SÅ trött på pensionärer

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

PoWeRKinG skrev:pensionärer är ju helt klart bäst ;)

när jag körde ca 10-15 km/H på cykelväg med min klass 2 så var det en församling matglada pensionärer som var ute och gick ;) en gubbe försökte skrämma mig när jag åkte förbi. jag vände direkt och körde fram till honnom och frågade vad fan han höll på med.

-för det första så får du inte köra på cykelvägen och fö det andra så körde du för fort.

-säger vem?

-säger jag.

-jag tar inte årder av dig.

-nej men om polisen hade varit här så hade du varit i trubbel.

-jag kör helt lagligt medans du försöker skrämma mopedister så dom nästan kör omkull. frågan är vem som får problem om snuten kommer..


för skön gubbe ;)


sen har man ju skällt ut ett par hundra som klagar att man ställer moppen i cykelstället vilket man får.
Samma här hela tiden, jag kör alltid så mycket cykelvägar och liknande som det går för att undvika otrevliga möten med vissa vit/blå/gul-gröna bilar :roll: Och då ska alla jämnt klaga så ini helvete, 30 moppe är som en cykel med motor. Även om min är trimmad kör jag fan inte i 90 på cykelvägarna iaf. Ändå ska alla jämnt klaga.. :?
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
CalleNajs
Mr: Awesome
Inlägg: 81
Blev medlem: 12 oktober 2008, 18:31

Inlägg av CalleNajs »

C-c-c-c-combobreaker!
ValoPallo skrev:Med våld och vaselin passar allt
Användarens profilbild
jesper178
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 728
Blev medlem: 1 april 2010, 20:12
Ort: kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av jesper178 »

CalleNajs skrev:C-c-c-c-combobreaker!

+1
Bild
gustusCiao
Varnad
Inlägg: 3
Blev medlem: 15 maj 2011, 19:01
Ort: örgryte
Kontakt:

Inlägg av gustusCiao »

grannfejden=) mina grannar e råsköna, ja har fest typ varannan helg o dom bryr sig inte ett skit-.
Användarens profilbild
andersjohansson93
F.D Crew
Inlägg: 381
Blev medlem: 24 december 2009, 10:41
Ort: Ljungskile
Kontakt:

Inlägg av andersjohansson93 »

haha de äldre som bor på min väg vinklar glatt och ropar åt mig att gasa när jag kör förbi :D
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Ojävlar, ursäktar att det blev en trippelpost, internet måste hängt upp sig eller något :(
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
CalleNajs
Mr: Awesome
Inlägg: 81
Blev medlem: 12 oktober 2008, 18:31

Inlägg av CalleNajs »

ktm_danielsson skrev:Ojävlar, ursäktar att det blev en trippelpost, internet måste hängt upp sig eller något :(
de va bra gjort så fick jag köra combobreaker^^
ValoPallo skrev:Med våld och vaselin passar allt
nightprowler
Svårstartad skrothög
Inlägg: 229
Blev medlem: 9 oktober 2010, 08:54

Inlägg av nightprowler »

Dom flesta har hyffsat bra grannar. Mina ringer Polisen på en gång. Vi var ute och smällde raketer i påsk.dom gick inte ut och sa till,nej dom ringde polisen.Då kommer en civil snut och tar oss på bar gärning.
Men det roligaste är när grannen ska rasta sin hund släpper dom bara ut den genom dörren :evil:
Borås sveriges regnigaste stad
Gilera4Life
Elmoped
Inlägg: 144
Blev medlem: 15 juni 2011, 15:49
Ort: Eskilstuna

Re: SÅ trött på pensionärer

Inlägg av Gilera4Life »

runners skrev:
Speedfighter nr 1 skrev:Är det någon mer än jag som tycker att pensionärer är störande och iriterande i trafiken.Alltså när man kommer och kör så börjar de med att spika 45km/h, och sen åker de och tittar mer i backspeglen än framåt.Har någon mer här varit med om detta eller har jag bra otur.Sen så blir dom as sura när man körom och dom har även börjat att tuta. :twisted:
Det är inte bara pensionärer som åker och tittar i backspegeln när man har en moped bakom sig, det gör även jag när jag kör bil. Detta har mopedisterna själva skapat genom att ömsom köra om bilister till höger om bilen och ömsom vänster. Ärligt talat blir jag väldigt orolig när jag kör bil när jag ser en mopedist närmar sig bak i från, man vet aldrig vad denna tänker. Att köra om en bilist på höger sida är fulldständigt galet och ingen bilist väntar sig det. Men likaförbannat kommer varje gång mopedister omkörandes på fel sida på trimmade mopeder.
. När lagen säger att mopedister ALLTID för köra om på höger sida så ska man väl såklart utnyttja det ;)
Användarens profilbild
daveneos
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 736
Blev medlem: 29 augusti 2010, 10:57
Ort: lidköping/sundbyberg
Kontakt:

Re: SÅ trött på pensionärer

Inlägg av daveneos »

Gilera4Life skrev:
runners skrev:
Speedfighter nr 1 skrev:Är det någon mer än jag som tycker att pensionärer är störande och iriterande i trafiken.Alltså när man kommer och kör så börjar de med att spika 45km/h, och sen åker de och tittar mer i backspeglen än framåt.Har någon mer här varit med om detta eller har jag bra otur.Sen så blir dom as sura när man körom och dom har även börjat att tuta. :twisted:
Det är inte bara pensionärer som åker och tittar i backspegeln när man har en moped bakom sig, det gör även jag när jag kör bil. Detta har mopedisterna själva skapat genom att ömsom köra om bilister till höger om bilen och ömsom vänster. Ärligt talat blir jag väldigt orolig när jag kör bil när jag ser en mopedist närmar sig bak i från, man vet aldrig vad denna tänker. Att köra om en bilist på höger sida är fulldständigt galet och ingen bilist väntar sig det. Men likaförbannat kommer varje gång mopedister omkörandes på fel sida på trimmade mopeder.
. När lagen säger att mopedister ALLTID för köra om på höger sida så ska man väl såklart utnyttja det ;)
Man får ju inte köra om en bil på höger sida, är du bränd eller?
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Re: SÅ trött på pensionärer

Inlägg av PK »

daveneos skrev:
Gilera4Life skrev:
runners skrev: Det är inte bara pensionärer som åker och tittar i backspegeln när man har en moped bakom sig, det gör även jag när jag kör bil. Detta har mopedisterna själva skapat genom att ömsom köra om bilister till höger om bilen och ömsom vänster. Ärligt talat blir jag väldigt orolig när jag kör bil när jag ser en mopedist närmar sig bak i från, man vet aldrig vad denna tänker. Att köra om en bilist på höger sida är fulldständigt galet och ingen bilist väntar sig det. Men likaförbannat kommer varje gång mopedister omkörandes på fel sida på trimmade mopeder.
. När lagen säger att mopedister ALLTID för köra om på höger sida så ska man väl såklart utnyttja det ;)
Man får ju inte köra om en bil på höger sida, är du bränd eller?
klart som fan man får? tex. England osv osv.
Josef Jabbari
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 488
Blev medlem: 12 juni 2011, 09:43
Ort: Hassela
Kontakt:

Inlägg av Josef Jabbari »

jävla gamlingar som inte har något å göra på dagarna än att klaga på en när man typ kör fyrhjuling cross moppe skoter asså dom är ju förjävliga och över alt så finns det ALLTID en sån granne :evil: :evil:
köper trim delar till aprilia sr 50 r med piaggio motorn
samma motor som på paggio nrg mc3 DD cat Vattenkyld
och gilera runner.
Användarens profilbild
daveneos
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 736
Blev medlem: 29 augusti 2010, 10:57
Ort: lidköping/sundbyberg
Kontakt:

Re: SÅ trött på pensionärer

Inlägg av daveneos »

PoWeRKinG skrev:
daveneos skrev:
Gilera4Life skrev:. När lagen säger att mopedister ALLTID för köra om på höger sida så ska man väl såklart utnyttja det ;)
Man får ju inte köra om en bil på höger sida, är du bränd eller?
klart som fan man får? tex. England osv osv.
Nu pratar vi om sverige, om en bil inte står parkerad får man inte köra om den, verkligen inte köra om på höger sida.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Re: SÅ trött på pensionärer

Inlägg av PK »

daveneos skrev:
PoWeRKinG skrev:
daveneos skrev: Man får ju inte köra om en bil på höger sida, är du bränd eller?
klart som fan man får? tex. England osv osv.
Nu pratar vi om sverige, om en bil inte står parkerad får man inte köra om den, verkligen inte köra om på höger sida.
man får knappast köra om med moppe över huvud taget.. möjligtvis på 30-sträckor..
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

enligt AM-boken så får man det i vissa situationer :)

här omdagen så vare nån snuskig tjock gubbe med sin fula feta äckliga kärring som tog kort på mig :evil:
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

difaren skrev:enligt AM-boken så får man det i vissa situationer :)

här omdagen så vare nån snuskig tjock gubbe med sin fula feta äckliga kärring som tog kort på mig :evil:
ja, men den får ju inte ha en MAXFART på över 45 km/h med riktigt dåligt acc så frågan är om man kan komma om något över huvud taget..
Användarens profilbild
Speedfighter nr 1
Avstängd
Inlägg: 418
Blev medlem: 11 augusti 2009, 07:57
Ort: Lidköping
Kontakt:

Inlägg av Speedfighter nr 1 »

PoWeRKinG skrev:
difaren skrev:enligt AM-boken så får man det i vissa situationer :)

här omdagen så vare nån snuskig tjock gubbe med sin fula feta äckliga kärring som tog kort på mig :evil:
ja, men den får ju inte ha en MAXFART på över 45 km/h med riktigt dåligt acc så frågan är om man kan komma om något över huvud taget..
Nja det går väll inte, fast nu ska vi inte vara tråkiga :wink: :D

Och förresten det var roligt att den här tråden kom upp då det var den första jag gjorde, tror det var i Augusti 2009 8)
Senast redigerad av Speedfighter nr 1 den 25 juni 2011, 14:30, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

Speedfighter nr 1 skrev:
PoWeRKinG skrev:
difaren skrev:enligt AM-boken så får man det i vissa situationer :)

här omdagen så vare nån snuskig tjock gubbe med sin fula feta äckliga kärring som tog kort på mig :evil:
ja, men den får ju inte ha en MAXFART på över 45 km/h med riktigt dåligt acc så frågan är om man kan komma om något över huvud taget..
Nja det går väll inte fast nu ska vi inte vara tråkiga :wink: :D
haha nä då ;) tycker att det är lite orimligt bara...
Användarens profilbild
Speedfighter nr 1
Avstängd
Inlägg: 418
Blev medlem: 11 augusti 2009, 07:57
Ort: Lidköping
Kontakt:

Inlägg av Speedfighter nr 1 »

PoWeRKinG skrev:
Speedfighter nr 1 skrev:
PoWeRKinG skrev: ja, men den får ju inte ha en MAXFART på över 45 km/h med riktigt dåligt acc så frågan är om man kan komma om något över huvud taget..
Nja det går väll inte fast nu ska vi inte vara tråkiga :wink: :D
haha nä då ;) tycker att det är lite orimligt bara...
Jo det är de väll :)
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

Speedfighter nr 1 skrev:
PoWeRKinG skrev:
Speedfighter nr 1 skrev: Nja det går väll inte fast nu ska vi inte vara tråkiga :wink: :D
haha nä då ;) tycker att det är lite orimligt bara...
Jo det är de väll :)
fast man trimmar ju liiiite ;) kör du aldrig moppe? ser dig aldrig i stan :S
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Min halvbror kompis dundrar för bi med en hypertrimmad moppen i kanske 120 på 30 väg, han har en 250 yamaha ha som han kör med på vägen som han plågar som fan inne i samhället, sen har vi hans 4-hjuling som låter så in i helvete, allt detta kör han utan hjälm, ändå bryr sig ingen :S Sen nu har han fått en bil som han driftar med också, alla vet att han är 17, men ingen bryr sig. Så jag måste bo på världens bästa ställe :D

Sen är min halvbror lite lagliggare, han kör bara en 125, fast med hjälm :D Visserligen driftar han också med bilen nu^^
Användarens profilbild
Speedfighter nr 1
Avstängd
Inlägg: 418
Blev medlem: 11 augusti 2009, 07:57
Ort: Lidköping
Kontakt:

Inlägg av Speedfighter nr 1 »

PoWeRKinG skrev:
Speedfighter nr 1 skrev:
PoWeRKinG skrev: haha nä då ;) tycker att det är lite orimligt bara...
Jo det är de väll :)

fast man trimmar ju liiiite ;) kör du aldrig moppe? ser dig aldrig i stan :S


Jag jo, jag har kört 500 mil på de två gångna somrarna fast det blir nog inte lika mycket moppe till hösten för då ska det bli bilköp :D, fast jag har sett dig en gång vid Netto i Råda,fast kom med farsan från jobbet så åkte inte till dig.

Men sen bor jag i Stenhammar så jag är väll inte så mycket borta i gamle stan, där du kanske är mest :)
Användarens profilbild
Speedfighter nr 1
Avstängd
Inlägg: 418
Blev medlem: 11 augusti 2009, 07:57
Ort: Lidköping
Kontakt:

Inlägg av Speedfighter nr 1 »

DiNozzan skrev:Min halvbror kompis dundrar för bi med en hypertrimmad moppen i kanske 120 på 30 väg, han har en 250 yamaha ha som han kör med på vägen som han plågar som fan inne i samhället, sen har vi hans 4-hjuling som låter så in i helvete, allt detta kör han utan hjälm, ändå bryr sig ingen :S Sen nu har han fått en bil som han driftar med också, alla vet att han är 17, men ingen bryr sig. Så jag måste bo på världens bästa ställe :D

Sen är min halvbror lite lagliggare, han kör bara en 125, fast med hjälm :D Visserligen driftar han också med bilen nu^^
Tycker det är riktigt jävla dumt att inte köra med hjälm :?

Fast det andra med att köra cross i stan kan jag bara hålla med om att det är roligt, har prövat på det själv, man får ju en ganska goo uppmärksamhet :roll: :twisted:
Senast redigerad av Speedfighter nr 1 den 25 juni 2011, 14:42, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Speedfighter nr 1 skrev:
DiNozzan skrev:Min halvbror kompis dundrar för bi med en hypertrimmad moppen i kanske 120 på 30 väg, han har en 250 yamaha ha som han kör med på vägen som han plågar som fan inne i samhället, sen har vi hans 4-hjuling som låter så in i helvete, allt detta kör han utan hjälm, ändå bryr sig ingen :S Sen nu har han fått en bil som han driftar med också, alla vet att han är 17, men ingen bryr sig. Så jag måste bo på världens bästa ställe :D

Sen är min halvbror lite lagliggare, han kör bara en 125, fast med hjälm :D Visserligen driftar han också med bilen nu^^
Tycker det är riktigt jävla dumt att inte köra med hjälm :?
jag vet :P Det är ju det jag menar, det brukar ju alltid folk reagera på, men det gör dom inte här :D
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Speedfighter nr 1 skrev:
DiNozzan skrev:Min halvbror kompis dundrar för bi med en hypertrimmad moppen i kanske 120 på 30 väg, han har en 250 yamaha ha som han kör med på vägen som han plågar som fan inne i samhället, sen har vi hans 4-hjuling som låter så in i helvete, allt detta kör han utan hjälm, ändå bryr sig ingen :S Sen nu har han fått en bil som han driftar med också, alla vet att han är 17, men ingen bryr sig. Så jag måste bo på världens bästa ställe :D

Sen är min halvbror lite lagliggare, han kör bara en 125, fast med hjälm :D Visserligen driftar han också med bilen nu^^
Tycker det är riktigt jävla dumt att inte köra med hjälm :?

Fast det andra med att köra cross i stan kan jag bara hålla med om att det är roligt, har prövat på det själv, man får ju en ganska goo uppmärksamhet :roll: :twisted:
jo det får man ;) dock så reagerar ingen så mycket så att man blir anmäld här ^^
Användarens profilbild
Speedfighter nr 1
Avstängd
Inlägg: 418
Blev medlem: 11 augusti 2009, 07:57
Ort: Lidköping
Kontakt:

Inlägg av Speedfighter nr 1 »

DiNozzan skrev:
Speedfighter nr 1 skrev:
DiNozzan skrev:Min halvbror kompis dundrar för bi med en hypertrimmad moppen i kanske 120 på 30 väg, han har en 250 yamaha ha som han kör med på vägen som han plågar som fan inne i samhället, sen har vi hans 4-hjuling som låter så in i helvete, allt detta kör han utan hjälm, ändå bryr sig ingen :S Sen nu har han fått en bil som han driftar med också, alla vet att han är 17, men ingen bryr sig. Så jag måste bo på världens bästa ställe :D

Sen är min halvbror lite lagliggare, han kör bara en 125, fast med hjälm :D Visserligen driftar han också med bilen nu^^
Tycker det är riktigt jävla dumt att inte köra med hjälm :?
jag vet :P Det är ju det jag menar, det brukar ju alltid folk reagera på, men det gör dom inte här :D

Får jag gissa att du bor i Norrland :lol:
Fjönixägg
Elmoped
Inlägg: 58
Blev medlem: 26 april 2011, 20:07

Inlägg av Fjönixägg »

DiNozzan skrev:Min halvbror kompis dundrar för bi med en hypertrimmad moppen i kanske 120 på 30 väg, han har en 250 yamaha ha som han kör med på vägen som han plågar som fan inne i samhället, sen har vi hans 4-hjuling som låter så in i helvete, allt detta kör han utan hjälm, ändå bryr sig ingen :S Sen nu har han fått en bil som han driftar med också, alla vet att han är 17, men ingen bryr sig. Så jag måste bo på världens bästa ställe :D

Sen är min halvbror lite lagliggare, han kör bara en 125, fast med hjälm :D Visserligen driftar han också med bilen nu^^
120 på en 30-väg, nackskott på din brors kompis då, finns faktiskt en anledning att det är en såpass låg hastighet på vissa vägar, hoppas han kör omkull.

Men hela din text verkar vara skryt skryt bara..
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Fjönixägg skrev:
DiNozzan skrev:Min halvbror kompis dundrar för bi med en hypertrimmad moppen i kanske 120 på 30 väg, han har en 250 yamaha ha som han kör med på vägen som han plågar som fan inne i samhället, sen har vi hans 4-hjuling som låter så in i helvete, allt detta kör han utan hjälm, ändå bryr sig ingen :S Sen nu har han fått en bil som han driftar med också, alla vet att han är 17, men ingen bryr sig. Så jag måste bo på världens bästa ställe :D

Sen är min halvbror lite lagliggare, han kör bara en 125, fast med hjälm :D Visserligen driftar han också med bilen nu^^
120 på en 30-väg, nackskott på din brors kompis då, finns faktiskt en anledning att det är en såpass låg hastighet på vissa vägar, hoppas han kör omkull.

Men hela din text verkar vara skryt skryt bara..
du kan komma och fråga honom, och 30 vägen är utanför skolan, så det är ju fortfarande ingen lite väg.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

Speedfighter nr 1 skrev:
PoWeRKinG skrev:
Speedfighter nr 1 skrev: Jo det är de väll :)

fast man trimmar ju liiiite ;) kör du aldrig moppe? ser dig aldrig i stan :S


Jag jo, jag har kört 500 mil på de två gångna somrarna fast det blir nog inte lika mycket moppe till hösten för då ska det bli bilköp :D, fast jag har sett dig en gång vid Netto i Råda,fast kom med farsan från jobbet så åkte inte till dig.

Men sen bor jag i Stenhammar så jag är väll inte så mycket borta i gamle stan, där du kanske är mest :)
aha ok :P då hade jag nog motorstopp ;) det är lite av en trend när jag åker till netto i råda att den lägger av :P
Gilera4Life
Elmoped
Inlägg: 144
Blev medlem: 15 juni 2011, 15:49
Ort: Eskilstuna

Re: SÅ trött på pensionärer

Inlägg av Gilera4Life »

daveneos skrev:
Gilera4Life skrev:
runners skrev: Det är inte bara pensionärer som åker och tittar i backspegeln när man har en moped bakom sig, det gör även jag när jag kör bil. Detta har mopedisterna själva skapat genom att ömsom köra om bilister till höger om bilen och ömsom vänster. Ärligt talat blir jag väldigt orolig när jag kör bil när jag ser en mopedist närmar sig bak i från, man vet aldrig vad denna tänker. Att köra om en bilist på höger sida är fulldständigt galet och ingen bilist väntar sig det. Men likaförbannat kommer varje gång mopedister omkörandes på fel sida på trimmade mopeder.
. När lagen säger att mopedister ALLTID för köra om på höger sida så ska man väl såklart utnyttja det ;)
Man får ju inte köra om en bil på höger sida, är du bränd eller?
Nu rättar jag eftersom att du har fel! Jag är knappast bränd men tycker fan inte att man ska snacka så mycket när man inte vet! :evil: Om du kollar mitt galleri så har jag där lagt upp ett körkortsprov som innehåller teori för b-körkort. Testet är från körkortonline och är knappast nåt oseriöst teoriprov. Om du kollar den bilden så ska du se att moppedister ALLTID får köra om på höger sida. Kolla det så kan du sen berätta vem som har rätt !! :evil:
Fjönixägg
Elmoped
Inlägg: 58
Blev medlem: 26 april 2011, 20:07

Inlägg av Fjönixägg »

DiNozzan skrev:
Fjönixägg skrev:
DiNozzan skrev:Min halvbror kompis dundrar för bi med en hypertrimmad moppen i kanske 120 på 30 väg, han har en 250 yamaha ha som han kör med på vägen som han plågar som fan inne i samhället, sen har vi hans 4-hjuling som låter så in i helvete, allt detta kör han utan hjälm, ändå bryr sig ingen :S Sen nu har han fått en bil som han driftar med också, alla vet att han är 17, men ingen bryr sig. Så jag måste bo på världens bästa ställe :D

Sen är min halvbror lite lagliggare, han kör bara en 125, fast med hjälm :D Visserligen driftar han också med bilen nu^^
120 på en 30-väg, nackskott på din brors kompis då, finns faktiskt en anledning att det är en såpass låg hastighet på vissa vägar, hoppas han kör omkull.

Men hela din text verkar vara skryt skryt bara..
du kan komma och fråga honom, och 30 vägen är utanför skolan, så det är ju fortfarande ingen lite väg.
Så bara för att jag frågor honom något så är det sant?
Vad har det med saken att göra ifall det inte är en liten väg eller inte? Är det 30 så är det 30, svårt att förstå för er jävla fuckos?
Användarens profilbild
ajonson
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 525
Blev medlem: 22 september 2010, 20:20
Ort: Kumla

Inlägg av ajonson »

Vi har grannar längst upp på gatan, dom ena har massa hundar som skäller 24/7 dom andra är bara tjuridioter, drog idag eller igår kommer inte ihåg, drog på gatan bara för att se hur moppen gick, när jag vände så glodde som så jävla tjurigt så de va helt sinnessjukt!
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Det finns inte någon bilist som är beredd att en mopedist, eller annan trafikant kör om på höger sida i trafiken. Om det är lagligt eller olagligt av mopedister vet jag inte. Men det sker ständigt vid bilköer vid rödljusen, men detta är i för sig inte olagligt av mopedisten, men kan dessvärre sluta i katastrof för moppedisten. Många bilister blir uppretade av detta och ska hämnas genom att tränga mopedisten senare på vägen.

Vem är det som får på käften? Är det bilisten eller är det mopedisten? Bilisten får en plåtskada och skulle det råka vara bilistens fel och mopedisten har rätt så är det den oskyddade som får ta smällen. Blir bilisten av med körkortet i två -tre månader så kanske mopedisten tävla i rullstolsrace resten av livet.

En sak många inbillar sig är att det bara är huvudet som är utsatt och man är skyddad när man osårbar när man bär en fin hjälm på huvudet. Men brutna ryggar och nackar är lika vanliga men dessa medför inte lika stor risk för att omkomma omedelbart som huvudskada, men orsakar i flesta fall att man totalförlamas eller delvis förlamas. Jag har sett MC skador i hastigheter som inte varit högre än 50-60 km personer som fått armar och ben avslitna vid olyckor. Så är du oskyddad så är det alltid du som blir straffad vid en olycka oavsätt om du har rätt eller fel.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Rättar tredje stycket. Det ska stå att man är skyddad och osårbar när man bär en fin hjälm på huvudet.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
RobinPalesjo
Elmoped
Inlägg: 18
Blev medlem: 19 september 2010, 17:53
Ort: Eskilstuna

Inlägg av RobinPalesjo »

man får fortfarande köra om på högern i köer och rödljus. skaffa moppe så får du också köra så och du kanske inte klagar lika mycket på att moppedister gör så.
Rieju SPIKE <3
Skriv svar