Få bort hundallergi!

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Få bort hundallergi!

Inlägg av PK »

Hej!

nu är det så att jag alltid velat ha en hund. alltid tyckt om hundar. synd bara att pappa är allergisk mot pälsdjur.

är desperat efter att ha en hund :x

han har tagit några tabletter ifall vi hälsar på någon med pälsdjur. men som vi ska skaffa hund så kan han ju inte äta tabletter varannan minut. :?

finns det något vaccin eller liknande som tar bort allergin? har kollat lite på google och har hittat att det finns men har inte lyckats hitta någon riktig beskrivning vad det kostar, hur låg tid det tar att bli helt ren osv.

tack på förhand! :lol:
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres

Inlägg av aerox-sami »

Bara ta tablett morgon och kväll borde väl funka? Annars prata med vårdcentralen :)
Mura Got Blunt?
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

amen liksom om man ska ha hund i 10 år så kanske det är bäst att göra något så man slipper ta tabletter 2 gånger om dagen ;)
BodilRacing
Elmoped

Inlägg av BodilRacing »

Jag själv har pälsdjursallergi och jag tar en allergitablett varje morgon samt en speciell nässpray. Och det finns hundar som allergiker tål tex vissa pudlar och nästan alla korthåriga hundar men ganska sträv päls :idea:
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

hur är det med den dosen? räcker den hela dagen? vad har du för djur?

sen är det mer en golden eller linande jag vill ha. ingen mini hund som ser ut som en rakad råtta eller pudel som enligt flera forskare är den dummaste hunden ;)

vad är det för nässpray?
Skriv svar