FS1 problem troligen småfix?

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

FS1 problem troligen småfix?

Inlägg av ktm_danielsson »

Tjenare! Köpte en Yamaha FS1 ( ? årsmodell ) igår, han som hade den fick inte igång den men efter ett tag fick jag igång den o den klara max 1an, senare på kvällen klara den 1-2-3... Och idag klarade den alla växlar o gjorde ca 60..

Nu till lite mer info om felen, ibland kan man inte starta den utan chok, ibland dör den så fort man har chok.
Ibland så gör den ca 60, ibland så orkar den inte ens starta ( går igång på friläge, i med växel, upp med koppling, dör.. ( orkar inte varva upp ).
Själv tror jag att den behöver lite större munstycke och den får för mkt/lite bensin/luft o allt sånt? Han som jag köpte den av " trodde " det va något med förgasaren. Han hade haft den stått i källaren under vintern/hösten, tog upp den nu till sommarn o den funkade inte längre.. ? OTROLIGT tacksam för hjälp då det här är första veteranaren :)
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
TheSameOne
Elmoped

Inlägg av TheSameOne »

Rensa förgasaren och se om det hjälper :)
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Okej, funderar ändå på o köpa 16mm förgasare och 60cc cylinder när pengar har börjat komma in igen :) Sen kanske det blir en riktigt fet lackering ;) Vi får la se :) Men tack för tipset ska kolla på det i helgen :D
Bild

Jag är odödlig
fredda11
Elmoped

Inlägg av fredda11 »

det är stellbart munstycke på dom.
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

fredda11 skrev:det är stellbart munstycke på dom.
Kan du förklara det där mer exakt :) ?
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
TK_DRAC
Gasres

Inlägg av TK_DRAC »

det är inte ställbartmunstycke på fs1. Ta av förgasaren plocka ner den bada allt i bensin å sätt ihop, då kan du även passa på å kolla om något ser konstigt ut ;) Rengör även luftfiltret..

kollat tändstift? kan vara något med tändningen oxå.
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

TK_DRAC skrev:det är inte ställbartmunstycke på fs1. Ta av förgasaren plocka ner den bada allt i bensin å sätt ihop, då kan du även passa på å kolla om något ser konstigt ut ;) Rengör även luftfiltret..

Ska sätta på sportluftfilter asap 8)
Funkar inte avfettningsmedel då ?
Får väll ta en titt på det också :) Dock startar den nästan alltid på första kicken, oftast när man ger gas som den dör, men det kan vara tändstiftet eller?
Bild

Jag är odödlig
fredda11
Elmoped

Inlägg av fredda11 »

TK_DRAC skrev:det är inte ställbartmunstycke på fs1. Ta av förgasaren plocka ner den bada allt i bensin å sätt ihop, då kan du även passa på å kolla om något ser konstigt ut ;) Rengör även luftfiltret..

min kompis har en fs1:a och om jag inte är helt snurrig i bollen är det ett ställbart munstycke på den sitter pricis breve choken.
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

fredda11 skrev:

min kompis har en fs1:a och om jag inte är helt snurrig i bollen är det ett ställbart munstycke på den sitter pricis breve choken.
Testade allt o skruva lite på det, har en bild på förgasarn uppe i en annan tråd " Skit i förgasaren FS1 ".
Fast den värkade bara styra tomgången?
Bild

Jag är odödlig
Skriv svar