Sida 1 av 2

axxar dåligt

Postat: 15 november 2009, 13:33
av Tobbe_gp1
tja nu är det så att efter jag bytte till mk sp 70cc och mk sp rör så axxar den ass dåligt. övriga setupen är 4g vikter,orginal kopling med 75% fjädrar,22% tryckfjäder;19mm förgasare med 90 munstycke och polini reeds.och bgm hpc evo vev.

den är seg upp till 30-40 sen drar den iväg bra.. hoppas någon vet . :)
det är oxå dålig gasrespons.

Postat: 15 november 2009, 13:34
av kallepalle
prova lättare vikter och alternativt hårdare kopplingsfjädrar.

Postat: 15 november 2009, 13:35
av Tobbe_gp1
okej ska prova.tack

Postat: 15 november 2009, 14:08
av Tobbe_gp1
provade att byta nyss men blev ingen skkilnad med 3gr bara att den varva mer.

Postat: 15 november 2009, 14:15
av -TeddaN-
Testa hårdare kopplingfjädrar då.

Postat: 15 november 2009, 16:40
av sefio
låter som jääävligt snålt munstycke, jag har 17.5 förgasare och 70cc och rör och jag har 115 munstycke?

Postat: 17 november 2009, 13:25
av Tobbe_gp1
Har bytt till 95 munstycke och blå reeds .men den är fortfarande seg på gasen.tror ni det kan bli bättre med nytt insug och vikter och en malossi fly kopling?? :)Tacksam för svar.

Postat: 17 november 2009, 14:36
av Vivven
det skulle nog bli bättre så! kan vara bra med ny koppling till den setupen!

Postat: 17 november 2009, 14:59
av Tobbe_gp1
okej.tack för snabbt svar

Postat: 17 november 2009, 15:18
av aeroxr08
Vivven skrev:det skulle nog bli bättre så! kan vara bra med ny koppling till den setupen!
ja men det ska gå bra med orginal koppling fast bara bytta fjädrar..

Postat: 17 november 2009, 17:38
av Tobbe_gp1
ja den går men det är inte direkt något bra axx .men det är bara koplingen,dreven och insuget som är orginal kanske något som jag måste byta. :) den bööar när man gasar eller vad man ska säga???

Postat: 18 november 2009, 16:47
av Tobbe_gp1
någon som vet felet.tacksam för svar :)

Postat: 18 november 2009, 16:52
av Ropen94
Kolla hur tändstiftet ser utt!

Postat: 18 november 2009, 16:56
av Tobbe_gp1
det är helt svart.

Postat: 18 november 2009, 17:00
av Ropen94
Tobbe_gp1 skrev:det är helt svart.
Då är det för fet blandning!
Den ska hälst vara oboy brun.
Testa och bytt till ett mindre munstycke :D

Postat: 18 november 2009, 17:02
av Tobbe_gp1
okej tack för svaren. men ofta mindre jag har ju bara 95 kopisar till mig kör med 122 med bara rör.men det är ju olika moppar så ska prova att byta till 90 och nytt stift. :) men det blir ett racing stift för det sägs att den blir litte piggare elr ngt sånnt.sant eller??

Postat: 18 november 2009, 17:32
av Ropen94
Tobbe_gp1 skrev:okej tack för svaren. men ofta mindre jag har ju bara 95 kopisar till mig kör med 122 med bara rör.men det är ju olika moppar så ska prova att byta till 90 och nytt stift. :) men det blir ett racing stift för det sägs att den blir litte piggare elr ngt sånnt.sant eller??
Tror det blir för litet med 90! testa 94-92.
det viktigaste på ett tändstift är att keramiken håller kylan i stiftet det är det som gör priserna..

Postat: 18 november 2009, 20:29
av Tobbe_gp1
okej.men det finns bra 90-95 munstycken inget där i mellan hm..tackar för alla bra svar.

Postat: 18 november 2009, 21:01
av Frukt Soda
Om de bööar ska du ha ett större munstycke, sen att tändstiftet är svart kan lika gjärna bero på för mycket olja i bensinblandningen.

Läs på lite förgasár inställnings guider

Postat: 18 november 2009, 23:38
av Tobbe_gp1
okej.större str ungefär??ska se om jag hittar någon gudie. :) :)vet inte riktigt hur jag ska göra har bytt munstycke mellan 90-95-115 men den är nästan likadan på alla .hmm någon som vet vad det kan va för fel.och vad händer om man skruvar ut luftskruven lite får den mer eller mindre luft då??det är en areche 19mm om ni undrar.

Postat: 19 november 2009, 10:20
av HasSse666

Postat: 19 november 2009, 11:17
av Tobbe_gp1
tack för svar ska prova att byta lågfartsmunstycke och göra rent allt igen och kolla reedsen så de är bra. :)

Postat: 24 november 2009, 18:40
av Tobbe_gp1
tror jag hitta felet det är insugsröret som har spruckit sönder.så ska byta då lär den väll gå mkt bättre??? :) :?

Postat: 24 november 2009, 18:42
av -TeddaN-
Tobbe_gp1 skrev:tror jag hitta felet det är insugsröret som har spruckit sönder.så ska byta då lär den väll gå mkt bättre??? :) :?
Ja det gör den eftersom den antagligen drog tjuvluft där. BTW så har du gjort 3 dubbelpostar :wink:

Postat: 24 november 2009, 18:44
av Tobbe_gp1
okej men sorry för dubbelpost. ska försaka att inte göra det igen..

Postat: 24 november 2009, 20:08
av Fahlman
Lycka till hoppas du får den och gå utafan

Postat: 25 november 2009, 23:09
av Tobbe_gp1
mm ska fösöka har bytt allt nu men nu är det nog bara fininstälningarna kvar.för den borde väll göra över 100??? den gick 115 på mätaren me malossi 70 och zx rör.och nu gör den bara 100-105 på mätaren.någon som vet .. tacksam för alla bra svar..

Postat: 26 november 2009, 22:05
av Tobbe_gp1
någon som vet
?

Postat: 26 november 2009, 22:57
av aeroxr08
Tobbe_gp1 skrev:någon som vet
?
HAHAHAHAHAHAHA det är bra att du försöker att inte göra dubbelpost ;)

Postat: 26 november 2009, 23:11
av Psykfall
Jag har exakt samma problem med min aragonGP till ca 30 kmh där efter drar den iväg som satan. Jag har fått många förslag om att byta till större munstycke. Men på Delorto black edition 21mm är 92 munstycke mer än väl stort, med 70cc stage 6 racing cylinder. Jag tror inte att du har problem med kollpingen heller. Jag har stage6 ställbara 112 mm racingkoppling med starkaste fjädrarna den varvar ändu inte ur för en man kommer upp i ca 25-30kmh, Vi håller på och testar oss fram. Återkommer med rapport när vi löst vårt problem. Vi har större insug, fetaree reeds, värre variator ändrad tänding dock inte variabel. Vi får se. Testa att sätta upp brickan högst upp på nålen. Kanske hjälper det dig.

Postat: 27 november 2009, 10:20
av aeroxxxx
rengör förgasaren ?

Postat: 27 november 2009, 12:01
av Tobbe_gp1
okej ska prova att säka nålen och göra rent förgasaren.den gick lite bättre när jag satt dit ett nytt racinginsug så det är något med förgasaren.och tändstiftet är typ röd vitt.

Postat: 27 november 2009, 12:48
av kallepalle
om tänstiftet är vitt så får den för lite bensin. rengör luftfiltret, och hjälper inte det så får du byta upp i munstycke. sänk inte nålem,. det ger den bara mindre bensin, höj istället.

Postat: 27 november 2009, 12:56
av Tobbe_gp1
okej ska prova.men om tändstiftet är rött och lite vitt då??får den för lite luft då??men jag har 30 låg och 90 huvud munstycken på och polinis 0,35 mm reeds´då borde den väll få bra med bensin iaf.

Postat: 27 november 2009, 13:14
av Robiin937
köp ett nytt tändstift.

kolla efter tjuvluft vid insug och cylinder

rengör förgasaren Helt

sen kan ja inte skoter så bra men de låter ju som de e ngt med förgasaren.. :P om du inte får rätt på förgasaren så testa typ med ngn polares :P