Sida 1 av 1
Vit Sladd - CDI BOX
Postat: 17 maj 2009, 18:59
av wahlbeeerg
Är det någon som vet om jag kan klippa av den vita sladden på min CDI-box? Jag har en Yamaha DT50x -09, så jag undrar om varvspärren försvinner när jag klipper den vita sladden.
Svara gärna

Postat: 17 maj 2009, 19:11
av alexanderkarlsson
ska man inte borra i dt 50 ?? i O:et på "moric" lr va de heter ?? XD
Postat: 17 maj 2009, 19:14
av Dtrider
Har du en Moric box? I sådanfall ska du borra med 4-5millimetersboll rätt igenom O:et sedan täta med sillikon, då får du bort varvstoppet.
Postat: 17 maj 2009, 19:15
av robin93
jo du har rätt tror jag man ska borra runt sladden eller nått vänta på en kunniig så du inte springer ut och borrar nu.xD
Postat: 17 maj 2009, 19:41
av YzTerge
Om du har en så ny moppe så tycker jag du ska köpa en ostrypt cdi istället, inte kul om du gör fel och den inte funkar sen..:/
Postat: 17 maj 2009, 19:45
av meanzick
Dtrider skrev:Har du en Moric box? I sådanfall ska du borra med 4-5millimetersboll rätt igenom O:et sedan täta med sillikon, då får du bort varvstoppet.
5mm om man ska vara exakt

Postat: 17 maj 2009, 20:29
av Whonz
Tyckte jag nyss skrev de i förra tråden de är inte direkt någon strypning (testat att klippa kablar och borra i Oet)
På 08 är de ostrypt cdi och 99% att de är samma då tar den in mer luft vid ett visst varvtal så under sättet fram sticker de fram en liten slang, stoppa igen den.
Sen så är de största problemet att den inte får tillräckligt med sopa, testa köra chocken så kommer du nog över varvstrypningen.
Postat: 17 maj 2009, 21:36
av Notn4
fan va många som pratar skit här :O lättaste är att borra, borra mitt i O på MORIC boxen , du ska använda en 5mm borr och sen täta igen det. inte svårare än det.
för att rätta till lite sånt som blivit sakt här :
det går INTE att köpa ostrypt till DT med moric boxen, om du inte vill borra så krävs ett helt nytt tändsystem. går också att ta bort spärren med en 8mm LED, detta är något som få har testat med det funkar! den stryper dock inte av helt, LED metoden tar bort 95% av strypningen.
och slangen under sätet är en "strypning" men sista man ska göra är att täppa den. ta bort den istället, sen om den får för lite soppa så ska man inte häller köra på choke, byt munstycke instället!
har skrivit detta i 3-4 trådar redan så kan nån fast skriva en goddamn guide eller nåt om DT och dess strypningar så vi slipper detta jävliga tjat!
Postat: 18 maj 2009, 07:03
av wahlbeeerg
dedär med LED. Vad gör du med den?
Postat: 18 maj 2009, 08:15
av Notn4
det är rätt svårt att få tag på en LED som funkar, den måste vara 8mm , inte 5 eller 10mm! hälst grön eller gul, går också med röd. man ska kapa av vit/blåa sladden från moric boxen tror jag, sen löda dit ledden med - foten mot boxen och + foten bort från boxen...
lite svårt att förklara.
finns även teorier om att det går att lägga en 3mm + en 5mm led och ha det istället för en 8mm... i princip skulle det ju kunna funka eftersom det är diodens resistans som stryper av, dock stryper det inte helt... varvspärren slår emot bara på lite högrevarv.
skulle vara kul att experimentera med det här men alla jag känner med dt har redan borrat moricen
