Sida 1 av 1

Speedfight bromsar i nedförsbackar?

Postat: 25 juli 2009, 23:27
av Zibb
hej TSR!

Som topic lyder har jag problem med min speddfight 2 05:a

När jag kör i nerförsbackar på är det nått som ligger i och sänker farten.

Likson det kännns som bromsen ligger i när det går över 50.

Den går i högre än 50 i nerförsbackar men det är nått som bromsar när man ligger över 50.

Testa en kompis sf:a och den var inte sån.

Kan det vara variatorbrickan?

Tacksam för svar!

MVH// David

Postat: 25 juli 2009, 23:30
av Drac_01
är den helt original ?

Postat: 25 juli 2009, 23:32
av Zibb
[quote="Drac_01"]är den helt original ?[/quote

Ja den är orginal.

vad ska man göra??

Postat: 25 juli 2009, 23:35
av KoNG
Ja det är variatorbrickan, har din kompis trimmat?

Postat: 25 juli 2009, 23:42
av Zibb
KoNG skrev:Ja det är variatorbrickan, har din kompis trimmat?
han har dragit variatorbrickan.

Postat: 25 juli 2009, 23:50
av Drac_01
Zibb skrev:
KoNG skrev:Ja det är variatorbrickan, har din kompis trimmat?
han har dragit variatorbrickan.
Där har du svaret :wink:

Postat: 7 augusti 2009, 12:47
av mowgli12345
köp o strypt cdi?

Postat: 7 augusti 2009, 15:55
av wuedde
mowgli12345 skrev:köp o strypt cdi?
Speedfight har redan ostrypt cdi, som andra redan har skrivit så är det bara att dra v-brickan.

Postat: 7 augusti 2009, 16:43
av runners
Märkligt problem att den bara bromsar nedförsbackar då du kör överfemtio km.

Är du säker på att du inte har strypt CDI-box ? Det är den enda förklaringen jag kan tänka mig när jag hör problemet annars borde moppen bromsa hela tiden från 0km och uppåt? :?

Postat: 7 augusti 2009, 17:46
av Smilee
runners skrev:Märkligt problem att den bara bromsar nedförsbackar då du kör överfemtio km.

Är du säker på att du inte har strypt CDI-box ? Det är den enda förklaringen jag kan tänka mig när jag hör problemet annars borde moppen bromsa hela tiden från 0km och uppåt? :?
Det är fortfarande variator brickan :)

variator brickan stryper vid 52 km /h den går inte snabbare om man inte tar bort den ;)

Finns guider huir man tar bort den :D

Postat: 7 augusti 2009, 23:08
av aeroxr08
smilee kan sin sak :wink:

Postat: 9 augusti 2009, 14:52
av krook
Bromsar verkligen variator brickan? Jag har alltid trott att den är som en spärr för att man inte ska kunna få max utväxling, ungefär som (nu är detta ett om och de existerar nog inte) om man sätter en spärr så man inte kan växla upp till 6an på en cross?

Så länge du har kvar variator brickan kan din moped inte komma över 52km/h eftersom det är så fort den går på den utväxlingen när motorn ligger på max varv. Om du tar bort den så kommer du kunna "växla upp" en bit till och då få ut mer max hastighet.

Att ta bort variator brickan borde (jag skriver borde eftersom jag bara kan principen och inte testat själv) bara ge positiva effekter, eftersom man fortfarande kan använda de "låga växlarna" i motsatts till en cross som du drevat.

jag kan som sagt bara detta i teorin så rätta mig om jag har fel :)