Ja orkar inte dra igenom vad andra skrivit men ja drar hela storyn:
Nipplar på förgasaren är av mässing lr liknande. Förgasaren är av aluminiun

För att få fast nipplarna så får man skruva fast dom eller limma ( vilket blir tätare än skruva) eller pressa i.... Dina nipplar verkar vara limmade, eftersom du kan dra dom i princip rakt ut ( kanske ursprungligen ipressade men ja tror inte de ä så för de är svårt o pressa i nipplarna i alu-godset... )
Men iaf, ditt limm har nog släppt och då börjar de förstås läcka där om nipplarna inte sitter fast... Så vill du fortsätta använda dom så får du ta kontaktlim, göra rent nipplarna och hålen och sen limma fast dom igen
Se bara till att du gör de noggrant och inte får in lim i kanalerna
Sen dina slangar: om dom läcker så är dom ju för grova eller så är dom för dåligt ditsatta... Läcker de i en slangskarv så får du helt enkelt ta en slanglämma och dra fast slangen ordentligt

räcker inte de så är slangen absolut för grov och då får du byta den

Men eftersom du säger att de inte läcker vid cylindern ( där de sitter exakt likadana nipplar ) så borde de inte läcka vid slangen på förgasaren heller om du nu inte har klämmor i ena änden bara eller nåt sånt...
Sen: ( vet att folk har skrivit de men drar de en gång för alla ): slangarna är till för förgasaruppvärmning på kalla vinterdagar... De har absolut noll betydelse om du plockar bort slangarna! Dom har absolut inget att göra med kylning utav cylindern eller så, deras ända uppgift är att ta lite varmt vatten från cylindern( som cylindern värmt upp ), och ta de till förgasaren och leda tillbaka de till cylindern, förbi termostaten ( tack vare de så blir de tryck i slangen när man drar förbi termostaten )...
Så vill du inte krångla, så tar du helt enkelt och rycker bort alla dessa slangar... Sen så tar du en lagom lång slang, sätter fast ena änden på ena nippeln på cylindern, och den andra änden på slangen på andra nippeln på cylindern
De är enklast, men du kan också ta bort slangarna vid förgasaren och sen trycka i en skruv i båda slangarna i änden där förgasarnipplarna skulle ha suttit och låta andra ändarna av slangarna sitta kvar på cylindern...
Klarrrt

Lycka till!
Edit: såg nu att problemet var löst
