Sida 1 av 1
Varvproblem Derbi :(
Postat: 14 augusti 2009, 14:14
av Tiepkoffeh
Hejsan, köpte moppe för typ 4 dagar sen. Kunde då varva up till 10k rpm vet ej om högre då jag inte ville inträda den röda zonen. Kunde gör 10k rpm på alla växlar, och just igår och idag klarar den bara 8k rpm när den når 8k så måste jag växla uppåt men det känns typ inte rätt :/ Någon som vet vad det kan bero på? Skulle bli supppppper tacksam om jag fick det att funka igen
Om det spelar någon roll så är det en Derbi Senda xtreme sm 06
Allting orginal förutom pluggat gianelli rör, bara varit trimmad första ägaren, andra ägaren fick inte trimma och inte jag heller.
Mvh
Jag vill lägga till detta
Det är ett orginal CDI Ducati som spärrar vid 10k rpm men den kommer bara upp i 8k
Postat: 14 augusti 2009, 14:31
av patrikjosephsson
cdin
Postat: 14 augusti 2009, 14:32
av MinikeV
patrikjosephsson skrev:cdin
Tror inte det är cdin eftersom den kunde varva 10k förut

Postat: 14 augusti 2009, 14:36
av saav
MinikeV skrev:patrikjosephsson skrev:cdin
Tror inte det är cdin eftersom den kunde varva 10k förut

Precis, går cdi:n sönder så går den väl inte alls? Den går väl inte sönder bara lite?:P Men de e bara va ja tror, rätta mig om ja har fel:P
Postat: 14 augusti 2009, 14:47
av TK_DRAC
kolla så det inte sitter skit i förgasaren, mustycket elr om luftfiltert är igen satt.. kolla även tändstift.. annars kan de vara att kolven börjar ge efter...
Postat: 14 augusti 2009, 14:51
av Tiepkoffeh
Vet inte riktigt vad alla saker sitter

Hittade iallfall CDI boxen, om jag drar ut den vita kan jag varva vanligt då?
Postat: 14 augusti 2009, 15:28
av saav
Tiepkoffeh skrev:Vet inte riktigt vad alla saker sitter

Hittade iallfall CDI boxen, om jag drar ut den vita kan jag varva vanligt då?
Ja har hört att den ska gå bättre om man rycker ur den vita, men en polare gjorde de och märkte ingen som helst skillnad:) Tror iaf de va den.
Postat: 14 augusti 2009, 15:44
av Tiepkoffeh
Jo, läste precis hur man gjorde, vet inte om jag vågar testa

Ska nog rycka ut den, och jo det ör den vita
Postat: 14 augusti 2009, 15:45
av Moddad
Nej, fungerar inte, rör den inte.
Din moppe är antagligen på väg att skära, men inte fan ska du vara rädd för att varva in på den röda zonen?
Postat: 14 augusti 2009, 15:47
av Tiepkoffeh
Hur kan den skära?
men menade det röda på varvräknaren, men hursomthelst så undrar jag hur den kan skära

Postat: 14 augusti 2009, 16:09
av Moddad
Du ska inte vara rädd att varva över 10000, kommer ju knappt nån effekt?
Pluggat effektrör och fel munstycke, kan mycket väl skära.
Postat: 14 augusti 2009, 16:13
av Tiepkoffeh
Men om det är pluggar går det ju lika fort som orginal

Och då borde det inte påvärka bensin flödet och de och då borde väll munnstycket vara rätt eftersom den funkade för 2 dagar sen och ja köpte den för 4 dagar sen

Och 10k rpm ger ju mycke effekt, det är ju pluggat

tycker det är perfekt med pluggat och 10k rpm

Postat: 14 augusti 2009, 16:17
av Moddad
Samma expansionskammare så effekten ligger likadant.
Kan skära ändå, skulle jag köra en hypermoppe men aldrig varva mer än 10000 på org munstycke skulle den ändå skära.
Postat: 14 augusti 2009, 16:20
av Tiepkoffeh
Så bästa sättet och kolla att jag har rätt munstycke är att kolla stiftet?
Postat: 14 augusti 2009, 20:29
av Grilladlax
yes

Postat: 15 augusti 2009, 10:42
av derbi-j
det är cdin till 100% ... min polare hade exakt lika moppe med samma årsmodell

ibland så gick det helt plötsligt varva till 10 ist för 8

Postat: 15 augusti 2009, 11:22
av bluerider94
borde väl även kunna ha med luften att göra.. låter ju kanske lite konstigt att det ska göra 2000varv men är du ute och kör när det regnar eller precis har gjort så går ju moppen bättre än vad den gör om det är helt torrt ute, blå himmel och 30grader varmt.. min cdi brukar inte varva mer än 8k på 1-5 men 6an till 10k
Postat: 15 augusti 2009, 14:40
av Tiepkoffeh
Tack all människor, föutom han som skrämmde mig med att den skurit XD Skojja <3 Drog bara ut den vita sladden i CDIn så varvar den 10k igen

Fan va glad jag blev jag skrattade hela vägen hem sen
