Jog RR flödar?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Jolly
Farsans gamla zündapp

Jog RR flödar?

Inlägg av Jolly »

Tja, har en Jog RR -03, när moppen stått ett tag (1 natt) så flödar förgasaren över. Har gjort rent förgasaren, tomgången och sånt är relativt bra inställt. När den stått en längre tid (var på semester 10 dagar kom hem igår) så när jag skulle starta idag (kick, elstart trasig) så kickade jag, den tände till på första kicken och gick i typ 1 sek. Sen dog den och man fick kicka en bra stund innan den startade. Förgasaren hade flödat så har en väldigt fin svart fläck på betonggolvet nu :lol: . Sen även när man har kört så liksom läcker det typ olja (tror jag det är, en mörk trög sörja) ifrån tändstiftet. Eller asså där tändstiftet sitter. Spelar ingen roll hur hårt man skruvar det. Det kommer ut ändå. Så hela motorn och luftburken och allt är indränkt i någon saggig sörja nu. Moppen har dragen v-ring urpluggat och kapad blindtarm på originalrör. Dragen luftplugg. Enkelt sagt Helt ostrypt. Har 74 i munstycke. Är det för stort tro? 8)

Edit: Stiftet är lite mer åt det svarta hållet vilket tyder på att den får lite mkt soppa. Men den ska väl inte flöda och läcka olja för det???

Srry om det är felpost, vet inte om det ska postas i munstyckestråden eller inte
Användarens profilbild
Aerox_Isse
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Aerox_Isse »

har precis samma setup som du på min aerox samma munstycke också och jag har inte märkt något fel på min
Det är inte olagligt med trimm, bara om polisen vet
Användarens profilbild
Jolly
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Jolly »

Aerox_Isse skrev:har precis samma setup som du på min aerox samma munstycke också och jag har inte märkt något fel på min
Fast moppar har ju en förmåga att vara ganska individuella :)
Användarens profilbild
Aerox_Isse
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Aerox_Isse »

Jolly skrev:
Aerox_Isse skrev:har precis samma setup som du på min aerox samma munstycke också och jag har inte märkt något fel på min
mjo. men blev lite orolig när jag läste de här om samma sak kanske skulle hända med min inom en framtid? du har väll typ samma motor som aerox?
Användarens profilbild
Jolly
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Jolly »

Aerox_Isse skrev:
Jolly skrev:
mjo. men blev lite orolig när jag läste de här om samma sak kanske skulle hända med min inom en framtid? du har väll typ samma motor som aerox?
Samma motor som aerox, en skillnaden jag vet är att aerox har lättare vikter original och skivbroms bak, inte trumma
Användarens profilbild
Aerox_Isse
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Aerox_Isse »

Jolly skrev:
Aerox_Isse skrev:
Jolly skrev: mjo. men blev lite orolig när jag läste de här om samma sak kanske skulle hända med min inom en framtid? du har väll typ samma motor som aerox?
Samma motor som aerox, en skillnaden jag vet är att aerox har lättare vikter original och skivbroms bak, inte trumma
aha.
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

ta loss förgasaren och rengör flottörhuset/nålventilen.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
johans93
Svårstartad skrothög

Inlägg av johans93 »

kan ha lagt sig lite skit precis satt flottören/nålventilen inte stänger ordentligt, kolla de
Låst