den går utmärkt så o sätt, puttrar bra på tomgång, startar på 2 kick ute i 15 minus grader men när man ska varva ut den så stannar den i ett läge :S likadant när jag kör i ner-förs back så "4-tacktar" den
så vad kan det vara för fel?
har inget trim(kommer snart i mitt DT projekt) har bytt avgasrör o krök för det gammla hade sotat igen, original förgasare och den e rensad.
så någon som har en aning vad det kan vara för fel?
en dt cylinder är portad för ungefär 6k rpm och efter de så tappar de lixom orken. och inte varvar mer. men kolla till bestyckningen. den brukar kunna skpöka sig på gammla moppar.
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
beckvall skrev:en dt cylinder är portad för ungefär 6k rpm och efter de så tappar de lixom orken. och inte varvar mer. men kolla till bestyckningen. den brukar kunna skpöka sig på gammla moppar.
tack för hjälpen ska prova nu med 70cc på den och 31mm förgasare
runners skrev:Jag vet inte hur det är på Cross, men jag antar att det finns en CDI-box på dessa som det finns på scooters, då kanske den är strypt på din moppe.
nej har kollat med en "ostrypt" CDI och det gjorde ingen skillnad :S
Erik_ skrev:Varför inte kalla den DT50MX som dom heter? Börjar du kasta om bokstäver och siffror kommer folk bara ha svårt att veta vad du menar för hoj.
CDIn är inte strypt på dessa mopeder.
31mm förgasare är aldeles för stort för "70cc" på dessa motorer. Snackar vi icke modifierad köpecylinder så är 20mm lämpligare.
Att den fyrtaktar i utförsbackar är helt normalt. Äldre hårt strypta mopeder gör så på högre varv.
Erik_ skrev:Varför inte kalla den DT50MX som dom heter? Börjar du kasta om bokstäver och siffror kommer folk bara ha svårt att veta vad du menar för hoj.
31mm förgasare är aldeles för stort för "70cc" på dessa motorer. Snackar vi icke modifierad köpecylinder så är 20mm lämpligare.
Att den fyrtaktar i utförsbackar är helt normalt. Äldre hårt strypta mopeder gör så på högre varv.
skrev fel menade 22mm
jag hade 70cc 20mm insug 20mm förgasare effektrör sportluftfilter å den gick ruskigt bra, har filmer på det både här och på youtube,
skrev fel menade 22mm
jag hade 70cc 20mm insug 20mm förgasare effektrör sportluftfilter å den gick ruskigt bra, har filmer på det både här och på youtube,
kan man få en länk kanske värkar ju intressant om den går bättre en min zundapp 70cc med 22mm förgasare
kolla mitt accont (stavning) så har du mera filmer på youtube, kommer lägga upp en ny strax där den går lite bättre
Fan va kopplingen slirade
Qvisten: Kolla bestyckningen, 4-taktar den så är det för stort munstycke.
haha aa den slirar som fan
går inte att byta munstycke det är köpt på cykelkraft ett sånt där paket för nästan 3000kr då sitter det ett sånt munstycket som sitter fast, det är typ redan uträknat till cylindern eller något, svårt att förklara.
går inte att byta munstycke det är köpt på cykelkraft ett sånt där paket för nästan 3000kr då sitter det ett sånt munstycket som sitter fast, det är typ redan uträknat till cylindern eller något, svårt att förklara.
Nu menade jag till trådskaparen
aa tänkte väl änna det
men fan en gammal dt brukar 4-takta i en nerförs bake
Nu menade jag till trådskaparen
aa tänkte väl änna det
men fan en gammal dt brukar 4-takta i en nerförs bake
jo men fan min förra gjorde inte och den var i orginal :S
och fan vilken skillnad mellan motorer, jag menar från min compact 70cc 20mm förgasare till min zundapp 70cc 22mm förgasare med sportfilter på båda