Sida 1 av 1

Moppe blödrar/hackar :(

Postat: 15 augusti 2010, 23:20
av HanssonCH
tja
min moppe har börjat blöddra och typ hacka när man kör och riktigt varvar ut fullt man märker det speciellt i 2:an och 3:an men även i 6:an när man håller fullgas men om man släpper så man har 2/3 gas så går den rent,
Det är en ch racing och just nu har jag dragen plugg, tagit bort luft pluggen och har 100 munstycke på (95 orginal)
vad kan vara felet ??

tacksam för svar! :)

Postat: 15 augusti 2010, 23:29
av 940103
Jag skulle tippa på att du ska gå upp ännu mer i munstycke! Kolla färgen på tändstiftet så det är oboybrunt, och inte vitt eller svart.

Postat: 16 augusti 2010, 11:26
av HanssonCH
okej ska testa det för har upp till 110 hemma vilket tror du skulle vara bra ?? har kollat tändstiftet och den är oboy brun men lite antydan till vitt men det är inte mkt alls :P

Postat: 16 augusti 2010, 11:35
av HanssonCH
men jag är inte säker på om det är munstycket för den har gått skit bra i ca 1 vecka sen började den hålla på så igår :/

Postat: 16 augusti 2010, 11:45
av fax110
HanssonCH skrev:men jag är inte säker på om det är munstycket för den har gått skit bra i ca 1 vecka sen började den hålla på så igår :/
rengör förgasaren och fungar inte det proba byt stift om inte det är ganska nytt

Postat: 16 augusti 2010, 12:30
av Derbipower05
HanssonCH skrev:men jag är inte säker på om det är munstycket för den har gått skit bra i ca 1 vecka sen började den hålla på så igår :/
Prova skruva in eller ut luft skruven lite gran kan behövas ibland beroende på väder.

Postat: 16 augusti 2010, 12:39
av bluerider94
det är ingen mening med att köra utan luftburksstrypning på en förövrigt orginal moped.. drar bara mer bensin och låter mera...

Postat: 16 augusti 2010, 12:44
av KarlssoN^
bluerider94 skrev:det är ingen mening med att köra utan luftburksstrypning på en förövrigt orginal moped.. drar bara mer bensin och låter mera...
han har dragit pluggen i röret också ? ;)

Postat: 16 augusti 2010, 13:14
av HanssonCH
fax110 skrev:
HanssonCH skrev:men jag är inte säker på om det är munstycket för den har gått skit bra i ca 1 vecka sen började den hålla på så igår :/
rengör förgasaren och fungar inte det proba byt stift om inte det är ganska nytt
jag ska ut och rengöra förgasaren om en stund och stiftet är ca 1 månad gammalt altså ganska nytt, tycker du jag ska byta till 102 munstycke och se om den går bättre då?? men är inte så bra på motorer så undrar hur jag ska rengöra förgsaren ?? ska man bara blåsa med tryckluft och vad ska man öppna osv ??

Postat: 16 augusti 2010, 13:16
av HanssonCH
Derbipower05 skrev:
HanssonCH skrev:men jag är inte säker på om det är munstycket för den har gått skit bra i ca 1 vecka sen började den hålla på så igår :/
Prova skruva in eller ut luft skruven lite gran kan behövas ibland beroende på väder.
det har jag gjort, höll på med det i över 2 timmar igår men den blöddrade/hackade ändå :/
något annat förslag??

Postat: 16 augusti 2010, 13:29
av Derbipower05
HanssonCH skrev:
Derbipower05 skrev:
HanssonCH skrev:men jag är inte säker på om det är munstycket för den har gått skit bra i ca 1 vecka sen började den hålla på så igår :/
Prova skruva in eller ut luft skruven lite gran kan behövas ibland beroende på väder.
det har jag gjort, höll på med det i över 2 timmar igår men den blöddrade/hackade ändå :/
något annat förslag??
vad hände när den började att hacka då ? gick den rent innan och vad har du för storlek på fogen ?

Postat: 16 augusti 2010, 13:30
av DerbiSenda 01
Testa att hålla in choken när den börjar blöddra och om den börjar gå bättre så ska du ha större munstycke men om den går sämre ska du ha mindre munstycke

Postat: 16 augusti 2010, 13:54
av HanssonCH
Derbipower05 skrev:
HanssonCH skrev:
Derbipower05 skrev: Prova skruva in eller ut luft skruven lite gran kan behövas ibland beroende på väder.
det har jag gjort, höll på med det i över 2 timmar igår men den blöddrade/hackade ändå :/
något annat förslag??
vad hände när den började att hacka då ? gick den rent innan och vad har du för storlek på fogen ?
asså ljudet blev dovare och den tappade fart... ja den gick rent innan och jag har 16 mm förgasare ....

Postat: 16 augusti 2010, 13:54
av HanssonCH
DerbiSenda 01 skrev:Testa att hålla in choken när den börjar blöddra och om den börjar gå bättre så ska du ha större munstycke men om den går sämre ska du ha mindre munstycke
okej ska testa det....

Postat: 16 augusti 2010, 15:20
av KarlssoN^
eftersom det bara blev under en natt så testa att ta av luftfiltret, om den går rent då, då har du ett jävligt skitigt luftfilter :)

Postat: 16 augusti 2010, 15:25
av HanssonCH
KarlssoN^ skrev:eftersom det bara blev under en natt så testa att ta av luftfiltret, om den går rent då, då har du ett jävligt skitigt luftfilter :)
okej ska testa det också :) jag hör av mig efter jag testat allt ni sagt till mig så får jag se om det funkar :)

Postat: 16 augusti 2010, 15:52
av Sam.K

Postat: 16 augusti 2010, 17:02
av HanssonCH
Sam.K skrev:Rensa förgasaren?
http://www.youtube.com/watch?v=ZzzlkRosJIE
okej tack :)

Postat: 16 augusti 2010, 17:05
av HanssonCH
va ute nyss och bytte upp mig 5 strl i mustycke samt blåste rent alla munstycke och runt omkring där, sedan renjorde jag luftfiltret och skruvade lite på luftskruven och nu går den som vanligt igen !
TACK så mycket alla som skrivit till mig och jag hör av mig igen om något annat problem dyker upp ! :)