Min aerox går inte så bra, när man startar den går den typ i 10 - 20s , men om jag tar bort luftiltret och håller för där så går den hur länge som helst?
först kan jag ju säga att allt började efter jag bytte förgasare , direkt efter bytet gick den jävligt bra nästan perfekt inställd , sen skulle jag ställa in den så den gick helt perfekt men efter det så har den gått åt helvete, har rengjort förgasren jävligt noga 4-5ggr och jag har kollat så den pumpar bränsle osv, men den går inte bra , om man sprutar in bränsle direkt in i förgasaren går den som den gjorde från början.
zvynx skrev:kan du ge exempel på vart det kan vara? och varför går den inte nå länge när man låter den vara som vanligt med luftfilter på?
om det är tjuvluft så är någon packing dålig så de kommer in luft. Kan oxå vara dåligt åtspänt.. kolla vid insuget å cylinderfoten aså den får ju för mkt luft isf..
nu har jag tagit löst allt rengjort och satt tillbaka jävligt noggrant och nu går den på tomgång hur länge som helst men om jag gasar lite grann så låter den "blöööööh" och dör
zvynx skrev:nu har jag tagit löst allt rengjort och satt tillbaka jävligt noggrant och nu går den på tomgång hur länge som helst men om jag gasar lite grann så låter den "blöööööh" och dör
antingen får den sjukt för mycket bensin men tror nästan inte de eller så är kolvringen dålig..
zvynx skrev:nu har jag tagit löst allt rengjort och satt tillbaka jävligt noggrant och nu går den på tomgång hur länge som helst men om jag gasar lite grann så låter den "blöööööh" och dör
antingen får den sjukt för mycket bensin men tror nästan inte de eller så är kolvringen dålig..
Nä om motorn stryper är det väl tvärtom att den få för mycket luft annars blöddrar den (fyrtaktar)? Nu kan jag inte säga vad felet är men om jag får gissa låter det som om att inte motorn får bensin som den ska och då börjar jag fundera på om felet sitter i förgasaren, kanske flottören låst sig så det inte kommer tillräckligt med bensin i flottörskålen. Eller kanske är det vaccumreglatorn som spökar eller dess vaccumslangar som är spruckna eller något åt det hållet.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
skulle tro att den får för mycket luft eftersom jag måste ha luftskruven jätte löst dragen, om jag har den som vanligt 1.5 - 2.5 varv ut så går moppen inte, tror iaf inte det är fel på nåt med vaccumreglatorn och slangarna är hela.
den får då heller inte på tok för mycket bensin, för jag har kört på munstycket som sitter i (92) och då har den gått (innan det vart så här).
Ju mer jag tänker på problemet ju mer påminner det om vad som händer när förgasaren suger luft från någon kanal som inte är pluggad (ett vaccumuttag) på förgasaren eller någonstanns där det läcker som blivit otät. Om du inte redan kollat slangar eller sådana uttag så gör det mycket noga. Minsta lilla torrspricka i en vaccumslang kan ställa till med liknande problem. Kanske det finns EGR-ventil som varit ansluten till ditt originalavgasrör där slangen blivit otät eller något liknande?? Eftersom att felet uppstod ganska plötsligt så måste det bero på något åt det hållet.
Jag kan för min del inte finna någon annan förklaring för tillfället. Hoppas du finner felet.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
lånade en original förgasare av en kompis och satte på den med original insug och luftburk och nu går moppen bra, vad fan ska det vara för fel på den andra ?
zvynx skrev:lånade en original förgasare av en kompis och satte på den med original insug och luftburk och nu går moppen bra, vad fan ska det vara för fel på den andra ?
Skit i den , Blås ur den och tvätta den i bensin . Och kolla så det inte är insug .. För om du körde med vig innan så kan det vara det som strulade mellan insug / membran
zvynx skrev:lånade en original förgasare av en kompis och satte på den med original insug och luftburk och nu går moppen bra, vad fan ska det vara för fel på den andra ?
Skit i den , Blås ur den och tvätta den i bensin . Och kolla så det inte är insug .. För om du körde med vig innan så kan det vara det som strulade mellan insug / membran
har bensinbadat förgasarn å blåst den ren ordentligt , får testa och sätta på grejjerna imrogon . får se om det funkar.