Men iaf, blev den så varm så motorn la av så har säkert kolven blivit skadad! Hur vet du att den inte har skurit, har du lyft av cylindern och kollat eller?
Hur vet du att den blir "varm", så länge som vattnet inte kokar så är den inte för varm rent generellt... Den kan bli överhettad internt om du har för litet munstycke och förgasare förstås men blir den varm på grund av de så har du problem... Då har somsagt kolven och kanske cylindern blivit skadade..
14 mm går om man kör lugnt som f*n, men de ä inte så värst bra... helst 21 mm eller större skulle ja säga....
Nu har du fått lite svar, nån moderator kan få vara vänlig och låsa då de somsagt är felpost...
såklartjagharlyftokolaltde,men när jag tog bort röret var de massa kylarvätska i de
Är de fullt me vatten i avgasröret så har du en rejäl läcka i topplockspackningen eller i cylinderfotspackningen...
Läcker de in i cylindern så tenderar motorn att bli varm
men dom är sprillans nya .. men varför startar den inte nu ?
Strömvall skrev:
men dom är sprillans nya .. men varför startar den inte nu ?
för att din cylinder ä full med vatten och vatten brinner inte
I alla fall om de nu stämmer att de var en massa vatten i avgasröret?
okej, men jag har tagit bort cylinder o tömt allt kyla vätska, nu när jag startade så gick den igång men dog direkt,
plocka ur tändstiftet och kicka så du tömmer cylindern o vevhus på eventuell vätska...
Du kanske får göra de i omgångar, alltså ta ur tändstiftet, kicka, skruva i stiftet, kicka, skruva ur, kicka så du pumpar ur vatten om de ä vatten i vevhuset.....
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
bensinskalle skrev:
för att din cylinder ä full med vatten och vatten brinner inte
I alla fall om de nu stämmer att de var en massa vatten i avgasröret?
okej, men jag har tagit bort cylinder o tömt allt kyla vätska, nu när jag startade så gick den igång men dog direkt,
plocka ur tändstiftet och kicka så du tömmer cylindern o vevhus på eventuell vätska...
Du kanske får göra de i omgångar, alltså ta ur tändstiftet, kicka, skruva i stiftet, kicka, skruva ur, kicka så du pumpar ur vatten om de ä vatten i vevhuset.....
okej får hoppas de går , har köpt ny fögg med 22 mm, jag har addat din msn :wub:
var inne igår kväll en snabbis.... Acceptera en hel hög me folk då...
Är inte inne så ofta sörru
okej, min kyler inte som den ska blir varm som fan kan beror på att jag ahr för liten förgasare men den blir varm väldigt fort.. kan de bero på att jag har förliten kylare ??
Strömvall skrev:
men du har inte accepterat mig än
var inne igår kväll en snabbis.... Acceptera en hel hög me folk då...
Är inte inne så ofta sörru
okej, min kyler inte som den ska blir varm som fan kan beror på att jag ahr för liten förgasare men den blir varm väldigt fort.. kan de bero på att jag har förliten kylare ??
nej kylaren räcker till, de brukar gå att köra värstingsetup på org. kylaren...
Men hur vet du att den blir varm? Kokar den eller?
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Strömvall skrev:
men du har inte accepterat mig än
var inne igår kväll en snabbis.... Acceptera en hel hög me folk då...
Är inte inne så ofta sörru
okej, min kyler inte som den ska blir varm som fan kan beror på att jag ahr för liten förgasare men den blir varm väldigt fort.. kan de bero på att jag har förliten kylare ??
nej byt fög så blir alt bra och se till att det inte är vatten i cylindern och vev huset
hahaha så synd, den e skuren, idiot som kör 14mm på 80cc -.-
kånstigt den koka sönder, och nu e den skuren om du inte ens har kört in den och den redan e död?
Spegel, spegel på...hjälmen där...säg mig vem som moppe kungen är? <3 xD
henric92 skrev:hahaha så synd, den e skuren, idiot som kör 14mm på 80cc -.-
kånstigt den koka sönder, och nu e den skuren om du inte ens har kört in den och den redan e död?
dum i huvvet elr tror du inte jag vet nätr en moppe är skuren !!
Alla säger att förgasaren är felet men det går med en sån liten om man kör lugnt och när man kör in en cylinder kör man lugnt.
Att du har fått kylar vatten i röret betyder nog att det har läckt mycket o för lite vatten i kylarsystemet gör att det inte kyler så speciellt bra
Men det är konstigt för motor borde ha stannat innan det hunnit läcka ut så mycket men det fortsatte väll att läcka efter att den dog
ifall du får igång den så sätt i en större förgasare
Cpi Driver skrev:Alla säger att förgasaren är felet men det går med en sån liten om man kör lugnt och när man kör in en cylinder kör man lugnt.
Att du har fått kylar vatten i röret betyder nog att det har läckt mycket o för lite vatten i kylarsystemet gör att det inte kyler så speciellt bra
Men det är konstigt för motor borde ha stannat innan det hunnit läcka ut så mycket men det fortsatte väll att läcka efter att den dog
ifall du får igång den så sätt i en större förgasare
man köper inte en 80cc för att köra lugnt...du kan man ju hålla sig ti effektrör
Spegel, spegel på...hjälmen där...säg mig vem som moppe kungen är? <3 xD
Asså nu har jag läst igenom hela tråden och alla som postar ett nytt inlägg kan väll för fan vara snälla att läsa igenom HELA tråden innan , det blir mycket lättare för alla att hjälpa till och man slipper massa onödiga diskutioner om onödiga saker som kan skapa konflikter mm.