om det är tillräckligt..

Skulle varit tacksam om ni skulle ha en idé om vad felet skulle vara :)

Mvh Per Hansson
Användarens profilbild
MrX rider
Svårstartad skrothög

Inlägg av MrX rider »

Jag tror att du har skit i förgasaren. Jag såg att du hade gjort rent den men jag tror endå att det är skit där :D
Användarens profilbild
kevinspeedfight
Farsans gamla zündapp

Inlägg av kevinspeedfight »

Låter som förlitet eller förstort munstycke i förgasaren.
Kolla på tändstiftet, om det är vitt på toppen så får den
Förlite bensin, obojbrunt får den bra med bensin, svart/kladdigt osv,
På tändstiftet så får den för mkt bensin.
Dopi3
Elmoped

Inlägg av Dopi3 »

MrX rider skrev:Jag tror att du har skit i förgasaren. Jag såg att du hade gjort rent den men jag tror endå att det är skit där :D
Jajjemen det stämmde, jag skröv isär skiten imorse igen och blåste och gjorde rent allting igen, och nu fungerar det :D
Dopi3
Elmoped

Inlägg av Dopi3 »

kevinspeedfight skrev:Låter som förlitet eller förstort munstycke i förgasaren.
Kolla på tändstiftet, om det är vitt på toppen så får den
Förlite bensin, obojbrunt får den bra med bensin, svart/kladdigt osv,
På tändstiftet så får den för mkt bensin.
Såg när jag hade isär förgasaren att jag hade 82 i storlek, kommer gå upp till 85 nu när det är kallt osv, dock är tändstiftet oboybrunt o fint :)
Låst