Lite tips på hur man kan tvätta mopeden till grunden hade verkligen uppskattats

Såna fälgar måste du ha autosol eller liknande o sitta o putsa lite grann så ser dom nya utRoserud skrev:Jag hade tänkt att plocka ner lite delar och göra rent på mopeden, det är en Yamaha Dt50R -08 men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga när jag gör rent delarna, kan man göra ett bensinbad för de flesta delar i metall och så eller? Fäljarna, det är som ingrodd smuts, men det går inte bort med vanligt bilschampo märkte jag, det är inte heller rost så vet inte om ni har några bra tips? Sedan, ska man smörja in delarna igen med något slags fett efter att man tvättat allt eller?
Lite tips på hur man kan tvätta mopeden till grunden hade verkligen uppskattatsHar inte någon tidigare erfarenhet av detta så hoppas på lite hjälp.
beror på vad det är för lack, om det är original lack(oftas att bara plasten är färgad) så är det lungt men är det "spray burks" lackad så kan du få lite problem(ungefär som bensin, om du inte har haft problem med bensin, så får du troligen inte det här heller, för att bensin är starkareDEA!! skrev:men passa dig med avfettning, sitter det lite länge så kan färg o liknande förstöras, kanske inte på fälgarna, men på kåpor o liknande.