Sida 1 av 1
Derbi drd -03, Kan ej startas kall efter trimmning
Postat: 14 september 2009, 13:57
av Juggen
Hejsan!
Satt på mitt mk thrower här om dagen och bytte upp munstycke till 80.
Innan har den alltid startat på första kicken, men sen jag satt på röret har jag alltid fått sätta igång den med choken på.
När den är varm och jag stänger av den och låter den stå ett tag så startar den utan problem, varför beter den sig såhär?
Det är en drd -03 om ni undrar.
Postat: 14 september 2009, 14:03
av kallepalle
ändrade topic.
Postat: 14 september 2009, 14:13
av -TeddaN-
Kan det inte vara fel blandning? efter som ingen svara fick jag chansa rätta mig om jag har fel:)
Postat: 14 september 2009, 14:46
av derbi_senda93
testa ett lite större munstycke.
Postat: 14 september 2009, 14:57
av -TeddaN-
Derbi_senda93 skrev:testa ett lite större munstycke.
Nej mindre om han behöver choka väll?
Postat: 14 september 2009, 14:58
av kallepalle
RRX-Teddy skrev:Derbi_senda93 skrev:testa ett lite större munstycke.
Nej mindre om han behöver choka väll?
näädu, större om choken behövs.
men hur går den när den är varm? det är det som man ska kolla på. att den behöver choke när den är kall är helt normalt.
Postat: 14 september 2009, 15:30
av TK_DRAC
större munstyke ska de va...
Postat: 14 september 2009, 16:17
av sorex_senda
jag har mk thrower på min Derbi 06 och munstycket är 85 och de e perfa,
Postat: 14 september 2009, 16:23
av chifen
Behövs choke är det för lite bränsle = större munstycke. Men att det behövs när den är kall är inget ovanligt. Kolla hur tändstiftet ser ut, vilken färg det är och återkom, då vet du om den går snålt (Vit/ljust), bra (Gyllenbrunt) eller fett (Svart, sotigt).
Postat: 14 september 2009, 16:42
av luddemuregard
Du behöver defentift byta upp i munstycke. Hade en kompis med thrower och han hade nog 94 lr något
Postat: 14 september 2009, 21:42
av Juggen
chifen skrev:Behövs choke är det för lite bränsle = större munstycke. Men att det behövs när den är kall är inget ovanligt. Kolla hur tändstiftet ser ut, vilken färg det är och återkom, då vet du om den går snålt (Vit/ljust), bra (Gyllenbrunt) eller fett (Svart, sotigt).
Kolla tändstiftet nyss, det var ljust.
Sen kan jag tillägga en annan sak, imorse när jag åkte iväg till skolan behövde jag choka den, samma sak efter skolan.
När jag kom hem lämna jag moppen ute i ca. 2 timmar, åkte sedan iväg och gymma 2.5 timma, fast denhär gången starta den utan problem på första kicken utan chokning.
Avslutar med ett frågetecken

Postat: 14 september 2009, 21:53
av KoNG
Juggen skrev:chifen skrev:Behövs choke är det för lite bränsle = större munstycke. Men att det behövs när den är kall är inget ovanligt. Kolla hur tändstiftet ser ut, vilken färg det är och återkom, då vet du om den går snålt (Vit/ljust), bra (Gyllenbrunt) eller fett (Svart, sotigt).
Kolla tändstiftet nyss, det var ljust.
Sen kan jag tillägga en annan sak, imorse när jag åkte iväg till skolan behövde jag choka den, samma sak efter skolan.
När jag kom hem lämna jag moppen ute i ca. 2 timmar, åkte sedan iväg och gymma 2.5 timma, fast denhär gången starta den utan problem på första kicken utan chokning.
Avslutar med ett frågetecken

2 timmar räcker inte att kyla en motor helt, motorn är "varm" under dina intervaller, så den behövdes inte chockas.
Är tändstiftet mer en Grå/vit ljus nyans eller mer utav Oboy brunt ljust nyans?

Postat: 14 september 2009, 22:05
av Juggen
Grå/vit ljus nyans

Postat: 14 september 2009, 22:08
av KoNG
Juggen skrev:Grå/vit ljus nyans

Då ska du ha i fetare blandning, testa Höj nål clipet i förgasaren 1 clip ner

testa då kör lite och kolla stiftet samt öka lite på luftskruven.
Postat: 16 september 2009, 11:59
av Juggen
Kan inte mycket om förgasare, vart sitter "clipet" och luftskruven?
Btw, när man kollar tändstiften tar man väll bara bort tänd hatten, inte skruvar inte av tändstiftet?
Postat: 16 september 2009, 12:11
av chifen
Juggen skrev:Kan inte mycket om förgasare, vart sitter "clipet" och luftskruven?
Btw, när man kollar tändstiften tar man väll bara bort tänd hatten, inte skruvar inte av tändstiftet?
Bort med tändstiftet och kolla på foten, du måste ju kolla hur stiftet ser ut där det förbränts

Annars går det ju inte att säga något. Av med stiftet från cylindern och kolla färgen.