Jag har en Gilera H@K 30moppe 00a,
Den går hyfsat bra men när man kör över ett väggupp i hög hastighet så efter 30-50 meter dör den bara, det låter bööööö... som man har bensin stop. Den startar på kick och rullar igång men efter 1 sekund låter den desamma och dör. Om man håller inne chocken och kickar funkar allt som det ska igen och man kan köra vidare.
Vet inte om jag postar på rätt ställe eftersom jag är ny här
bluerider94 skrev:det kan vara moppen som försöker säga till att du inte ska köra så snabbt på väggupp eftersom de är gjorda för att minska farten
Isåfall hade det ju varit tändningen som stängts av 1 sek eller något, Det har ju med bensinen att göra. Och jag tror knappast en 00a har sådana morderniteter.
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
samma med min men den drar igen dirr typ vafan man släpper ju inte gasen :O gasa på bara de gör jag så ni pojkar stanna om de kommer en väg bula när ni blir jagade eller? mhhh nej
MoGgExD skrev:samma med min men den drar igen dirr typ vafan man släpper ju inte gasen :O gasa på bara de gör jag så ni pojkar stanna om de kommer en väg bula när ni blir jagade eller? mhhh nej
Det händer inte så med våra mopeder...
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
det händer med min ibland efter jag stegrat, tror att bensinen i flottören hoppar upp i luftslangen när det händer och förgasaren inte hinner suga i sig ny bensin, tror kanske du behöver större munstycke, tror kanskee ockås det inte beror på att du kör på gupp, kan ju va samanträffande bara
det är inte flottören som hänger sig så att den antingen fastnar så den ger fullt med bensin hela tiden även om man inte gasar eller att den fastnar så den inte drar något även om du gasar fullt. så va det på en av mina mopeder..
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?
Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"