ännu en kompis som snackar skit, hjälp?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
derbirace
Varnad

ännu en kompis som snackar skit, hjälp?

Inlägg av derbirace »

måste checka upp detta ändrar man från orginalet motermässigt på en moped så räknas det som trim ellerhur, kvittar om det är ändast ett sportluftfilter eller ett fett effektrör,

så har jag en kompis som jag tror snackar skit, han säger han pappa ska ändra något med insprutet i motorn eller göra ngt skit med motorn så att den går 5-10 km snabbare, och han säger det är lagligt, det är väll självklart att det inte är det? sen säger han att han gjorde det på hans brossas moppe och den gick igenom besiktningen och han körde då runt 10 km snabbare än alla andra, låter ju bara riktigt dumt eller är det bara mig,

någon moppe klyftig kille som kan hjälpa till ? :lol:

för de kan väll inte vara lagligt att göra så
Användarens profilbild
Gl3nn
TSR-Finnen

Inlägg av Gl3nn »

nej det är inte lagligt, en moppe får max gå 52km/h och man får inte ändra på motorns prestanda
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

nej, det är inte lagligt
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street

Inlägg av TobbaN »

Det är väl förbjudet, att ens ändra något motormässigt?
f.d TSR-Crew
Användarens profilbild
TK_DRAC
Gasres

Inlägg av TK_DRAC »

tror knappt du får sätta på en dekal så att göra något med motorn är absolut olagligt men hur hårda snutarna är sen det är ju en annan sak..

MIn polare åkte dit för olovligkörning när hans moppe gjorde 58 Km/h så de e ju olika från polis till polis...
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Hahah :lol: absolut inte lagligt :lol:
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
YamahaPojken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av YamahaPojken »

som dom ovan säger, olagligt att ändra något i motorn om man inte besiktar moppen med det man har ändrat, då måste moppe självklart gå orgingal, precis som om man t.ex byter avgasröret till ett annat så måste man besikta moppen med pluggen i så att den inte går över 52 km/h och om den går igenom den besiktningen så är det lagligt att köra runt med ett annat rör i 45 km/h annars är det olagligt att ändra det, (rätta mej om jag har fel men är ganska säker på att det är så) men somsagt, bara den går lagligt snabbt så brukar poliserna ta det med en nypa salt...
Låst