SÅ trött på pensionärer

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
bluerider94
King of the street
Inlägg: 2135
Blev medlem: 10 juli 2009, 21:09
Ort: Lysekil

Inlägg av bluerider94 »

körde en dag så drog jag på full gas sista 100 metrarna fram till en korsning.. så springer en gubbe ut mitt i vägen för att stoppa mig^^ (gick inge vidare)

Sen skulle jag på kalas (2 mil hemifrån) så tog jag moppen och gasade full gas hela vägen.. så låg jag i 90 på en raka så kom det upp en stor kingcab typ till sidan av mig.. så kollade jag på han så satt han med tummen upp^^
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Här håller jag inte med alls!

Vi alla människor blir äldre och reaktionsförmågan, syn mm försämras med åren. Men förvånandsvärt många äldre bilförare som är pensionärer (äldre) är mindre inblandade i olyckor i trafiken än vad yngre är. Det är sant att många äldre kan anses vara vägpluggar i trafiken, men är dem verkligen det? De kanske håller några kilometer under den tillåtna hastigheten, men samtidigt kör de ofta inte fortare än de klarar av att framföra fordonen på säkert sätt till skillnad emot yngre som motsatt ofta kör fortare än de klarar av. Flera undersökningar som gjort genom åren visar tydligt att den största riskfaktorn i olyckor trafiken är just yngre och inte de äldre, vilket också påvisas tydligt i olycksstatistiken.


Många ungdomar med färskt körkort använder fordonen som tävlingsfordon i trafiken, i en trafik som handlar om persontransport och inte tävlingskörning, medan de äldre använder fordonen för att transportera sig.
Men visst finns det äldre i trafiken som övergått ålder och förmåga för anses som säker fordonsförare, men i totalt sett är dem väldigt få i trafiken i förhållande till totala mängden äldre förare och de äldre i sin tur är en försvinnande liten mängd i förhållande till yngre fordonsförare.

Av egen erfarenhet brukar jag säga att jag är överlycklig över att jag överlevt ungdomsåren då efter jag tog körkort, då jag i dag inser "vilket jag var oförmögen till då" att jag och mina gämnåriga kompisar var regelrätt fara för oss själva och andra i trafiken i vår våldsamma framfart. Hur egoistiskt vi såg vår rätt att få fara fram i trafiken och naturligtvis var alla som körde långsammare än oss sådana som inte skulle få köra bil eller ens få cykla. Självklart ansåg vi oss att vara förartalanger, men i själva verket ville omgivningen kring bara få stopp på oss innan vi körde i hjäl någon.
Men sanningen är att med den erfarenhet jag har i dag, så var vi livsfarliga utan att vi själva förstod det.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna
Inlägg: 2152
Blev medlem: 18 augusti 2009, 00:44
Ort: lyckeby

Inlägg av yamaha2pwn »

hände mej en gång att en gammal idiot kärring stannade famför mej o tutade när jag körde på en grusväg påväg till skolan (hon kom från motsatt riktning) så jag stannade moppen nån meter framför henne mitt i vägen steg av moppen o gick fram till bilen, jag knackade på sidorutan o tänkte fråga vafan problemet va (körde regelrätt o så) men hon bara låstades att jag inte va där kollade åt andra hållet o så :P tänkte slita upp dörren o fråga men då hade hon låst den :P så jag gick flinande tbx till moppen o körde vidare, dom ska fan inte hålla på o tuta o uppföra sig som svin i trafiken fall dom inte klarar konsekvenserna ^^
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

yamaha2pwn skrev:hände mej en gång att en gammal idiot kärring stannade famför mej o tutade när jag körde på en grusväg påväg till skolan (hon kom från motsatt riktning) så jag stannade moppen nån meter framför henne mitt i vägen steg av moppen o gick fram till bilen, jag knackade på sidorutan o tänkte fråga vafan problemet va (körde regelrätt o så) men hon bara låstades att jag inte va där kollade åt andra hållet o så :P tänkte slita upp dörren o fråga men då hade hon låst den :P så jag gick flinande tbx till moppen o körde vidare, dom ska fan inte hålla på o tuta o uppföra sig som svin i trafiken fall dom inte klarar konsekvenserna ^^

Ja! Det brukar inte vara så mycket med dem när man agerar som du gjorde. :wink: Många känner sig säkra och trygga när de sitter i sina kycklingbehållare, men det är ofta inte mycket med dem när man går fram till dem.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
TK_DRAC
Gasres
Inlägg: 1356
Blev medlem: 30 september 2007, 18:13
Ort: Älmhult

Inlägg av TK_DRAC »

körde med en polare på ett motionspår körde cirka 70 så såg jag att det stod en gubbe längre fram så bromsar in men min polare såg de för sent tvärnitar å rammlar å jag börjar skratt där han ligger med moppen på sig då kommer gubbe fram, så min polare frågar om han kan hjälpa honom med att lyfta moppen som ligger på honom. han bara de e fan rätt åt dig din slyngel köra här på motionspåret. såg du inte skylten trafik förbjuden han bara ehhh nee? gubbe gör dig inte dummare än vad du redan är, om jag ser er här en gg till så ringer jag polisen... WOW ska vi bli rädda ;) (sa vi inte) sen säger gubben led bort crossarna (mopederna) så vi leder dem 20 meter drar igång igen (tk låter så jäkla gött) å kör fort iväg sen så drar vi till skolan å "driftar" lite på grusplanen å gissa vem som kommer springades mot oss? gubbfan igen... har han inget liv elr?xD
Användarens profilbild
nizor
Elmoped
Inlägg: 18
Blev medlem: 17 juni 2010, 09:58
Ort: Skåne

Inlägg av nizor »

det enda "roliga" jag har varit med om var två gamla surtanter som skulle slå mig med en käpp. Åkte med min dåvarande MT5a på en cykelbana i sisådär 20km/h som mest, till vänster sitter två gamla tanter som börjar blänga som fan på mig. När jag är precis bredvid dem så rusar den ena fram och ska försöka ge sig på mig men var tyvärr för seg.

Undrar verkligen vad personen motiv var. "Du kör moped på en cykelbana där mopeder får lov att köra!?"... hehehehe. Antagligen inte, säkert en människa med noll koll och noll verklighetsuppfattning.
Användarens profilbild
mh(jesper)ride
Svårstartad skrothög
Inlägg: 260
Blev medlem: 7 juni 2010, 20:01
Ort: hisingen

Re: SÅ trött på pensionärer

Inlägg av mh(jesper)ride »

Speedfighter nr 1 skrev:Är det någon mer än jag som tycker att pensionärer är störande och iriterande i trafiken.Alltså när man kommer och kör så börjar de med att spika 45km/h, och sen åker de och tittar mer i backspeglen än framåt.Har någon mer här varit med om detta eller har jag bra otur.Sen så blir dom as sura när man körom och dom har även börjat att tuta. :twisted:



haha har ja med varit med om han lekte polis
åkte med än och han körde om gubben och gubben blinka med heljuset och tutade haha :P :P :P de va väll nån som inte fick bli polis
Lägger upp filmerna från körningarna på
http://www.youtube.com/user/ghostridervs?feature=mhee
Användarens profilbild
mh(jesper)ride
Svårstartad skrothög
Inlägg: 260
Blev medlem: 7 juni 2010, 20:01
Ort: hisingen

Inlägg av mh(jesper)ride »

nizor skrev:det enda "roliga" jag har varit med om var två gamla surtanter som skulle slå mig med en käpp. Åkte med min dåvarande MT5a på en cykelbana i sisådär 20km/h som mest, till vänster sitter två gamla tanter som börjar blänga som fan på mig. När jag är precis bredvid dem så rusar den ena fram och ska försöka ge sig på mig men var tyvärr för seg.

Undrar verkligen vad personen motiv var. "Du kör moped på en cykelbana där mopeder får lov att köra!?"... hehehehe. Antagligen inte, säkert en människa med noll koll och noll verklighetsuppfattning.
haha små poliser haha
Lägger upp filmerna från körningarna på
http://www.youtube.com/user/ghostridervs?feature=mhee
Användarens profilbild
Fradz
Elmoped
Inlägg: 92
Blev medlem: 26 april 2008, 15:10
Ort: Kållered, Mölndal

Inlägg av Fradz »

skönaste var när jag och 2 polare var och körde moped, så va de typ 14.00-15.00 på dagen, så åkte vi på ett ställe som vi kallar " planket " för det är typ brädor över hela stället as gött o köra på, var det massor av folk där som satt och åt så börna vi in där, när vi körde där så skrek en gubbe som satt o käka att vi skulle ge fan i o köra där, så åkte mina kompisar förbi och jag som låg sist varva moppen 2-3 gånger " BROOOM BROOOOOOM BROOOOOOM " så kasta gubbjäveln en plastgaffel med mat på rakt i min panna, så stanna jag 2-3 meter ifrån han o skrek passa dig jävligt noga gubb jävel, så reste han sig upp o börja jaga mig, jag bara börna iväg och stannade en bit bort sen o snacka med mina kompisar hahahaha,

och en till, min granne som är typ 60, han säger till min pappa HELA tiden att jag kör skit snabbt i typ 90 på en liten 30 väg, om den inte är 15 km/h :O finns ingen skylt ens! han säger då alltså att jag kör i 90 när jag kör i cirka 30-40 och puttrar fram för att minska ljud volymen och visa respekt, men ändå är han så dum i huvudet och snackar skit, och varje gång jag åker förbi så står han vid sitt äckliga garage och kollar på mig som om att jag åkte med en r1a utan avgassystem typ :P

så jävla störd är han.

också idag haha

körde från kållered i mölndal till göteborg och hisingen, DE VA MASSOR av poliser, o jag hade så jävla tur att polisen redan hade stoppat en så jag kom undan, de hade laser kameror och det var 2 poliser som stod vid den, den som höll i kameran glodde som in i helvete när jag kom med min högljudda moped utan framlampor och massor, ser ultra stulen ut. XD har alltid sånt flyt!
Bild
Användarens profilbild
Karlberg1011
Svårstartad skrothög
Inlägg: 265
Blev medlem: 29 juli 2010, 13:48

Inlägg av Karlberg1011 »

TK_DRAC skrev:körde med en polare på ett motionspår körde cirka 70 så såg jag att det stod en gubbe längre fram så bromsar in men min polare såg de för sent tvärnitar å rammlar å jag börjar skratt där han ligger med moppen på sig då kommer gubbe fram, så min polare frågar om han kan hjälpa honom med att lyfta moppen som ligger på honom. han bara de e fan rätt åt dig din slyngel köra här på motionspåret. såg du inte skylten trafik förbjuden han bara ehhh nee? gubbe gör dig inte dummare än vad du redan är, om jag ser er här en gg till så ringer jag polisen... WOW ska vi bli rädda ;) (sa vi inte) sen säger gubben led bort crossarna (mopederna) så vi leder dem 20 meter drar igång igen (tk låter så jäkla gött) å kör fort iväg sen så drar vi till skolan å "driftar" lite på grusplanen å gissa vem som kommer springades mot oss? gubbfan igen... har han inget liv elr?xD
De är nog ni som inte har nå liv om ni sitter o ''driftar'' med mopederna på en jävla grusplan
Bild

Riktiga män borstar tänderna med avfettning!
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR
Inlägg: 1288
Blev medlem: 19 september 2010, 10:56
Ort: Alingsås

Inlägg av Macko96 »

bluerider94 skrev:körde en dag så drog jag på full gas sista 100 metrarna fram till en korsning.. så springer en gubbe ut mitt i vägen för att stoppa mig^^ (gick inge vidare)

Sen skulle jag på kalas (2 mil hemifrån) så tog jag moppen och gasade full gas hela vägen.. så låg jag i 90 på en raka så kom det upp en stor kingcab typ till sidan av mig.. så kollade jag på han så satt han med tummen upp^^
gör man tmmen upp till sånna som har en riktig cross eller motard betyder det att man ska stegra om nån gör så mot dej!!!
Funkade för mig då jag gjorde det
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Re: SÅ trött på pensionärer

Inlägg av runners »

Speedfighter nr 1 skrev:Är det någon mer än jag som tycker att pensionärer är störande och iriterande i trafiken.Alltså när man kommer och kör så börjar de med att spika 45km/h, och sen åker de och tittar mer i backspeglen än framåt.Har någon mer här varit med om detta eller har jag bra otur.Sen så blir dom as sura när man körom och dom har även börjat att tuta. :twisted:
Det är inte bara pensionärer som åker och tittar i backspegeln när man har en moped bakom sig, det gör även jag när jag kör bil. Detta har mopedisterna själva skapat genom att ömsom köra om bilister till höger om bilen och ömsom vänster. Ärligt talat blir jag väldigt orolig när jag kör bil när jag ser en mopedist närmar sig bak i från, man vet aldrig vad denna tänker. Att köra om en bilist på höger sida är fulldständigt galet och ingen bilist väntar sig det. Men likaförbannat kommer varje gång mopedister omkörandes på fel sida på trimmade mopeder.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
jan-ee
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 522
Blev medlem: 6 juni 2009, 14:24
Ort: Övertorneå

Inlägg av jan-ee »

haha har en liten vändplan ca 100 meter från huset som jag brukar stunta på o en dag när jag var där o körde kom surgrannen o gnällde på att moppen stör för mycket när jag kör förbi deras hus, han ska fan inte ha nåt o säga som plogar all snö från sin gård framför vårat hus på vintrarna så vi får in en massa vatten i källaren varje vår :O

o en gång när vi varit i finland o kört (bor vid gränsen) så när vi skulle köra hem igen kom finnepojkarna o skulle tävla mot oss så stod polisen längre fram o hade kontroll så alla tvärnitade o körde över till finska sidan igen :P väntade ett tag o bestämmde oss nu fan kör vi o ser vad som händer, plötsligt kommer det ut en svart pontiac o ritar lite svarta märken på asfalten o ser snuten o vänder. o så har vi moppe pojkar sån tur att polisen hoppar in i bilen just före vi kommer till kontrollplatsen o dem kör efter pontiacen så vi kan köra förbi utan problem :D snacka om tajming och tur där
Användarens profilbild
JagHarEnDerbi
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 598
Blev medlem: 22 november 2009, 20:09

Inlägg av JagHarEnDerbi »

jan-ee skrev:haha har en liten vändplan ca 100 meter från huset som jag brukar stunta på o en dag när jag var där o körde kom surgrannen o gnällde på att moppen stör för mycket när jag kör förbi deras hus, han ska fan inte ha nåt o säga som plogar all snö från sin gård framför vårat hus på vintrarna så vi får in en massa vatten i källaren varje vår :O

o en gång när vi varit i finland o kört (bor vid gränsen) så när vi skulle köra hem igen kom finnepojkarna o skulle tävla mot oss så stod polisen längre fram o hade kontroll så alla tvärnitade o körde över till finska sidan igen :P väntade ett tag o bestämmde oss nu fan kör vi o ser vad som händer, plötsligt kommer det ut en svart pontiac o ritar lite svarta märken på asfalten o ser snuten o vänder. o så har vi moppe pojkar sån tur att polisen hoppar in i bilen just före vi kommer till kontrollplatsen o dem kör efter pontiacen så vi kan köra förbi utan problem :D snacka om tajming och tur där
haha, fly ur landet för att komma undan polisen :D
Användarens profilbild
jan-ee
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 522
Blev medlem: 6 juni 2009, 14:24
Ort: Övertorneå

Inlägg av jan-ee »

haha jaa måste man så måste man :D
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

Har inget själv iom att jag ine får köra moped än ;)

daveneos här på forumet var jag hos när han testa sitt nya avgasrör. strypt s6 replica.

låter orginal. ser trimmad ut. han kör förbi i ca 35-40 och en gubbe kommer springandes att han kör ALLDELES för fort -.-

sen var jag och handlade på eftermidagen och gick över gatan där det inte finns övergångsställe. kommer såklart en senil gubbe utkörandes utan att blinka och gasar på för att skrämmas (blev inte rädd). sen tvärnitar och varvar/tutar. sen stänger han av och vevar ner rutan och skriker "Har du hört talas om ett övergångsställe ungjävel?!?!" jag svarar: "känner igen ordet menhar fått tillfällig minnseförlust just nu. brukar komma när senila gubbar kör bilar utan fungerande blinkers"

han gör ÅRETS careface och sen kör iväg xD


här även varit i garaget och varvat mitt projekt lite för att testa variatorn för den var sönder. kommer en kärring och börjar klaga på att det luktar och låter och börjar skratta och ger mig rådet att köra på matolja så det luktar pommes ist :shock: cp kärring -.-

som tur är tror jag inte att mina grannar är så jobbiga. och sen har dom alltid en till granne som kör kawasaki ninja till jobbet 06:00 på sommaren och den låter som FAN ;)
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Sist jag va ute och puttrade med DTn körde jag om en glad dam i 55års åldern ungefär. Höll på o köra av vägen när hon vinkade till mig och skrattade och var allmänt as glad. Måste varit någon jag kände :?

Edit : Annars i vanliga fall är det ända jag får är arga blickar och folk som ringer snuten :lol:
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres
Inlägg: 1227
Blev medlem: 24 september 2009, 19:06

Inlägg av aerox-sami »

ktm_danielsson skrev:Sist jag va ute och puttrade med DTn körde jag om en glad dam i 55års åldern ungefär. Höll på o köra av vägen när hon vinkade till mig och skrattade och var allmänt as glad. Måste varit någon jag kände :?

Edit : Annars i vanliga fall är det ända jag får är arga blickar och folk som ringer snuten :lol:
haha :P
Mura Got Blunt?
Användarens profilbild
DanielSahlin
Avstängd
Inlägg: 361
Blev medlem: 23 maj 2010, 14:25

Inlägg av DanielSahlin »

gillar inga i trafiken, ingen visar hänsyn till mopedister i trafiken
Användarens profilbild
andersjohansson93
F.D Crew
Inlägg: 381
Blev medlem: 24 december 2009, 10:41
Ort: Ljungskile
Kontakt:

Inlägg av andersjohansson93 »

det är inte en jävel på hela vägen som bryr sig hur man kör, för alla kör lika fort ungefär :D
och det är en grusväg kanske 2 meter bred där det är 70 km/h i hastighetsgräns, Däremot har alla som bor här bestämt en inofficiell hastighetsgräns 30 km/h.
Men jag har blåst förbi i 80 eller nåt men ingen bryr sig, alla är alltid lika glada :)
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket
Inlägg: 958
Blev medlem: 26 december 2010, 17:54
Ort: västerås

Inlägg av D3nnis »

De värsta jag var med om då var jag i min sommarstuga ute på lande sen kom de en moppe som inte jag kände till (de är en 50 väg) den där moppen gick ca30 och jag hade en fiddy som gick närmare 60 iaf så körde jag om den dära moppen sedan forsatte jag glida lite på vägen i ca 45 sen körde jag förbi nåågra stugor sen när jag vände och skulle åka tillbaks så kommer de en gammal kärring självklart en sur jäkel iallafal så sträcker hon ut armen då tänkte jag hon kanske vill säga något så jag stanna när jag stannar så skriker hon på sin gubbe som kommer rusandes mot mig och står och gapskriker på mig att om jag körförbi där igen så ska han kasta en sten i huvet på mig och polisanmäla mig jag bah ööh? de är 50 väg här jag körde 40? då sa han att jag åkte försnabbt iaf :P
Patog: straffas ? .......fan ingen som vågar kaxa med mig


PK jo alla retar dig för din hajper
whatcrowbar
Elmoped
Inlägg: 5
Blev medlem: 4 april 2011, 22:56

Inlägg av whatcrowbar »

Något jag är så OTROLIGT trött på är dessa förbannade kärringar som inte kan se skillnad på en MC och en moped!!!11 RAGE!
"du får inte ha din stora motorcykel här bland cyklarna!"
Fan håll käften och ta din rostiga jävla kärringhoj och släng den i diket då!
:x
Säljer Honda MT5 Reservdelar!
Användarens profilbild
TheMidnightRider
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 698
Blev medlem: 18 januari 2011, 16:32

Inlägg av TheMidnightRider »

min kompis granne typ går ut så fort man startar moppen eller typ smäller en tjutare xd spela roll om man för lite oväsen under typ en kort tid xd
Köper bromsok fram till viva city
derbiofc
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 452
Blev medlem: 9 oktober 2010, 23:08
Kontakt:

Inlägg av derbiofc »

En grej som jag tyckte var jävligt kul var när jag körde i utkanten av stan och kom ikapp en gammal saab 99 med en äldre herre vid ratten som höll ca 40 km/h. När han såg mej sträckte han ut armen och vinkar åt mej att jag ska köra om (höll ca 55 när jag kom ikapp honom) men när jag ligger precis vid sidan om honom tutar han, väntar tills jag kollar åt hans håll och sen vinkar han glatt och gasar ifrån mej xD då kan man säga att jag började garva!
Eklund^


Derbi Drd Racing!
Användarens profilbild
Speedfighter nr 1
Avstängd
Inlägg: 418
Blev medlem: 11 augusti 2009, 07:57
Ort: Lidköping
Kontakt:

Inlägg av Speedfighter nr 1 »

derbiofc skrev:En grej som jag tyckte var jävligt kul var när jag körde i utkanten av stan och kom ikapp en gammal saab 99 med en äldre herre vid ratten som höll ca 40 km/h. När han såg mej sträckte han ut armen och vinkar åt mej att jag ska köra om (höll ca 55 när jag kom ikapp honom) men när jag ligger precis vid sidan om honom tutar han, väntar tills jag kollar åt hans håll och sen vinkar han glatt och gasar ifrån mej xD då kan man säga att jag började garva!


Hahah fan vilken skön gubbe, någon sådan har jag aldrig träffat i trafiken :cry:
Användarens profilbild
Timpis
Svårstartad skrothög
Inlägg: 195
Blev medlem: 19 augusti 2010, 19:35

Inlägg av Timpis »

Jag bor i ett litet villa område som är ganska nära naturen där många är ute med lös gående hundar, folk som joggar och väldigt många barn som springer omkring och leker och varje dag ser jag ett antal EU mopeder som drar förbi på cykelvägen i ca 60km/h. Funderar på att kalla hit polisen någon dag och sätta dit asen.
Är jag en sur gubbe nu?
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

Timpis skrev:Jag bor i ett litet villa område som är ganska nära naturen där många är ute med lös gående hundar, folk som joggar och väldigt många barn som springer omkring och leker och varje dag ser jag ett antal EU mopeder som drar förbi på cykelvägen i ca 60km/h. Funderar på att kalla hit polisen någon dag och sätta dit asen.
Är jag en sur gubbe nu?
japp. du passar in på dom kriterierna ;)
Användarens profilbild
Timpis
Svårstartad skrothög
Inlägg: 195
Blev medlem: 19 augusti 2010, 19:35

Inlägg av Timpis »

SADFACE
Zer0x
Avstängd
Inlägg: 732
Blev medlem: 20 november 2010, 14:42

Inlägg av Zer0x »

Timpis skrev:Jag bor i ett litet villa område som är ganska nära naturen där många är ute med lös gående hundar, folk som joggar och väldigt många barn som springer omkring och leker och varje dag ser jag ett antal EU mopeder som drar förbi på cykelvägen i ca 60km/h. Funderar på att kalla hit polisen någon dag och sätta dit asen.
Är jag en sur gubbe nu?
Hundarna ska vara kopplade, föräldrarna ska ha uppsikt över sina barn.

OnT: En gubbe kom ut och skällde ut mig för att jag hade ställt moppen vid ett cykelställ, jag var en ungjävel och om han såg mig eller min moppe där igen skulle han polisanmäla. Pensionär som tröttnat på tvn och börjat leta saker att klaga på?
Användarens profilbild
Timpis
Svårstartad skrothög
Inlägg: 195
Blev medlem: 19 augusti 2010, 19:35

Inlägg av Timpis »

Dessa hundar är väldigt lydiga och uppfostrade så det behövs inte och när man bor i ett villaområde med 98st villor så ska barnen kunna springa på cykelvägarna osv utan att behöva oroa sig att en dum 15åring utan erfarenhet kommer och kör på dem. Mopederna har inget här o göra, dock hade jag inte brytt mig om de höll en mer anständig hastighet.
Zer0x
Avstängd
Inlägg: 732
Blev medlem: 20 november 2010, 14:42

Inlägg av Zer0x »

Timpis skrev:Dessa hundar är väldigt lydiga och uppfostrade så det behövs inte och när man bor i ett villaområde med 98st villor så ska barnen kunna springa på cykelvägarna osv utan att behöva oroa sig att en dum 15åring utan erfarenhet kommer och kör på dem. Mopederna har inget här o göra, dock hade jag inte brytt mig om de höll en mer anständig hastighet.
Nej det vet jag, men barn kan också köra som idioter på sina cyklar. Jag har själv blivit påkörd av en unge när jag var ute och körde, han smällde in med sin framgaffel i mitt ben och börja grina som om helvetet brakade lös och sprang iväg, kunde knappt gå på 2 veckor. Så det är inte bara mopedister som kör som idioter.
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

Zer0x skrev:
Timpis skrev:Dessa hundar är väldigt lydiga och uppfostrade så det behövs inte och när man bor i ett villaområde med 98st villor så ska barnen kunna springa på cykelvägarna osv utan att behöva oroa sig att en dum 15åring utan erfarenhet kommer och kör på dem. Mopederna har inget här o göra, dock hade jag inte brytt mig om de höll en mer anständig hastighet.
Nej det vet jag, men barn kan också köra som idioter på sina cyklar. Jag har själv blivit påkörd av en unge när jag var ute och körde, han smällde in med sin framgaffel i mitt ben och börja grina som om helvetet brakade lös och sprang iväg, kunde knappt gå på 2 veckor. Så det är inte bara mopedister som kör som idioter.
Blev du påkörd av ett barn med cykel? Respekt! :D
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Inlägg av Ekman »

ValoPallo skrev:
Zer0x skrev:
Timpis skrev:Dessa hundar är väldigt lydiga och uppfostrade så det behövs inte och när man bor i ett villaområde med 98st villor så ska barnen kunna springa på cykelvägarna osv utan att behöva oroa sig att en dum 15åring utan erfarenhet kommer och kör på dem. Mopederna har inget här o göra, dock hade jag inte brytt mig om de höll en mer anständig hastighet.
Nej det vet jag, men barn kan också köra som idioter på sina cyklar. Jag har själv blivit påkörd av en unge när jag var ute och körde, han smällde in med sin framgaffel i mitt ben och börja grina som om helvetet brakade lös och sprang iväg, kunde knappt gå på 2 veckor. Så det är inte bara mopedister som kör som idioter.
Blev du påkörd av ett barn med cykel? Respekt! :D
BumparN'
Användarens profilbild
daveneos
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 736
Blev medlem: 29 augusti 2010, 10:57
Ort: lidköping/sundbyberg
Kontakt:

Inlägg av daveneos »

vicke xX SMT skrev:
ValoPallo skrev:
Zer0x skrev: Nej det vet jag, men barn kan också köra som idioter på sina cyklar. Jag har själv blivit påkörd av en unge när jag var ute och körde, han smällde in med sin framgaffel i mitt ben och börja grina som om helvetet brakade lös och sprang iväg, kunde knappt gå på 2 veckor. Så det är inte bara mopedister som kör som idioter.
Blev du påkörd av ett barn med cykel? Respekt! :D
BumparN'
BumparN DirrModE
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

pensionärer är ju helt klart bäst ;)

när jag körde ca 10-15 km/H på cykelväg med min klass 2 så var det en församling matglada pensionärer som var ute och gick ;) en gubbe försökte skrämma mig när jag åkte förbi. jag vände direkt och körde fram till honnom och frågade vad fan han höll på med.

-för det första så får du inte köra på cykelvägen och fö det andra så körde du för fort.

-säger vem?

-säger jag.

-jag tar inte årder av dig.

-nej men om polisen hade varit här så hade du varit i trubbel.

-jag kör helt lagligt medans du försöker skrämma mopedister så dom nästan kör omkull. frågan är vem som får problem om snuten kommer..


för skön gubbe ;)


sen har man ju skällt ut ett par hundra som klagar att man ställer moppen i cykelstället vilket man får.
Skriv svar