kicken är trög..hjälp fort

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
fillenator
Elmoped

kicken är trög..hjälp fort

Inlägg av fillenator »

tjena

min moppe la av förra veckan..jag skulle stanna och drog i bromsen och åkte kanske i 5 km då la moppen av efter det har den inte vilja starta..sen slet jag av variator kåpan och variatorfläckten var helt sönder det låg plast bitar överallt..så jag beställde hem en ny fläkt och satte dit allting..och började kicka jag kunde typ kicka 5-7 gånger sen fastna typ kicken elr den kunde åka ner trögt och knakkigt..är det nån som kan ha nångon som hällst aning om vad det kan vara för fel?jag är nästan säker att jag satt alla drev rätt också.är det nån som har några bilder där jag kan titta och jämföra hur alla grejer ska sitta men somsagt är jag nästan säker att jag har satt grejerna rätt..väldigt tacksam för svar..
Användarens profilbild
rajklo
Svårstartad skrothög

Inlägg av rajklo »

knastret kanske har lossnat å hamnat i mellan kolven å cylinderloppet
Karlberg1011 skrev:Gasres på tub är det billigaste och snabbaste...
fillenator
Elmoped

Inlägg av fillenator »

men när jag tar av hela variatorkåpan och typ kollar sen när jag sätter tbx den så funkar de typ 5 gånger till.. om det är det som du sa kan det gå och kicka några gånger först isf borde den inte va seg hela tiden?

och när den har stått ett tag då låter det som att den är påväg att hoppa igång på första kicken sen är den helt död..
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

rajklo skrev:knastret kanske har lossnat å hamnat i mellan kolven å cylinderloppet
då skulle nog allting vara åt helvete på 2 kickar och sen typ vara stumt eller jätte lätt, gissar mer på att du satt något fel till kicken allt att den skurit men jag tror inte knastret ligger imellen kolven å cylinderloppet men men det kan det säkert
fillenator
Elmoped

Inlägg av fillenator »

kan det vara så illa att den har skurit? :cry:
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

fillenator skrev:kan det vara så illa att den har skurit? :cry:
nej, för den funkar ju ibland... kolla så att kicken och allt sånt sitter där det ska
Bunkz
Elmoped

Inlägg av Bunkz »

Kolla så att kickdrevet är helt.
Låst