Tjena nu har jag fått tillbaka mopeden:) Det är en Rieju rrx 07, men när jag kör och kopplar varvar den inte ner till tomgång det tar en bra stund. Sen om jag startar den och låter den stå på tomgång så börjar den varva efter en stund? Någon som har någon aning varför detta uppstår
Tacksam för svar.
Mvh. TeddaN
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
hyper-RRX skrev:lånar tråden lite om man köper ett sportluftfilter måste man byta upp munstycke eller kan man bara skruva in luftskruven lite?
Det funkar för att åka till butiken och köpa munstycken typ, men du ska byta!
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
Får jag bara fråga varför man måste byta?? Är det inte liksom att sportluftfiltret ger möjlighet till mer luft? Sen så är munstyckets storlek hur mycket luft som sedan tas?
crille93 skrev:Får jag bara fråga varför man måste byta?? Är det inte liksom att sportluftfiltret ger möjlighet till mer luft? Sen så är munstyckets storlek hur mycket luft som sedan tas?
Eller har jag fel?
Sorry för väldigt mycket OT
FEL En motor ska ha rätt blandning av bensin och luft för att gå bra får den för mkt luft går den dåligt och vise versa om den får för mkt bensin så bäst går den om den får rätt med bensin:)
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
crille93 skrev:Får jag bara fråga varför man måste byta?? Är det inte liksom att sportluftfiltret ger möjlighet till mer luft? Sen så är munstyckets storlek hur mycket luft som sedan tas?
Eller har jag fel?
Sorry för väldigt mycket OT
Förgasarens uppgift är att tillföra rätt mängd bensin i förhållande till luftflödet. Man justerar bensinflödet med munstycket.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever