Låter som ett jävla skumt problem. Men om den slutar tända och tvär dör så kan de vara någon slags skum kortslutning i tändningen.Spikez skrev:Fortfarande inte ngn som vet ngt om problemet? skulle verkligen uppskatta om ngn försökte hjälpa mig
så du menar att den skulle kunna ha skurit? lr att det är fel ngn stans i mitt tändning system ?g-ounze skrev:Låter som ett jävla skumt problem. Men om den slutar tända och tvär dör så kan de vara någon slags skum kortslutning i tändningen.Spikez skrev:Fortfarande inte ngn som vet ngt om problemet? skulle verkligen uppskatta om ngn försökte hjälpa mig
Jag hade ett sånt problem med båda mopederna. När CPIn hade de så löste de sig genom att de va ett kast stift. Har inte tänkt på att byta de, och annars har jag spenderat pengar på annat. Så jag slipade stiftet mellan blecken och sen dess har jag bara kört, kört kört kört.......kört, kört kört... Sen har den stått 2 dagar.. Och sen kört igen.
-När stiftet blev kasst så gick dock moppen skit bra när den va kall.. När den blev varm så dog den också bara. Ifs blöddrade ner tills den dog.
På Gileran hade jag också ett sånt problem. Första gången så var de att veven skar, andra gången så va tändstiftet kasst, tredje gången så skulle ja testa om den starta med ett annat. De va för kort och de blåste ut me gängorna från toppen.
Ja.. Kompar den inte och kolven inte flyter genom cylinder loppet så är den skuren.Spikez skrev:så du menar att den skulle kunna ha skurit? lr att det är fel ngn stans i mitt tändning system ?g-ounze skrev:Låter som ett jävla skumt problem. Men om den slutar tända och tvär dör så kan de vara någon slags skum kortslutning i tändningen.Spikez skrev:Fortfarande inte ngn som vet ngt om problemet? skulle verkligen uppskatta om ngn försökte hjälpa mig
Jag hade ett sånt problem med båda mopederna. När CPIn hade de så löste de sig genom att de va ett kast stift. Har inte tänkt på att byta de, och annars har jag spenderat pengar på annat. Så jag slipade stiftet mellan blecken och sen dess har jag bara kört, kört kört kört.......kört, kört kört... Sen har den stått 2 dagar.. Och sen kört igen.
-När stiftet blev kasst så gick dock moppen skit bra när den va kall.. När den blev varm så dog den också bara. Ifs blöddrade ner tills den dog.
På Gileran hade jag också ett sånt problem. Första gången så var de att veven skar, andra gången så va tändstiftet kasst, tredje gången så skulle ja testa om den starta med ett annat. De va för kort och de blåste ut me gängorna från toppen.
g-ounze skrev:Ja.. Kompar den inte och kolven inte flyter genom cylinder loppet så är den skuren.Spikez skrev:så du menar att den skulle kunna ha skurit? lr att det är fel ngn stans i mitt tändning system ?g-ounze skrev: Låter som ett jävla skumt problem. Men om den slutar tända och tvär dör så kan de vara någon slags skum kortslutning i tändningen.
Kommer de ingen gnista trots nytt stift, så är de fel på tändningen. Antagligen kass CDI.
säker? den ser ju ut som denna : http://www.twostroke.se/product.asp?product=20380g-ounze skrev:Vänta vänta vänta.. "CDIn sitter ihop med tändspolen" ?
Du har en Gilera Stalker. Samma motor som min Gilera Runner, fast luftkyld. Men endå... Samma motor.
Då sitter INTE din CDI ihop med tändspolen.
Ngn som vet? sitter CDIn ihop med tändspolen ? om den inte gör det, var sitter CDIn då ?Spikez skrev:säker? den ser ju ut som denna : http://www.twostroke.se/product.asp?product=20380g-ounze skrev:Vänta vänta vänta.. "CDIn sitter ihop med tändspolen" ?
Du har en Gilera Stalker. Samma motor som min Gilera Runner, fast luftkyld. Men endå... Samma motor.
Då sitter INTE din CDI ihop med tändspolen.
men var skulle CDIn sitta då?