Bytte till nudebar på kompis aerox igår, nu startar den inte ! Känns som att den inte tänder, någon som har några idéer ? har kollar tändhatten, kollat alla kopplingar ifram, de ända som inte sitter i något just nu är den stora blå kontakten från hastighetsmätaren, (testat att sätta i den , hjälper inte) Blinkersena, hastighetsmätarvajern... Fattar ingenting ! idéer någon?
Om jag fattar rätt har du kollat gnistan, men har du kollat brytarkontakterna, tändspolen. Men först och främst prova byta tändstift, ofta är felet på detta.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
runners skrev:Om jag fattar rätt har du kollat gnistan, men har du kollat brytarkontakterna, tändspolen. Men först och främst prova byta tändstift, ofta är felet på detta.
Jag blandade samman din moped med en jag läste som var en typ äldre moped. På scooters finns inte brytarkontakter.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
byta tillbacks, har nog hört något om nudebar som gör mopeder svårstartade
Rubrik: hej
om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
Det är ingen gnista, och har inte klippt någon kabel.. använde inte någonting som skulle kunna gjort de, men jag börjar få lite smått damp på denna skiten.
99,99% säker att ni har fått av någon jord-kabel. Då startar inte moppen alls. Leta efter en kabel med lite löd-tenn på den, sen löder/sätter ni fast den på en olackerad yta på ramen.
bjorklind skrev:nudebar har inget med hur din moppe går och beter sig. det är ett sätt att styla sin moppe bara
Det menar du inte
Rubrik: hej
om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?