olika variatorer är olika formade/tunga så alla variatorer skall ha olika vikter så tex så kan 6g för hans variator vara som 3g för någon med en aeroxPontooz skrev:Men helvete, har skrivit 1000 gånger snart tror jag - BYT TILL LÄTTARE VIKTER! HÖGVARVIGT RÖR = LÄTTA VIKTER
både 6g och 5.5g är TUNGA vikter som man har till lågvarviga setuper!
Lågfartsmunstycke är faktist ngt jag har funderat på, men det sägs att man inte ska behöva byta detfax110 skrev:olika variatorer är olika formade/tunga så alla variatorer skall ha olika vikter så tex så kan 6g för hans variator vara som 3g för någon med en aeroxPontooz skrev:Men helvete, har skrivit 1000 gånger snart tror jag - BYT TILL LÄTTARE VIKTER! HÖGVARVIGT RÖR = LÄTTA VIKTER
jag tror hellre du skall ta en titt på lågfartsmunstycket
ifall det ska bytas ska det vara större men du kan ju vänta på fler kommentarer innan du gör detJetforce_Dahlin skrev:Lågfartsmunstycke är faktist ngt jag har funderat på, men det sägs att man inte ska behöva byta det :Pfax110 skrev:olika variatorer är olika formade/tunga så alla variatorer skall ha olika vikter så tex så kan 6g för hans variator vara som 3g för någon med en aeroxPontooz skrev:Men helvete, har skrivit 1000 gånger snart tror jag - BYT TILL LÄTTARE VIKTER! HÖGVARVIGT RÖR = LÄTTA VIKTER
Men om jag gör det, ska det vara mindre då?
Lågfarts munstycket bestämmer hur mkt bensin mopeden ska få (på lågfart) vilket gör att den blöddrar mindreJetforce_Dahlin skrev:Lågfartsmunstycke är faktist ngt jag har funderat på, men det sägs att man inte ska behöva byta detfax110 skrev:olika variatorer är olika formade/tunga så alla variatorer skall ha olika vikter så tex så kan 6g för hans variator vara som 3g för någon med en aeroxPontooz skrev:Men helvete, har skrivit 1000 gånger snart tror jag - BYT TILL LÄTTARE VIKTER! HÖGVARVIGT RÖR = LÄTTA VIKTER
dock så ändrar man det sist, om den går dåligt på låga varv så ställer man in det, med nålen och luftskruven.Karlberg1011 skrev:Lågfarts munstycket bestämmer hur mkt bensin mopeden ska få (på lågfart) vilket gör att den blöddrar mindreJetforce_Dahlin skrev:Lågfartsmunstycke är faktist ngt jag har funderat på, men det sägs att man inte ska behöva byta detfax110 skrev: olika variatorer är olika formade/tunga så alla variatorer skall ha olika vikter så tex så kan 6g för hans variator vara som 3g för någon med en aerox
Nålen var ngt vi har tänkt på, så vi tänkte ändra det, men kom fram till att den är fast och inte går att ändra. Har aldrig sett det förr. Och luftskruven har ngt skit-konstigt skruvhuvud, är som en hel cirkel som är avsågad pyttelite på ena sidan. Har inget jag kan skruva med -.-'KarlssoN^ skrev:dock så ändrar man det sist, om den går dåligt på låga varv så ställer man in det, med nålen och luftskruven.Karlberg1011 skrev:Lågfarts munstycket bestämmer hur mkt bensin mopeden ska få (på lågfart) vilket gör att den blöddrar mindreJetforce_Dahlin skrev: Lågfartsmunstycke är faktist ngt jag har funderat på, men det sägs att man inte ska behöva byta det
om den blöddrar har den INGET med variation att göra, dra ner ett hack i nålen ist.
snackar du i natt mössan eller kan du inte läsa ? han sa att den bluddra med allt från 92-98 men munstycket färg var bäst med 92 han sa aldrig nåt om att mopeden inte bluddradePontooz skrev:Vad är det för härj i tråden?
Tips: Sätt i 92 igen och byt till lättare vikter. Pilla inte med trottelnål och luftskruv om den går rent på lågvarv/mellanvarv.
Pröva med 4g och sen utgå från det.
Köp inte hårdare tryckfjäder, men däremot kan du köpa kopplingsfjädrar om du verkligen vill slänga bort lite cash!
edit: innan folk går till angrepp, han skrev att den gick rent med 92 och att den inte ORKADE komma upp i hastighet/varv = för tunga vikter
1, talade om att det inte funkar med lättare vikterPontooz skrev:Vad är det för härj i tråden?
Tips: Sätt i 92 igen och byt till lättare vikter. Pilla inte med trottelnål och luftskruv om den går rent på lågvarv/mellanvarv.
Köp inte hårdare tryckfjäder, men däremot kan du köpa kopplingsfjädrar om du verkligen vill slänga bort lite cash!
edit: innan folk går till angrepp, han skrev att den gick rent med 92 och att den inte ORKADE komma upp i hastighet/varv = för tunga vikter
Precis, det är ju det som är så konstigt, har dock inte tittat på stiftet när jag har haft 95/98 men det förstår man ju att det är mörkaresåhär menade han om du inte fattade ''den bluddrade som mest med 92 men oboy brunt stift, 95 och 98 mindre blödder men mörkare stift''
Har säkert tolkat TS text helt fel. Fattar inte vad han menar riktigt för texten är ju inte direkt bra skriven.fax110 skrev:snackar du i natt mössan eller kan du inte läsa ? han sa att den bluddra med allt från 92-98 men munstycket färg var bäst med 92 han sa aldrig nåt om att mopeden inte bluddradePontooz skrev:Vad är det för härj i tråden?
såhär menade han om du inte fattade ''den bluddrade som mest med 92 men oboy brunt stift, 95 och 98 mindre blödder men mörkare stift''
och då svara du ju liksom på hans fråga även om du inte tror det
''Pilla inte med trottelnål och luftskruv om den går rent på lågvarv/mellanvarv'' och den går ju inte rent på lågvarv !!!!!!!!!!!!!!!
Kallepallefax110 skrev:tror fortfarande du inte förstod 92 munstycke = bludder på låga varv och drar på förfullt när den sluttar att bluddra och perfekt munstycke färg och då ska munstycket vara rätt
byter han till större munstycke så bluddrar den lite mindre på låga varv men med för mörk färg på stiftet
och han skrev nyss att nålen inte gick justera
det är alltså när han börjar gasa den bluddrar och när den slutar (på höga varv) drar den iväg fint
ojj, missade den raden då jag läste igenom, förlåt. ett alternativ om varken nålen eller luftskruv går att justera är att säta på sportluftfilter och öka huvudmunstycket en aning extra. eller helt enkelt, byta lågfartsmunstycke.KarlssoN^ skrev:Kallepallefax110 skrev:tror fortfarande du inte förstod 92 munstycke = bludder på låga varv och drar på förfullt när den sluttar att bluddra och perfekt munstycke färg och då ska munstycket vara rätt
byter han till större munstycke så bluddrar den lite mindre på låga varv men med för mörk färg på stiftet
det är alltså när han börjar gasa den bluddrar och när den slutar (på höga varv) drar den iväg fint
Men jag skrev min setup i första inlägget och då skrev jag med sportluft filter. Och jag har gürtner förgasare och jag hittar inge lågfartsmunstycke till dem. Men om jag hittar senare, ska jag ha mindre då?kallepalle skrev:ojj, missade den raden då jag läste igenom, förlåt. ett alternativ om varken nålen eller luftskruv går att justera är att säta på sportluftfilter och öka huvudmunstycket en aning extra. eller helt enkelt, byta lågfartsmunstycke.KarlssoN^ skrev:Kallepallefax110 skrev:tror fortfarande du inte förstod 92 munstycke = bludder på låga varv och drar på förfullt när den sluttar att bluddra och perfekt munstycke färg och då ska munstycket vara rätt
Om den börjar blöddra och inte orkar varva upp på fullgas har han ju för tunga vikter?fax110 skrev:tror fortfarande du inte förstod 92 munstycke = bludder på låga varv och drar på förfullt när den sluttar att bluddra och perfekt munstycke färg och då ska munstycket vara rätt