Hur får man på svänghjulet rakt?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
viktors1994
Svårstartad skrothög

Hur får man på svänghjulet rakt?

Inlägg av viktors1994 »

Får inte på mitt svänghjul.. Har satt fast kilen i hacken, men när jag sätter på svänghjulet och trycker lite åker de på lite snett. Hur gör jag för att få på den rakt?
Senast redigerad av viktors1994 den 7 oktober 2010, 17:05, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
zvynx
Farsans gamla zündapp

Re: Kil på veven?

Inlägg av zvynx »

viktors1994 skrev:yo, har precis bytt vev nu, och skulle sätta på svänghjulet, men det sitter som en sak på gamla veven, i ett litet hack som gör att svänghjulet sitter på samma sätt/ställe hela tiden. Men får inte av den från gamla veven. Måste jag köpa ny sån eller hur får man bort den?
Och vad heter den?
krysskil , och den ska inte vara så svår att få loss, annars kan du ju köpa ny inte så dyra.
Braap Braaaap
viktors1994
Svårstartad skrothög

Re: Kil på veven?

Inlägg av viktors1994 »

zvynx skrev:
viktors1994 skrev:yo, har precis bytt vev nu, och skulle sätta på svänghjulet, men det sitter som en sak på gamla veven, i ett litet hack som gör att svänghjulet sitter på samma sätt/ställe hela tiden. Men får inte av den från gamla veven. Måste jag köpa ny sån eller hur får man bort den?
Och vad heter den?
krysskil , och den ska inte vara så svår att få loss, annars kan du ju köpa ny inte så dyra.
nvm, fick loss den några minuter senare. Men jag vet inte hur jag ska få på svänghjulet rakt nu. Tips?
Robiin93
Varnad

Inlägg av Robiin93 »

du måste lägga up en bild nästan för i mina öron låter det som ett stort jävla i-lands problem
viktors1994
Svårstartad skrothög

Inlägg av viktors1994 »

Robiin93 skrev:du måste lägga up en bild nästan för i mina öron låter det som ett stort jävla i-lands problem
Nvm, det va spåret i veven som inte va lika djupt som på org veven, det gjorde att kilen kom för högt upp xd fick fila ner den..
Låst