min gick sönder när jag drog pluggen vevstaken gick av och slog sönder allt i motorn.... men de kanske fins ett svar på de, 10 fram på drevet och pressa den ganska hårt och långt....
vikfox skrev:min gick sönder när jag drog pluggen vevstaken gick av och slog sönder allt i motorn.... men de kanske fins ett svar på de, 10 fram på drevet och pressa den ganska hårt och långt....
vikfox skrev:min gick sönder när jag drog pluggen vevstaken gick av och slog sönder allt i motorn.... men de kanske fins ett svar på de, 10 fram på drevet och pressa den ganska hårt och långt....
Förmodar att du inte bytte munstycke när du drog pluggen ?
Vilken jäkla kinakvalité det måste vara om veven går sönder med urpluggat rör... Knappast några 15000 varv direkt.
Men vad är meningen med tråden? Berätta om hur du körde sönder moppen?
msåte va fabriks fel :S jag pressa min cpi sm 06a med barikit 50sport, 19mm förgasare, underliggande tk, ostryptinsug och jag pressa det med 11 drev fram xD fasst jag bytte dock strax efter till 12
nu har min växellåda gått sönder nån som har en anning vad de kostar?? jag kan använda 1an men de är tvär nit upåt och de har små rassla på låg varven typ i en vecka....
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
Veven ska ju helt klart palla att man kör urpluggat rör!
Måste nästan vara fabriks fel. Sen är den ju ganska ny med, bara 3 år gammal alltså så bör allt i motorn vara i ganska bra skick och inte allt för slitet.
Och när det gäller växellådan, kolla hos Åter Försäljare eller Cykelkraft.se, dem har väldigt mycket reservdelar. Men kan inte heller tänka mig att den kostar under 4k.
vikfox skrev:nu har min växellåda gått sönder nån som har en anning vad de kostar?? jag kan använda 1an men de är tvär nit upåt och de har små rassla på låg varven typ i en vecka....
För det första är CPi´s Växellåda välgigt känslig om du tex inte kan växla så du inte kopplar ordentligt innan du lägger i växeln försiktigt och för det andra så måste du vara väldigt dum i huvet eftersom du fortfarande försöker växla fast växellådan är sönder och för det tredje så lär du haa motorbromsat i hög fart eftersom veven gått av!