Moped & 125 cc big meet
Postat: 30 juli 2009, 15:00
Datum: ej bestämt men i Juli -10
Plats: Vårgårda flyfält.
Typ (race/meet/stunt/utställning): race, stunt, utställning.
Distans: Som det ser ut nu: Dag 1: 201m, dag två: 402m
Finns polis/tävlingstillstånd? är under sökning
Vem är ansvarig för träffen? Kommer att anges i god tid.
Vid race, vem är tävlingsansvarig? Kommer att anges i god tid
Kostnad att delta: Inte fastställt, men c:a 150-200 kr inkl camping på området.
Krav på skinnställ vid race: (ja/nej): JA JA
-SVEMO eller CE-godkänt skyddställ krävs med ett ryggskydd, CE-godkänd säkerhets-utrustning i övrigt.
-För Sprint, Dragster, Pro Comp krävs även nackkrage.
-stövlar som täcker minsta halva vaden är obligatoriskt
-hjälmen skall vara heltäckande, det vill säga Integral eller crosshjälm. Skyddsglasögon skall bäras vid crosshjälm OBS! Öppningsbar integral EJ tillåten.
Övrig information av intresse:
Svemos reglemente i de delar som berör Junior Dragbike kommer att gälla.
-Att fordonet har två varandra oberoende effektiva bromssystem. fordon med bara en broms ej tillåtet.
-Att fordonet är försedd med ett fungerande dödmans grepp.
-fullständig lagerkontroll (hjullager/svinglager/styrlager.
-Att fordonets bränslesystem håller tätt.
-kontrollera oljeläckage från fordon.
-Kontrollera däck/hjul, inga lösa enkrar, med mönstrade däck krävs minst tre(3) millimeters mönsterdjup.
-Inga löst hängande kablar, wires, mm.
-fordon som ej går på handelsbensin skall ha en effektiv fuel shut off monterad.
-fordon med kedjedrivning skall ha ett effektivt kedjeskydd som klarar att motstå en kedjesprängning.
Träffregler:
-inga bilar inne på området, undantag: Dem som kommer med racefordon i/på skåp/lastbilar. OK att ställa upp transportsläpet med racemaskinerna i tävlingsdepån. Med andra ord: Endast Arrangörsfordon tillåtet på området med ovanstående undantag. Arrangörsfordonen skall parkeras i det hitre änden av startbanan när de ej är i rörelse.
-Besökande till de campande och publik samt tältande/campande som ej har racefordon med sig parkerar bilen utanför staketet.
-följande ställen är out of bounds (ej tillåtet att beträda):
Flygledartornet (hela träfftiden), flyghangarerna bortom huvudbyggnaden (nattetid 21-06)
-0,0 promille på förare, i övrigt är det upp till var o en att se till att vara nykter dagtid, berusade personer kan avvisas om de beter sig störande. Ingen alkohol om du är under 20 år gammal (enligt svensk lag).
-Sunt förnuft råder, vi arrangörer förväntar oss att ni kan uppföra er som folk. Med andra ord: inget busåka, inga burnouts, mm. och max 20 km/h i depån. Sprinters, Dragsters och Pro Competion skall ledas till strippen.
Träffinformation:
Till våren kommer jag, tillsammans med Skåningens handelsbod, skjuta av en fullskalig träff med race, då på fulla 402m med tidtagning, mm, Det letas efter en passande flygplats med en raka godkänd för 402m dragrace, och kostnader skall kontrolleras, mm.
raceklasser för dels 2t och 4t samt mixade klasser där 2t resp 4t krigar mot varandra. Klassindelningen kommer att presenteras senare då den är under arbete just nu
-Utställningsklasser:
-Snyggaste chopper
-Snyggaste scootercustom
-Snyggaste Offroad/SM
-snyggaste monkeybike/fiddy
På grund av tidigare erfarenheter så kommer det att bli många vakter på området och att det kommer att vara ett tvådagarsevenemang, ev en hel helg.
Antalet vakter beror bl.a. på erfarenheter från AGB-träffen som inte var helt odelat positiva i alla delar, det kommer att finnas områden som är out of bounds och alltså ÄR AVSPÄRRADE på träffen.
ett första möte kommer att hållas så fort träffen öppnar där vi arrangörer tydligt kommer att ange vilka regler som kommer att gälla på träffen.
Det är så det ser ut nu och vilka som kommer att ingå crewen kommer också att presenteras allt eftersom.
Vi tar gärna emot era synpunkter med och tar dem till tankevärlden, ni kanske har idéer vi helt missat.
Shoot, ge oss nu idéer med!
Detta kommer att bli ett multi-forum relaterad meet med deltagare från ett antal forum så ett stort mått av samarbetsvilja krävs av alla parter.
Målet är att pricka in den till Maj-Juni 2010, men planeringen för dessa stora meets tar så lång tid och vi är ytterst intresserade av att hör era åsikter med i saken. Finns det intresse för en stunttävling så är det inte omöjligt att sätta upp ett område för detta området.
Medlemmar till crew och funtionärer sökes nu till arbetet på träffen. gärna med tillgång till bil.
Plats: Vårgårda flyfält.
Typ (race/meet/stunt/utställning): race, stunt, utställning.
Distans: Som det ser ut nu: Dag 1: 201m, dag två: 402m
Finns polis/tävlingstillstånd? är under sökning
Vem är ansvarig för träffen? Kommer att anges i god tid.
Vid race, vem är tävlingsansvarig? Kommer att anges i god tid
Kostnad att delta: Inte fastställt, men c:a 150-200 kr inkl camping på området.
Krav på skinnställ vid race: (ja/nej): JA JA
-SVEMO eller CE-godkänt skyddställ krävs med ett ryggskydd, CE-godkänd säkerhets-utrustning i övrigt.
-För Sprint, Dragster, Pro Comp krävs även nackkrage.
-stövlar som täcker minsta halva vaden är obligatoriskt
-hjälmen skall vara heltäckande, det vill säga Integral eller crosshjälm. Skyddsglasögon skall bäras vid crosshjälm OBS! Öppningsbar integral EJ tillåten.
Övrig information av intresse:
Svemos reglemente i de delar som berör Junior Dragbike kommer att gälla.
-Att fordonet har två varandra oberoende effektiva bromssystem. fordon med bara en broms ej tillåtet.
-Att fordonet är försedd med ett fungerande dödmans grepp.
-fullständig lagerkontroll (hjullager/svinglager/styrlager.
-Att fordonets bränslesystem håller tätt.
-kontrollera oljeläckage från fordon.
-Kontrollera däck/hjul, inga lösa enkrar, med mönstrade däck krävs minst tre(3) millimeters mönsterdjup.
-Inga löst hängande kablar, wires, mm.
-fordon som ej går på handelsbensin skall ha en effektiv fuel shut off monterad.
-fordon med kedjedrivning skall ha ett effektivt kedjeskydd som klarar att motstå en kedjesprängning.
Träffregler:
-inga bilar inne på området, undantag: Dem som kommer med racefordon i/på skåp/lastbilar. OK att ställa upp transportsläpet med racemaskinerna i tävlingsdepån. Med andra ord: Endast Arrangörsfordon tillåtet på området med ovanstående undantag. Arrangörsfordonen skall parkeras i det hitre änden av startbanan när de ej är i rörelse.
-Besökande till de campande och publik samt tältande/campande som ej har racefordon med sig parkerar bilen utanför staketet.
-följande ställen är out of bounds (ej tillåtet att beträda):
Flygledartornet (hela träfftiden), flyghangarerna bortom huvudbyggnaden (nattetid 21-06)
-0,0 promille på förare, i övrigt är det upp till var o en att se till att vara nykter dagtid, berusade personer kan avvisas om de beter sig störande. Ingen alkohol om du är under 20 år gammal (enligt svensk lag).
-Sunt förnuft råder, vi arrangörer förväntar oss att ni kan uppföra er som folk. Med andra ord: inget busåka, inga burnouts, mm. och max 20 km/h i depån. Sprinters, Dragsters och Pro Competion skall ledas till strippen.
Träffinformation:
Till våren kommer jag, tillsammans med Skåningens handelsbod, skjuta av en fullskalig träff med race, då på fulla 402m med tidtagning, mm, Det letas efter en passande flygplats med en raka godkänd för 402m dragrace, och kostnader skall kontrolleras, mm.
raceklasser för dels 2t och 4t samt mixade klasser där 2t resp 4t krigar mot varandra. Klassindelningen kommer att presenteras senare då den är under arbete just nu
-Utställningsklasser:
-Snyggaste chopper
-Snyggaste scootercustom
-Snyggaste Offroad/SM
-snyggaste monkeybike/fiddy
På grund av tidigare erfarenheter så kommer det att bli många vakter på området och att det kommer att vara ett tvådagarsevenemang, ev en hel helg.
Antalet vakter beror bl.a. på erfarenheter från AGB-träffen som inte var helt odelat positiva i alla delar, det kommer att finnas områden som är out of bounds och alltså ÄR AVSPÄRRADE på träffen.
ett första möte kommer att hållas så fort träffen öppnar där vi arrangörer tydligt kommer att ange vilka regler som kommer att gälla på träffen.
Det är så det ser ut nu och vilka som kommer att ingå crewen kommer också att presenteras allt eftersom.
Vi tar gärna emot era synpunkter med och tar dem till tankevärlden, ni kanske har idéer vi helt missat.
Shoot, ge oss nu idéer med!
Detta kommer att bli ett multi-forum relaterad meet med deltagare från ett antal forum så ett stort mått av samarbetsvilja krävs av alla parter.
Målet är att pricka in den till Maj-Juni 2010, men planeringen för dessa stora meets tar så lång tid och vi är ytterst intresserade av att hör era åsikter med i saken. Finns det intresse för en stunttävling så är det inte omöjligt att sätta upp ett område för detta området.
Medlemmar till crew och funtionärer sökes nu till arbetet på träffen. gärna med tillgång till bil.