Vilka av malossis, polinis och hebos cylindrar vill du välja imellan?DCmannen skrev:Heej
Jag har en Yamaha Aerox som gick sönder för en vecka sen och det var cylindern som sprack och nu undrar jag vilken cylinder som jag ska köpa!
Malossi, Hebo, Polini eller nått annat märke???
Setupen på moppen!
Yasuni Carrera 30
Variatorkit Malossi MHR Overrange 2005
Koppling Malossi Fly-Clutch, 105mm
Vevparti Malossi MHR 12mm
Förgasare Koso Racing, 28mm
Insug Koso, 28mm
Luftfilter Malossi E5 Boxed
Massa Olika Munstycken
Massa Olika Variatorvikter
Det skulle vara bra om ni kunde ge mig ett förslag på en bra cylinder
Tuned e ju piss dyr Bättre o vänta på Big Bore då Och på tcr får du ju byta vev och rör. Plus fräsa blocket mm Är en del jobb.haselhoff skrev:Kanske skulle prova Malossi MHR Team 2 Tuned 70cc eller gå på en Trimkit Cristofolini Racing 80cc om de finns budjet
Dyrt, beror ju hur möer pengar man har o pumpa ut på saker ju, tycker de e värt i allfall på ett TCR komplett kitt, vad gör de om blocket behöver slippas lite på, man vinner ju tilbaxs de på cylindernHolman skrev:Tuned e ju piss dyr Bättre o vänta på Big Bore då Och på tcr får du ju byta vev och rör. Plus fräsa blocket mm Är en del jobb.haselhoff skrev:Kanske skulle prova Malossi MHR Team 2 Tuned 70cc eller gå på en Trimkit Cristofolini Racing 80cc om de finns budjet
Mvh
Jadu, så det blir som dina projekt^^ dyra hehe.haselhoff skrev:Dyrt, beror ju hur möer pengar man har o pumpa ut på saker ju, tycker de e värt i allfall på ett TCR komplett kitt, vad gör de om blocket behöver slippas lite på, man vinner ju tilbaxs de på cylindernHolman skrev:Tuned e ju piss dyr Bättre o vänta på Big Bore då Och på tcr får du ju byta vev och rör. Plus fräsa blocket mm Är en del jobb.haselhoff skrev:Kanske skulle prova Malossi MHR Team 2 Tuned 70cc eller gå på en Trimkit Cristofolini Racing 80cc om de finns budjet
Mvh
Har man tillräkligt o slänga ut skule jag disajna en specal vev med 500cc cylinder som lämna siså där 75hk
Japp mina projekt brukar sluta i katastrof för plånboken hehehehHolman skrev:Jadu, så det blir som dina projekt^^ dyra hehe.haselhoff skrev:Dyrt, beror ju hur möer pengar man har o pumpa ut på saker ju, tycker de e värt i allfall på ett TCR komplett kitt, vad gör de om blocket behöver slippas lite på, man vinner ju tilbaxs de på cylindernHolman skrev: Tuned e ju piss dyr Bättre o vänta på Big Bore då Och på tcr får du ju byta vev och rör. Plus fräsa blocket mm Är en del jobb.
Mvh
Har man tillräkligt o slänga ut skule jag disajna en specal vev med 500cc cylinder som lämna siså där 75hk
En polare har tcr, riktig fin cylinder faktiskt. Till salu förövrigt om du vill köpa
Mvh
Är ju tcr vev, cylinder och rör du måste ha från just tcr. Prislappen tror jag e runt 10k för alla tre. om jag inte mins fel.haselhoff skrev:Japp mina projekt brukar sluta i katastrof för plånboken hehehehHolman skrev:Jadu, så det blir som dina projekt^^ dyra hehe.haselhoff skrev: Dyrt, beror ju hur möer pengar man har o pumpa ut på saker ju, tycker de e värt i allfall på ett TCR komplett kitt, vad gör de om blocket behöver slippas lite på, man vinner ju tilbaxs de på cylindern
Har man tillräkligt o slänga ut skule jag disajna en specal vev med 500cc cylinder som lämna siså där 75hk
En polare har tcr, riktig fin cylinder faktiskt. Till salu förövrigt om du vill köpa
Mvh
Har själv funderat ett bra tag över att plocka en 500cc cylinder från texs en nyare honda cr500 eller kawasaki kx500 o tillvärka en special vev som pallar cylindern, motor blocket blir la en värdslig historia för att de ska passa med cylindern, men får man åning på sakerna så blir de ju ett åk utöver de vanliga
Hur mycke vill han ha för TCR cylindern då ? följer org veven med ?