Drog v-ringen på min aerox 09 för några dagar sedan och innan den var dragen gick moppen i cirka 55 på mätaren men nu går mätaren upp till cirka 80. Är en sån stor ökning möjlig för bara dragen v-ring? (Allt annat är helt original). Vad tror ni den egentligen går i? Har hört att aerox har väldigt mycket glädjemätare
RRX-Teddy skrev:du gillar lägga ut trådar. Nej de kan inte stämma då har något hänt med din hastighetsmätare sånna skillnader gör de inte. Max 15kmh:)
Men den har ju ökat i hastighet med iallafall 20 km/h eftersom att mätaren stod på ungefär 55 innan och nu 80 . och ja, jag gillar faktiskt att lägga ut trådar men jag ska försöka sluta lägga upp en massa
Om din moppe skulle göra 20 km fortare genom att endast dra bort Variatorringen så kan man enkelt ställa sig frågan om vad som händer om du tar bort de övriga strypningarna på moppen då. Då kommer din moppe i så fall göra 100 k/ tim. Om du sedan skulle sätta dit en 70cc och större förgasare, då skulle din moppe göra 150-km/tim.
Ganska orealistiskt att borttagen variatorring kan göra sådana underverk.
På de moppar jag haft som jag tagit bort denna ring har hastighetsskillnaden blivit som bäst 8-km uppmätt med GPS. En del moppar har det inte blivit någon skillnad alls.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
Tomaz skrev:Max 65 ärliga km/h med bara dragen V-ring.
Mätt upp med bil och se hur fort den går, bil mätare brukar stämma ganska bra.
Annars GPS om du har tillgång till nån sån.
Glöm att bilmätare stämmer ganska bra, lär inte upp folk att bli fuckon nu va
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
Det finns inte en enda bilmätare som visar rätt. Jag kör själv bil när det börjar bli kallt och tar moppen på sommaren eller till det börjar bli riktigt kallt. Jag har mätt mina bilmätare på en del bilar jag haft som i bland slagit fel på 9-km men alltid mer än vad den hastigheten jag håller. Men alla bilmätare har haft gemensamt att de har alltid visat 4-6 -km mer än den rätta hastigheten är.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
bilmätare visar fel oxå så var försiktig, min Rieju visade 80 medans min kompis bil visade 85, GPS är det bästa, jämför med inget annat (eller laser om du har xD)
Tomaz skrev:Max 65 ärliga km/h med bara dragen V-ring.
Mätt upp med bil och se hur fort den går, bil mätare brukar stämma ganska bra.
Annars GPS om du har tillgång till nån sån.
Glöm att bilmätare stämmer ganska bra, lär inte upp folk att bli fuckon nu va
Visst bilmätare är inte det bästa men dom visar oftast 5 km/h i timmen och då får du iallafall en humm om hur fort moppen går. Så Tomaz har rätt. Testa mät med bil,men om du har GPS mät med den.
alexanderkarlsson skrev:va ja hört så ä bilmätare 5km/h +- fel ungefär
Njae... en hastighetsmätare på en bil får under inga omständigheter visa för lite.
Därför visar dom några % för mycket. har för mej att det är runt 7% på Volvo till exempel. vilket skulle vara ca 53-54 när man kör 50 och 107 Km/h när verklig fart är 100 Km/h