Sida 1 av 1
hjälp med slider, dör på full gas
Postat: 26 mars 2009, 19:41
av slider_äger
hej, jag har en slider med, mhr replica, stage6 pro rör, 19mm förgasaren, 90% tryckfjäder, röda kopplings fjädrar och 4,5 grams vikter. för några månader sen så monterade jag cylindern och röret, inget mer. men för några veckor sen så monterade jag på tryckfjädern, vikterna och kopplingsfjädarana och när jag hadde gjort det så tog jag en sväng med moppen, inte speciellt långt, då gick den bra, (dog inte) men sen så tog jag in den för att montera blackbox. och när jag sen skulle starta den så fick jag inte igång den på ett bra tag men när jag väl fick igång den så dog den på full gas? så jag tog bort blackboxen men den dog fortfarande? och ibland på vissa varv så avgassmällar den?? så vad kan felat vara?
jag har bytt cdi, tändspole, munstycke, luftfilter (från sportfluft till org och sen tebax) bensin slang, vaccum slang och jag har gjort rent förgasaren.
men det är fortfarande samma problem!?
snälla, snälla hjälp mej, jag är sjukt less på moppen, nästan gråt färdig!!
film nedan
http://www.youtube.com/watch?v=1mTe5zOwkG0
Postat: 26 mars 2009, 19:43
av Bremler141
Jag tror den kan ha värmenypit.. den går bra på lågavarv o funkar inte på högre!

men det är om ja inte minns fel? rätta mig någon isåfall!

Postat: 26 mars 2009, 19:48
av steekarn
Kollat så munstycket sitter som det ska och att cdin inte har pajjat
Postat: 26 mars 2009, 19:51
av stunt_pojken^^
byta bild steekarN den är för stor för stör texten så man måste dra te sidan
Re: hjälp med slider, dör på full gas
Postat: 26 mars 2009, 19:54
av HjälmeN
slider_äger skrev:hej, jag har en slider med, mhr replica, stage6 pro rör, 19mm förgasaren, 90% tryckfjäder, röda kopplings fjädrar och 4,5 grams vikter. för några månader sen så monterade jag cylindern och röret, inget mer. men för några veckor sen så monterade jag på tryckfjädern, vikterna och kopplingsfjädarana och när jag hadde gjort det så tog jag en sväng med moppen, inte speciellt långt, då gick den bra, (dog inte) men sen så tog jag in den för att montera blackbox. och när jag sen skulle starta den så fick jag inte igång den på ett bra tag men när jag väl fick igång den så dog den på full gas? så jag tog bort blackboxen men den dog fortfarande? och ibland på vissa varv så avgassmällar den?? så vad kan felat vara?
jag har bytt cdi, tändspole, munstycke, luftfilter (från sportfluft till org och sen tebax) bensin slang, vaccum slang och jag har gjort rent förgasaren.
men det är fortfarande samma problem!?
snälla, snälla hjälp mej, jag är sjukt less på moppen, nästan gråt färdig!!
film nedan
http://www.youtube.com/watch?v=1mTe5zOwkG0
nått knas är det med förgasaren iallafall , till 99,9 %

Postat: 26 mars 2009, 19:54
av slider_äger
steekarn skrev:Kollat så munstycket sitter som det ska och att cdin inte har pajjat
ja jag har bytt munstycke flera gånger. jag har bytt cdin och den var det inte fel på det är likadant som förr
Re: hjälp med slider, dör på full gas
Postat: 26 mars 2009, 19:58
av slider_äger
HjälmeN skrev:slider_äger skrev:hej, jag har en slider med, mhr replica, stage6 pro rör, 19mm förgasaren, 90% tryckfjäder, röda kopplings fjädrar och 4,5 grams vikter. för några månader sen så monterade jag cylindern och röret, inget mer. men för några veckor sen så monterade jag på tryckfjädern, vikterna och kopplingsfjädarana och när jag hadde gjort det så tog jag en sväng med moppen, inte speciellt långt, då gick den bra, (dog inte) men sen så tog jag in den för att montera blackbox. och när jag sen skulle starta den så fick jag inte igång den på ett bra tag men när jag väl fick igång den så dog den på full gas? så jag tog bort blackboxen men den dog fortfarande? och ibland på vissa varv så avgassmällar den?? så vad kan felat vara?
jag har bytt cdi, tändspole, munstycke, luftfilter (från sportfluft till org och sen tebax) bensin slang, vaccum slang och jag har gjort rent förgasaren.
men det är fortfarande samma problem!?
snälla, snälla hjälp mej, jag är sjukt less på moppen, nästan gråt färdig!!
film nedan
http://www.youtube.com/watch?v=1mTe5zOwkG0
nått knas är det med förgasaren iallafall , till 99,9 %

men att den gick så bra innan? jag grejade ju inget med förgasaren! ja jag får väll ta och byta förgasaren oxå då

Postat: 26 mars 2009, 20:00
av kallepalle
fel munstycke. eller så tar den tjuvluft. kolla på stiftet, de ska vara gyllen/oboybrunt. byt upp i munstycke storlek.
Postat: 26 mars 2009, 20:03
av slider_äger
kallepalle skrev:fel munstycke. eller så tar den tjuvluft. kolla på stiftet, de ska vara gyllen/oboybrunt. byt upp i munstycke storlek.
tjuvluft tar den nog inte! jag har ju bytt upp till 110 på en 19mm förgasare.
hahah :P
Postat: 26 mars 2009, 20:06
av speedfightkillen
asså fett lätt min va också så här den får för mkt luft lovar elr tror de iaf de va felet på min -.-
Postat: 26 mars 2009, 20:07
av kallepalle
prova sätta i 120-130 då. den får antingen för mycket luft eller för lite bensin så äre iaf.
Postat: 26 mars 2009, 20:12
av slider_äger
kallepalle skrev:prova sätta i 120-130 då. den får antingen för mycket luft eller för lite bensin så äre iaf.
det kan väll inte vara normalt att ha 130 i munstycke på en 19mm och 70cc? och jag har ju satt på org luftburken med 110 munstycke men det var likadant
Postat: 27 mars 2009, 16:21
av kallepalle
men de e bara å prova. jag säger det igen. antingen för myclket luft eller för lite bensin.
Postat: 27 mars 2009, 18:16
av slider_äger
okej men då köper jag ett 120 munstycke då?
Postat: 27 mars 2009, 18:21
av Debianbil
steekarn skrev:Kollat så munstycket sitter som det ska och att cdin inte har pajjat
BIGEST AVATAR EVER MADE!
Postat: 27 mars 2009, 18:36
av bensinskalle
Eftersom den började strula efter att du monterat blackboxen så ligger felet där nånstans!
Allt du rörde mellan sista felfria turen och första felande tur kan vara fel, och inget annat
Det är väldigt långsökt att de skulle vara förgasaren om den nu gick bra innan meket och du inte har rört den!
Förmodligen så är det nåt med tändningen som blev skadat när du skruvade, eller så är det så att blackboxen har gett tändningen en tjosan så den är f*ck*d up
Kolla din gnista om du inte har gjort de, är den svag eller oregelbunden så vet vi vad som är fel

Är de nu nåt fel så är de då nån sladd som glappar eller kortsluter, eller så är det nåt som är skadat och då är de tändplattan eftersom din cdi ska vara felfri =/
Om du anslöt blackboxen med en strömtjuv så får du ta o kolla så att pick up kabeln där du satte tjuven är hel för koppartrådarna kan bli cp när man haft en strömtjuv på en sladd... Så du får kolla till där och isolera om de inte är gjort..
Blackboxar är riktiga ödeläggare, för kopplar man dom fel eller nåt kan vad som helst hända och även fast man kopplar rätt så kan de va nå skit...
Kommer du inte på nåt så får du åka till en ÅF och be dom mäta din tändning, då ser dom om det är något som är fel...
Är nu tändningen felfri så är de något med bränslet ( som jag sa, långsökt ) men då finns inga fler alternativ om nu inte motorn har nypit men de har den omöjligt gjort heller för då skulle du ha märkt de

.........
Postat: 28 mars 2009, 12:09
av slider_äger
bensinskalle skrev:Eftersom den började strula efter att du monterat blackboxen så ligger felet där nånstans!
Allt du rörde mellan sista felfria turen och första felande tur kan vara fel, och inget annat
Det är väldigt långsökt att de skulle vara förgasaren om den nu gick bra innan meket och du inte har rört den!
Förmodligen så är det nåt med tändningen som blev skadat när du skruvade, eller så är det så att blackboxen har gett tändningen en tjosan så den är f*ck*d up
Kolla din gnista om du inte har gjort de, är den svag eller oregelbunden så vet vi vad som är fel

Är de nu nåt fel så är de då nån sladd som glappar eller kortsluter, eller så är det nåt som är skadat och då är de tändplattan eftersom din cdi ska vara felfri =/
Om du anslöt blackboxen med en strömtjuv så får du ta o kolla så att pick up kabeln där du satte tjuven är hel för koppartrådarna kan bli cp när man haft en strömtjuv på en sladd... Så du får kolla till där och isolera om de inte är gjort..
Blackboxar är riktiga ödeläggare, för kopplar man dom fel eller nåt kan vad som helst hända och även fast man kopplar rätt så kan de va nå skit...
Kommer du inte på nåt så får du åka till en ÅF och be dom mäta din tändning, då ser dom om det är något som är fel...
Är nu tändningen felfri så är de något med bränslet ( som jag sa, långsökt ) men då finns inga fler alternativ om nu inte motorn har nypit men de har den omöjligt gjort heller för då skulle du ha märkt de

.........
jag hoppas verkligen inte att det är tändningen :/ för det skulle vara drygt. men jag testade en grej i går: jag gasade tills den började "böööö"
då sprutade jag in startgas och då gick den upp i varv som satan, kan det vara nått?
Postat: 28 mars 2009, 12:19
av Tomaz
Min kompis moppe va också precis så där, när jag prov körde den så gick den bra men så fort jag maxa så ville den bara slocka.
Och det var pga att han hade öppen luftburk och tydligen inte byt munstycke.
Så jag tror din får för mycket luft eller liknande(tjuvluft).
Nån skrev att den värmenypt och det har den nog inte för den verkar gå grymt bra på låga varv och det ända felet är ju att den dör, så värmenypt har den nog inte gjort.
Men kolla först om luftslangen sitter ordentligt och prova att byta upp munstycke och om det inte funkar så kan du gå vidare till att kolla tändningen o.s.v.
Men sen är det som bensinskalle säger, ganska långsökt att det är tjuvluft eller liknande för den gick ju bra precis innan du montera blackboxen.