med effektrör har han förmodligen pillat i variatorn
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
till vänster är variatorn och till höger är kopplingsklockan
Tjenare! som ni kanske sett så har jag haft ett litet problem med moppen..
Jag fixade en mutterdragare o fick upp muttern på 1 gång! Wink
Tittade runt lite och såg att det var variatorvikterna som hade lossnat! Cool
Satte tillbaka dem och testade starta och köra.. Den gick klockrent!
Körde cirka 2 varv runt mitt kvarter men efter det så lossnade vikterna igen Mad Exakt samma ljud och samma skrammel...
Jag försökte köra tillbaka den till mitt hus ( 30 meter kvar ) men det rasslade för mycket så jag stängde av och gick med den, Jag skruvade upp allting igen och satte på ettpar andra vikter. Efter jag skruvat på allt igen så skulle jag ut o testa igen, MEN NU STARTA DEN INTE ÄNS?!?! Confused
Jag undrar vad som kan ha hänt? Rolling Eyes Vikterna sitter som dom ska också..
Batteri fins osv.
Tack! Wink
<--- Har du ett sådant rör/vet någon som har skicka PM!
Vikterna ska omöjligt kunna lossna. Vet inte om det är så på din, men på min så var det att det låg som typ 3 eller 4 så plast bitar som höll fast den skivan som låg över den saken som vikterna ligger i.
Prova startgas så kanske den startar. Den kanske har blivit sur av någon anledning,
bara en vild gissning.
Tänk på att dubbelpostning inte är tillåtet:),
Jag vet inte vad som kan ha gått sönder i variatorn som gör att den inte startar. Har du öppnat och kollat?
Jag bryr mej. Tänk om någon annan person skriver något i en tråd några sekunder innan dej så kommer inte han högst upp på den lilla listan på första sidan.
Om något har gått sönder så borde du se det. Har du kollar så du inte har fått gäng paj på axeln?
Variatorn påverkar inte om motorn startar eller inte. Det är som att prata äpplen o päron....
Ligger det ngn bricka fel i variatorn , så att vikterna kan klättra upp för långt så de lägger sig snett eller trillar ut ?
Angående motorn för du helt enkelt börja felsöka.... Gnista , får den bensin , etc....
Som du ser på bilden näst längst ner till höger så ligger det 3st små plastbitar i triangelform. Har du inga sådana så är det nog där problemet ligger skulle jag tro.
Vikterna ska ju absolut inte lossna så lätt ! Då är det något fel. Nu när du vet att vikterna är problemet tycker jag du ska lämna in den och säga som det är, alltså att så fort du kör lite hoppar vikterna ut..
aa, okej! jag ahr lämmat in den på min pappas bilverkstad nu med en kille som är rätt kunnig om moppar så nu väntar jag bara på beskedd om han kan gör något åt felet...
<--- Har du ett sådant rör/vet någon som har skicka PM!