viva city

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
sandstorm80
Elmoped

viva city

Inlägg av sandstorm80 »

jag är inte så bra på sånt där med moppar men var sitter pluggen på min viva city 30 moppe?
runners
King of the street

Inlägg av runners »

Är det en Eu-moped eller vanlig 30??

Vilken plugg är det du menar?

På det flesta mopder sitter det ett antal strypningar och vanliga sådana är. Variatorring i variatorn. luft- strypning i luftburken, blindrör på avgasröret samt strypring i mynningen, elektronisk varvtalsstrypning i CDI-boxen. :wink:
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
runners
King of the street

Inlägg av runners »

Jag läste lite slarvigt men jag ser att din moppe är en 30 moppe . :lol:
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

sandstorm80
Elmoped

Inlägg av sandstorm80 »

ja den går redan i ca 75-80 det är byta vikter och variatorringen dragen,men hur fixar man blind röret? :)
runners
King of the street

Inlägg av runners »

Blindröret kan sågas bort och svetsa igen hålet där blinröret satt. Men varför fördärva originalröret som kan vara bra att ha när du en dag vill sälja mopeden, originalrör är oftast väldigt dyra att köpa nya.
En bra investering är att köpa ett effektrör och om man vill finns det rör som liknar original och dessa har inga blindrör men en plugg som man först måste ta bort. :wink:
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

sandstorm80
Elmoped

Inlägg av sandstorm80 »

okej,vart sitter pluggen i avgassystemet?om jag ska köpa trimm rör vad ska man ha då? :)
aml417
Elmoped

Inlägg av aml417 »

pluggen i avgasröret sitter i mynningen av avgasröret alltså den delen som sitter mot cylindern. Gianelli revers fungerar väldigt bra till din moped. Men om du byter till effektrör så bör du byta till lättare variatór vikter. När du sätter på ett urpluggat rör ska du byta till ett nytt förgasarmunstycke som är ca 4 strl större än orginal. sedan kan du också dra luftpluggen på moppen. Då måste du också byta upp dig i förgasar munstycke. jag tror att 54 är orginal munstycket på din för det var det på min så med effektrör på ska du ha ca: 58-60 munstycke
med effektrör och urpluggad luftburk:72-76 munstycke
Låst