Sida 1 av 1

Accat som satan men sen..

Postat: 15 juni 2010, 23:52
av 30dagar
Hej har en benelli 491 som är trimmad
*Stage6 pro rör
*17,5 förgasare
*Dragen v-ring
*4,5vikter
Org 50cc
Org fjädrar och tryckfjädrar

Nu ska jag försöka förklara! ^^ :wink:....

När moppen är kall så accar den otroligt fort då menar jag fort!!!
När den är varm så accar den inte nå fort alls...

Postat: 15 juni 2010, 23:58
av simmelimme1
kan vara munstycket som är för stort... blöddrar den?

Postat: 16 juni 2010, 00:05
av 30dagar
simmelimme1 skrev:kan vara munstycket som är för stort... blöddrar den?
neja ibland jag tänker byta munstycke till 72-74 från 78? - tror att det sitter nu...

vad händer om man byter Org fjädrar och tryckfjädrar mot hårade? bättre acc sämre topphastighet?

Postat: 16 juni 2010, 01:59
av croowley
Byt kopplingsfjädrar. Tryckfjädern kommer inte behöva bytas. Du ska väl snarare gå upp någon storlek då den får mer bensin när den är kall? Rätta mig om jag har fel.

Postat: 16 juni 2010, 06:38
av 30dagar
croowley skrev:Byt kopplingsfjädrar. Tryckfjädern kommer inte behöva bytas. Du ska väl snarare gå upp någon storlek då den får mer bensin när den är kall? Rätta mig om jag har fel.
Rätt: Den får mer bensin när den är kall! men i början så blöddrar den lite och sen drar den iväg som fan! :twisted:

Jag vet inte om jag ska gå upp någon storlek! fast det är logiskt som du skriver, fast kommer den inte blöddra mera ?

Byta kopplingsfjädrar kan jag göra :) .

Postat: 16 juni 2010, 16:28
av phille94
kolla vilken färg tänstiftet har så vet du ifall du behöver gå upp i munstycke. Annars kan det va om du har elchoke ?

Postat: 17 juni 2010, 18:57
av 30dagar
phille94 skrev:kolla vilken färg tänstiftet har så vet du ifall du behöver gå upp i munstycke. Annars kan det va om du har elchoke ?

Har ont om pengar ska köpa nytt batteri imorgon ska se efter hur mycket pengar jag har över så kanske jag köper ett nytt så man kan se efter!

hur kan det bero på choken?