frågar här

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Cappe14
Svårstartad skrothög

frågar här

Inlägg av Cappe14 »

frågar här istället för det verkar inte vara någon som svarar i cylinder tråden. och nu till frågan då , är det stor effektskillnad på min Rieju drac om jag byter från orginal cylindern (50cc) till airsal 50cc (sport) , jag har redan trim rör på (Hebo perf bufanda). funderar nämnligen på att köpa sport cylindern men det är ju ingen idé om det inte blir någon större effekt skillnad :)
kaaalven
Elmoped

Inlägg av kaaalven »

bättre att lägga pengarna på 70 ist :)
maxxripe
Elmoped

Inlägg av maxxripe »

Visst ger en 50cc sport bättre effekt en org 50cc, eftersom sport har större kanaler tex, Men jag tycker att du ska lägga pengarna på en 70cc för dom ligger i ungefär samma prisklass + att de är mkt bra drag i de gämfört mot någon 50cc.
(:
Haaga
Elmoped

Inlägg av Haaga »

Men köper du 70cc bör du byta vev och behöver blanda olja i tanken istället för separat. :)
Derbi X-treme SM -06
Användarens profilbild
puttrish
Farsans gamla zündapp

Inlägg av puttrish »

Haaga skrev:Men köper du 70cc bör du byta vev och behöver blanda olja i tanken istället för separat. :)
Om han köper en lite snällare 70cc så behöver han inte byta vev så länge han inte kör som en nybliven 15-åring, vilket när jag tänker efter ganska många gör :P

ontopic så tycker jag att om du skall trimma med ny cylinder så tycker jag att du skall lägga pengarna på en 70cc istället.
rod_rrx
Farsans gamla zündapp

Inlägg av rod_rrx »

Haaga skrev:Men köper du 70cc bör du byta vev och behöver blanda olja i tanken istället för separat. :)
det beror på vilken klass cylindern ligger i. en 70cc sport är inget problem för org veven
polisen: den här går ju i 85 km/h.
pojken som åker fast: HAHA! vågade du inte åka fortare eller??

HAHA!
Låst