Bytte från original till en Stage6 Sport Pro, på originalcylindern så fanns det 2 ingångar till 2 små slangar ovanpå cylindern precis bakom topplocket, och slangarna gick in till förgasaren och dom hade med kylningen och göra eftersom att jag själv lyckats dra ut dom och det har läckt kylarvätska då..
Iallafall, till problemet, på den nya cylinder fanns det bara 1 ingång till dom 2 små slangarna, så hålet täpptes igen istället vilket kanske inte var så smart, men "pluggen" verkar ha lossnat nu för det rinner ut vatten från cylindern, efter ca 15 min körning är det helt tomt i kylaren och dom 2 slangarna i förgasaren hänger ut i luften..
Någon som har en lösning på det eller vet varför det bara är 1 ingång i cylindern till dom 2 slangarna eller hur man kan göra?
Vadå, så en slang ska gå från vattenpumpen till förgasaren? Vart ska man koppla in den?
Kan man inte bara skita i kylningen och täcka för på något sett?
/2stroke
Aerox 03
MHR Team 2 70cc (portad av proove)
Malossi overrange
Stage6 PWK 28mm
Stage6 v-force
Stage6 Koppling MKII (107mm)
Stage6 Kopplingsklocka
Metrakit Pro Race vev
Roost Rör specialbeställt för high-end
Italkit Analog
kolla bestyckningen. för tun bestyckning så blir den varm. eller så kanske pumpen är lite klen. och sen blir dom lite varmare när man trimmar dom. som sagrt kylarna är anpassade för 50cc 4hp
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
fredde802 skrev:ska du skita i kylningen lär du ju inte komma långt innan moppen värme nyper
Så korkad är jag faktiskt inte... Menar kylningen till förgasaren :p
fördel med kylning till förgasaren är att den "värms" upp och går bättre på vintern och vid start.
har inte på min men ska ordna sen.
kyler den för dåloigt är det bara att skaffa stage6 eller någon annat märke på vattenpumpen, som kyler bättre, har precis köpt till min, lätt värt det.
Rubrik: hej
om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
Alltså, problemet är att i GAMLA cylindern så fanns det 2 utgångar från cylindern där man fäste 2 slangar som gick till förgasaren
I NYA cylinder så finns det bara 1 utgång till förgasaren, men fortfarande 2 slangar, så vadfan ska man göra?
2stroke skrev:Alltså, problemet är att i GAMLA cylindern så fanns det 2 utgångar från cylindern där man fäste 2 slangar som gick till förgasaren
I NYA cylinder så finns det bara 1 utgång till förgasaren, men fortfarande 2 slangar, så vadfan ska man göra?
skita i det då, eftersom att det måste vara 2 slangar, kanske mer, absolut inte mindre.
en bild hade uppskattats har inte sett det och min beta är vattenkyld så :S
Rubrik: hej
om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?