Sida 1 av 1
Derbi Senda drd trimm
Postat: 7 mars 2009, 21:42
av jarane
Tjena!
Har en Derbi Senda DRD -03 och 20 lax att spendera.
Vill någon rekommendera ett bra trimsätt som ger maximal effekt, skriv gärna topphastighet osv.
Tack på förhand.
P.S Är ny i moppevärlden om ni undrar:)
Postat: 7 mars 2009, 21:48
av DEA!!
Det bästa i början är ju att dra pluggen i mynningen av röret, det är olika på topphastigheten men mellen 70 - 85 km/h gör den nog

sen får du dreva den för mer effekt men där får du ju prova dig fram, där är en bra början

inte så dyrt heller

(dreven kanske kostar lite )

Postat: 7 mars 2009, 22:02
av blackmasai
Alltså ska du spendera 20 000 på bara trimm så då så kan du köpa
MHR 86cc bigbore
MHR vevparti + CF4 ramlager
MHR supermoto rör
ITALIKIT rotor tändning
Vforce3 Membran
28mm PWK förgasare
Malossi lameller
Malossi kopplings fjädrar
nått najs sportliftfilter
men detta kostar en hel del men du får åka av om du köper detta kan jag lova
Den kommer gå nått 130-140+ om du har allt rätt inställt och rätt drevning
men om du vill ha lite billigare
köp typ Barikit 80cc och lite billigare vev eller om du nte vill byta vev så köp arsial 70cc och 21 mm fögg + lite annat då far den lite kanske 1/2 av mhr cylindern
Postat: 7 mars 2009, 22:15
av stunt_pojken^^
satsa högst 10k på trim eftersom du förlorar det ändå om du säljer det
och kanske satsa resten på styling eftersom du kommer upp ganska bra i fart på 10k
Postat: 7 mars 2009, 22:19
av chifen
du kommer förlora det mesta värdet när du säljer och är du inte erfaren ska du inte ge dig in på att bygga en motor för de pengarna. Spara pengarna till körkort och skaffa dig en duglig setup istället
Metrakit sp setup kommer att duga fint för dig och gå riktigt bra, dessutom kan du använda moppen till annat än bara race då också

Postat: 7 mars 2009, 23:17
av Moddad
chifen skrev:du kommer förlora det mesta värdet när du säljer och är du inte erfaren ska du inte ge dig in på att bygga en motor för de pengarna. Spara pengarna till körkort och skaffa dig en duglig setup istället
Metrakit sp setup kommer att duga fint för dig och gå riktigt bra, dessutom kan du använda moppen till annat än bara race då också

Helt sant, bara för att styrka det Chifen försöker säga.
Släng inte ut så mycket om du är ny med moppar och vill kunna använda den som ett gatufordon. SP Setup blir bra, möjligen även en lättare MHR setup (Inte team eller BB)
Postat: 8 mars 2009, 13:09
av dehamp
håller me de dom andra har sagt om du har 20 tusen så spara ett par tusen till annat och skaffa dig typ Hebo replica elr sp möjligtvis pro race de kostar ca 10 tusen för pro race o de andra e lite billigare.om du ska satsa på stora grejer som mhr elr pro race ska du vara lite kunnig om du ska göra de själv. Men jag hade tagit en lite mildare setup iaf:D
Postat: 8 mars 2009, 22:57
av 3nNiL^
blackmasai skrev:Alltså ska du spendera 20 000 på bara trimm så då så kan du köpa
MHR 86cc bigbore
MHR vevparti + CF4 ramlager
MHR supermoto rör
ITALIKIT rotor tändning
Vforce3 Membran
28mm PWK förgasare
Malossi lameller
Malossi kopplings fjädrar
nått najs sportliftfilter
men detta kostar en hel del men du får åka av om du köper detta kan jag lova
Den kommer gå nått 130-140+ om du har allt rätt inställt och rätt drevning
men om du vill ha lite billigare
köp typ Barikit 80cc och lite billigare vev eller om du nte vill byta vev så köp arsial 70cc och 21 mm fögg + lite annat då far den lite kanske 1/2 av mhr cylindern
MHR 86cc är till scooter.
Och om du är ny inom trimningsvärlden ska du nog helst inte köpa för dom pengarna då allt kommer gå åt helvete om det bli första gången du pillar.
Vad jag rekommenderar till dig är väl:
Airsal T6
Hebo Vev
Gianelli
Dellorto 21mm
Malossi VL6
13/50 drevning
Vev är lika bra att byta då du antagligen kommer tröttna på den setupen och mopeden antagligen har et antal år på nacken.
Postat: 8 mars 2009, 23:38
av chifen
3nNiL^ skrev:blackmasai skrev:Alltså ska du spendera 20 000 på bara trimm så då så kan du köpa
MHR 86cc bigbore
MHR vevparti + CF4 ramlager
MHR supermoto rör
ITALIKIT rotor tändning
Vforce3 Membran
28mm PWK förgasare
Malossi lameller
Malossi kopplings fjädrar
nått najs sportliftfilter
men detta kostar en hel del men du får åka av om du köper detta kan jag lova
Den kommer gå nått 130-140+ om du har allt rätt inställt och rätt drevning
men om du vill ha lite billigare
köp typ Barikit 80cc och lite billigare vev eller om du nte vill byta vev så köp arsial 70cc och 21 mm fögg + lite annat då far den lite kanske 1/2 av mhr cylindern
MHR 86cc är till scooter.
Och om du är ny inom trimningsvärlden ska du nog helst inte köpa för dom pengarna då allt kommer gå åt helvete om det bli första gången du pillar.
Vad jag rekommenderar till dig är väl:
Airsal T6
Hebo Vev
Gianelli
Dellorto 21mm
Malossi VL6
13/50 drevning
Vev är lika bra att byta då du antagligen kommer tröttna på den setupen och mopeden antagligen har et antal år på nacken.
Använd mk sp rör istället, passar bättre till t6cylindern. Du kommer inte kunna utnyttja cylinderns kapacitet med gianelliröret. Ser i övrigt ut att vara en lämplig setup till en nybörjade med för mycket pengar

Postat: 9 mars 2009, 00:02
av bensinskalle
chifen skrev:3nNiL^ skrev:blackmasai skrev:Alltså ska du spendera 20 000 på bara trimm så då så kan du köpa
MHR 86cc bigbore
MHR vevparti + CF4 ramlager
MHR supermoto rör
ITALIKIT rotor tändning
Vforce3 Membran
28mm PWK förgasare
Malossi lameller
Malossi kopplings fjädrar
nått najs sportliftfilter
men detta kostar en hel del men du får åka av om du köper detta kan jag lova
Den kommer gå nått 130-140+ om du har allt rätt inställt och rätt drevning
men om du vill ha lite billigare
köp typ Barikit 80cc och lite billigare vev eller om du nte vill byta vev så köp arsial 70cc och 21 mm fögg + lite annat då far den lite kanske 1/2 av mhr cylindern
MHR 86cc är till scooter.
Och om du är ny inom trimningsvärlden ska du nog helst inte köpa för dom pengarna då allt kommer gå åt helvete om det bli första gången du pillar.
Vad jag rekommenderar till dig är väl:
Airsal T6
Hebo Vev
Gianelli
Dellorto 21mm
Malossi VL6
13/50 drevning
Vev är lika bra att byta då du antagligen kommer tröttna på den setupen och mopeden antagligen har et antal år på nacken.
Använd mk sp rör istället, passar bättre till t6cylindern. Du kommer inte kunna utnyttja cylinderns kapacitet med gianelliröret. Ser i övrigt ut att vara en lämplig setup till en nybörjade med för mycket pengar

helt rätt

de är en satans skillnad på giannelli och sp

en moppe ja jobba på gick 90 med giannelli, och 110 + med sp

och ´de var airsal 75 cc på den sendan
Postat: 9 mars 2009, 16:44
av 3nNiL^
chifen skrev:3nNiL^ skrev:blackmasai skrev:Alltså ska du spendera 20 000 på bara trimm så då så kan du köpa
MHR 86cc bigbore
MHR vevparti + CF4 ramlager
MHR supermoto rör
ITALIKIT rotor tändning
Vforce3 Membran
28mm PWK förgasare
Malossi lameller
Malossi kopplings fjädrar
nått najs sportliftfilter
men detta kostar en hel del men du får åka av om du köper detta kan jag lova
Den kommer gå nått 130-140+ om du har allt rätt inställt och rätt drevning
men om du vill ha lite billigare
köp typ Barikit 80cc och lite billigare vev eller om du nte vill byta vev så köp arsial 70cc och 21 mm fögg + lite annat då far den lite kanske 1/2 av mhr cylindern
MHR 86cc är till scooter.
Och om du är ny inom trimningsvärlden ska du nog helst inte köpa för dom pengarna då allt kommer gå åt helvete om det bli första gången du pillar.
Vad jag rekommenderar till dig är väl:
Airsal T6
Hebo Vev
Gianelli
Dellorto 21mm
Malossi VL6
13/50 drevning
Vev är lika bra att byta då du antagligen kommer tröttna på den setupen och mopeden antagligen har et antal år på nacken.
Använd mk sp rör istället, passar bättre till t6cylindern. Du kommer inte kunna utnyttja cylinderns kapacitet med gianelliröret. Ser i övrigt ut att vara en lämplig setup till en nybörjade med för mycket pengar

Tänkte aldrig så långt.

Postat: 9 mars 2009, 17:02
av DraceN^
12 på trim 8 på styling

Postat: 9 mars 2009, 20:41
av jarane
Pengar finns det gott om, kontakter också, vill bara ha era åsikter.
Tänkte på att göra film, något i stil med wannabe ghostrider, en vän vill göra proffisionel film i sommar, så han fråga mig om jag hade en ide.
Postat: 9 mars 2009, 21:00
av chifen
jarane skrev:Pengar finns det gott om, kontakter också, vill bara ha era åsikter.
Tänkte på att göra film, något i stil med wannabe ghostrider, en vän vill göra proffisionel film i sommar, så han fråga mig om jag hade en ide.
Ska ni göra en proffsig film så är det nog dags att byta fordonstyp

En moped är inget att ens försöka konkurera med ghost på.
Postat: 9 mars 2009, 22:36
av Hell_qwist
det låter som en jävligt schysst idé tycker jag;) fast du kanske inte behövert dra till uppsala frrån stockholm på 15 min elle va fan ghost kör det på... men det skulle funka förjavla bra i stan. och sen dethär med trimning. börja me ett efektrör och jobba dig upp vart efter ist. sen kanske det blir en 70cc och en 19 mm förgasare me insug och nå membran. sen går man vidare till midrace, då du måste köpa allt nytt, större förgasare värre rör koppling vev och lager till den, jag skulle säga att byta upp sig till mid från sport är svindyrt. och därför spara lite pengar på vägen upp dit så rekomenderar jag dig att köpa ett midrace rör från början. "en teori jag har bara"
som sagt, jobba dig upp steg för steg. fast det kan no va svårt och hålla sig me pengarna du har,, det skulle ja ha haft. men den ultimata moppen bygger man inte på en månad i ett garage på vintern. jag skulle säga att det tar ungefär 2 år, då man får erfarenhet och vet mer och mer vad man håller på med. moped är en livstil skulle jag säga.
Postat: 9 mars 2009, 22:55
av kallepalle
du säger det finns gott om pengar, ta då och lämna inn mopeden till en verkstad och låt dom trimma med en setup som du väljer. för är man ny så är det inte så bra att börja med några 20tusen att tri ma en moped med.
angående setuper så finns det ju hur många som helst att välja på. vill du ha det värsta så får du köpa delar till scooter och modda på dom. tex en bb86 eller 2fast osv. cristofolini e ju inte heller dum. men jag rekomenderar dig att köpa en setyp som inte kräver så mycket av mekaren först och sen arbeta uppåt. börja med tex:
airisal t6/top performance 74cc
21mm förgasare
metrakit sp/pr
försärkta lameller, fjädrar till kopplingen
drev 13/53 borde bli bra
och något membran, insug.
munstyckesats.
går på kanske runt 5-7 tusen beroende på vilken rör, vilken cytlinder du väljer, om du köper nytt/beggat.¨med detta som jag skrivit upp lär den göra dryga 110.
detta är att rekomendera för en nybörjare som vill ha mer änn bara effektrör, då du slipper vevbytge osv som är svårt för en nybörjare.
hoppas du blev lite klokare nu iaf