Jag har köpt ett effektrör till moppen och den är strypt och strypningen är fastsatt med en svetsloppa. Visst kan jag ta bort den, men jag vill inte fördärva pluggen med en borrmaskin utan kunna ha den och sätta tillbaka igen. Jag är ute efter tips om hur man kan få bort den på bästa sätt.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
runners skrev:Jag har köpt ett effektrör till moppen och den är strypt och strypningen är fastsatt med en svetsloppa. Visst kan jag ta bort den, men jag vill inte fördärva pluggen med en borrmaskin utan kunna ha den och sätta tillbaka igen. Jag är ute efter tips om hur man kan få bort den på bästa sätt.
Tång, bara att vricka loss den, tar sin lilla tid men det går hur bra som helst.
När jag skulle ta ut pluggen ur mitt Metrakit Thrower.
Så tog jag ett Don, och slog ut det med en hammare, var bara 2 loppor dock.
Vet inte hur många det är på din, men.. Don & hammare gick bra för mig.
Tog kanske 5min.
tecnigas pro silence, inte det mest effektfullaste men jag vill ha ett rör som liknar original men som endå ger mer än originalet på moppen. Jag satte på det och det blev en bättre toppfart men accet försvann som jag hade haft tidigare, så nu adjöss med strypningen. Jag ska byta cylinder i helgen till en bättre också. Jag är inte ute efter mer än lite mera fjutt i moppen och som den gör nu är 65 ärliga (uppmätt på gps) men jag vill ha den till att göra 75 och givetvis bättre acc, det kan man aldrig få för mycket utav.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
runners skrev:tecnigas pro silence, inte det mest effektfullaste men jag vill ha ett rör som liknar original men som endå ger mer än originalet på moppen. Jag satte på det och det blev en bättre toppfart men accet försvann som jag hade haft tidigare, så nu adjöss med strypningen. Jag ska byta cylinder i helgen till en bättre också. Jag är inte ute efter mer än lite mera fjutt i moppen och som den gör nu är 65 ärliga (uppmätt på gps) men jag vill ha den till att göra 75 och givetvis bättre acc, det kan man aldrig få för mycket utav.
Om den inte har många loppor, så rekommenderar jag att du ska göra som jag skrev 2 inlägg ovan.
Jag fick ut den,. Några smällar med en huggmejsel och sedan en stor skruvmejsel bänjde jag upp den utan att skada den för mycket. Det var en rejäl strypning. en lång hylsa med ett minimalt hål i förhållande till röret. Det är lär nog hända ett och annat när jag sätter den på.
Tack ska ni alla ha för tipsen ni givit mig, de har varit värdefulla just nu.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
runners skrev: Jag fick ut den,. Några smällar med en huggmejsel och sedan en stor skruvmejsel bänjde jag upp den utan att skada den för mycket. Det var en rejäl strypning. en lång hylsa med ett minimalt hål i förhållande till röret. Det är lär nog hända ett och annat när jag sätter den på.
Tack ska ni alla ha för tipsen ni givit mig, de har varit värdefulla just nu.
Det sitter ett litet smalt rör som utblås men jag kan inte se någon strypning där på mitt. Men därmot var strypningen på utblåsmynningen ordetligt tilltaget, bara ett fnittit litet hål som man knappt kunde få in toppen på lillfingret i.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter