Hashkakan skrev:hejsan, min kompis MT5 ramlade och sedan så starta den inte så det kändes som de inte va ngn komp i cylindern (kändes som att inte stiftet var i)
Hashkakan skrev:hejsan, min kompis MT5 ramlade och sedan så starta den inte så det kändes som de inte va ngn komp i cylindern (kändes som att inte stiftet var i)
så jag undrar vad som kan vara fel ?
Om stiftet inte är i så har du ingen komp
han har i stiftet men han sa att det var typ komp som när man tagit ut stiftet antar jag
så jag undrar vad som kan vara fel ?
han har i stiftet men han sa att det var typ komp som när man tagit ut stiftet antar jag
Hm jaha, det du kan göra isf är att först ta bort röret och lysa in i cylinder och titta om det ser fint ut
annars kan du ta av cylindern så du verkligen ser hur det ser ut.
För det är nog bara något med cylindern/kolven som hänt om du tappat komp, låter dock konstigt om detta häntnär den tippat? men ta dej en kik iallafall
Frukt Soda skrev:
Hm jaha, det du kan göra isf är att först ta bort röret och lysa in i cylinder och titta om det ser fint ut
annars kan du ta av cylindern så du verkligen ser hur det ser ut.
För det är nog bara något med cylindern/kolven som hänt om du tappat komp, låter dock konstigt om detta häntnär den tippat? men ta dej en kik iallafall
har hittat felet nu.. förra ägaren hade tappat ner en stål sak så den satt fast i insuget och när den ramla då lossna den den och flög in i cylindern (moppen var igång när den ramla) och de sa kappuff och de blev en stor repa i cylindern och båda kolv-ringarna gick av men hade en extra cylinder hemma så då är de bara att köpa en ny kolv