Sida 1 av 1
trimm tips till min Senda
Postat: 6 november 2010, 17:33
av sendaan
som texten lyder så behöver jag trimm tips så den blir stark och snabb.
![Bild]()
Postat: 6 november 2010, 18:20
av METAL666
Skulle nog satsa på ett gianelli, hade de på min Derbi

gick sjuk bra.
Postat: 6 november 2010, 20:03
av sendaan
va är de för nått trimm rör?=) hur fort gick de =)?
Postat: 6 november 2010, 20:19
av Sockan
Gianelli 2t. Riktigt grymt rör vad jag har hört.
Postat: 6 november 2010, 20:28
av haampish
gianelli 2t är lätt det sjukaste röret till 50cc.
Postat: 6 november 2010, 20:50
av METAL666
sendaan skrev:va är de för nått trimm rör?=) hur fort gick de =)?
Ett rör som är j"vligt bra och inte så jätte dyrt ca 1500-2000 spänn nytt och runt 1000 begagnat

toppar runt 100km/h

Postat: 6 november 2010, 21:00
av Sockan
METAL666 skrev:sendaan skrev:va är de för nått trimm rör?=) hur fort gick de =)?
Ett rör som är j"vligt bra och inte så jätte dyrt ca 1500-2000 spänn nytt och runt 1000 begagnat

toppar runt 100km/h

Sen drar du på 70cc och 28mm förgasare och du flyger fram i 180!11!!
Postat: 6 november 2010, 21:41
av METAL666
Sockan skrev:METAL666 skrev:sendaan skrev:va är de för nått trimm rör?=) hur fort gick de =)?
Ett rör som är j"vligt bra och inte så jätte dyrt ca 1500-2000 spänn nytt och runt 1000 begagnat

toppar runt 100km/h

Sen drar du på 70cc och 28mm förgasare och du flyger fram i 180!11!!
klart han ska gör

Postat: 7 november 2010, 10:30
av sendaan
Ja har tänkt trimma me 70 cc och 24 mm förgasare och sätta ditt en ostrypt cdi box

Postat: 7 november 2010, 10:33
av bluerider94
sendaan skrev:Ja har tänkt trimma me 70 cc och 24 mm förgasare och sätta ditt en ostrypt cdi box

och ha kvar originalröret eller?
Postat: 7 november 2010, 10:41
av sendaan
juu och nåt trimm rör jag fick med men vete fan va de är för nå märke på det skulle ha vissat en bild på det men vete fan hur man gör

Postat: 7 november 2010, 11:19
av FThunberg
Börja med urpluggat orgnialrör, när du tröttnar på de så köper du ett gianelli 2t

Postat: 7 november 2010, 12:34
av sendaan
OK

men tror jag köper gianelli 2t sen när jag får pengar igen

Postat: 7 november 2010, 12:39
av sendaan
Men kan någon länka en 70cc och förgasare som håller bäst och inte är för dyrt =)
Postat: 7 november 2010, 15:07
av vonLidl
http://twostroke.se/product.asp?product=12151
70cc Sportcylinder, du behöver inte byta vev, det ska fungera perfa som det är.
Bra förgasare är DellOrto Black edition (mycket enkelt att byta munstycke jämfört med vanliga) som finns i 19 och 21mm
http://twostroke.se/product.asp?product=7585
http://twostroke.se/product.asp?product=7586
Upp till 24mm är det "lönt" att ha med 70cc sport, 19 är kanske aningen liten men man kan faktiskt köra med original 17,5 men det blir ju ganska självklart inte lika bra.
Postat: 7 november 2010, 17:15
av sendaan
Tack =D ska man ha nå sp luftfilter till de?=)
Postat: 7 november 2010, 17:56
av beckvall
giannelli är fina grejer de! kör de på min MHR85r cylinder ligger i midrace med det röret. har testat prorace och tyckte inte de va lika kuligt som giannelli!
men bara en liten nackdel med det röret är att allafall mer mig har käkat kolvar och diversa annat. men då har jag portat cyllarna också.
Postat: 7 november 2010, 19:11
av sendaan
ok, de va lite trökigt men ger de en bra acc?=)
Postat: 8 november 2010, 00:53
av vonLidl
Något luftfilter behöver du inte, inte än iaf med sån "svag" setup. Visst, du KAN om du känner för det men du vinner inget på det, luftburk är fortfarande bäst pga ljudet. Jag antar att du vill ligga liiiite lågt?
Gianellit i sig är högvarvigt men kombinerat med Airsal Sporten så blir själva setupen ganska lågvarvig.
Om accet är bra? Det beror på vad du har kört innan, har du urpluggat eller original? Isf är BARA Gianelli som en raket för dig

Postat: 8 november 2010, 17:15
av sendaan
Ja de låter bra ska väll se om jag hittar något sånt beg och sen så ska jag köpa en cateye med en på forumet
