>n0 oNe< skrev:hejhej! nu är det så att jag sattepå en 19mm dellorto förgasare på min moppe! MEN den får ingen bensin alls! de är snustort i förgasaren, alla slangar och allt sitter där de ska. så va fan kan de vara?
Det är en Derbi Senda 05
>n0 oNe< skrev:hejhej! nu är det så att jag sattepå en 19mm dellorto förgasare på min moppe! MEN den får ingen bensin alls! de är snustort i förgasaren, alla slangar och allt sitter där de ska. så va fan kan de vara?
Det är en Derbi Senda 05
Tjenare Tjenare, Ska köpa en derbixtreme 06a nu i veckan, (Har BARA gått 200 mil! (y)). Undrar om någon har kört med ett helt avstrypt orginalrör och vad de gav för effekt?
sen ska jag bara uttrycka min ilska över att TSR Tröjjan bara finns upp till storlek medium ! Sry för OT:
phcarlsson skrev:Tjenare Tjenare, Ska köpa en derbixtreme 06a nu i veckan, (Har BARA gått 200 mil! (y)). Undrar om någon har kört med ett helt avstrypt orginalrör och vad de gav för effekt?
sen ska jag bara uttrycka min ilska över att TSR Tröjjan bara finns upp till storlek medium ! Sry för OT:
Helt avstrypt org-rör ger en bra knuff. Som ett giannelli fast effekten kommer tidigare
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
tja, jag undrar vad det är för förgasare på Derbi Senda sm extrem -03 orginal. Och vart man kan få tag i flottörhus packning. Tror det är 14mm men mer fakta om det är phbg, phbn eller phva eller vad det nu kan va... Tack på förhand sen undrar jag om det sitter någon soppakran på derbin (köpte den ganska nyligen och hittar inte någon)
hampz95 skrev:tja, jag undrar vad det är för förgasare på Derbi Senda sm extrem -03 orginal. Och vart man kan få tag i flottörhus packning. Tror det är 14mm men mer fakta om det är phbg, phbn eller phva eller vad det nu kan va... Tack på förhand sen undrar jag om det sitter någon soppakran på derbin (köpte den ganska nyligen och hittar inte någon)
Det är väl en 14mm PHVA och du har väl troligtvis vaakumkran
phcarlsson skrev:Tjenare Tjenare, Ska köpa en derbixtreme 06a nu i veckan, (Har BARA gått 200 mil! (y)). Undrar om någon har kört med ett helt avstrypt orginalrör och vad de gav för effekt?
Helt avstrypt org-rör ger en bra knuff. Som ett giannelli fast effekten kommer tidigare
Fan va gött, låter ju fint Längtar tills min kommer hem så jag kan börja skruva !
Tjeeeena. Nån som har efarenhet av att byta packningar i paioli gaffel på Derbi ?? Är det svårt ? Vilken olja å vilka packboxar skall jag har i min smt 2006?
olsson_95 skrev:Tjena nån som vet ungefär hur ett prorace överliggande föngerar till en orginal cylinder till en Derbi Senda xtream -08 tacksamför snabba svar
går bra.... högvarvigt så du måste byta cdi till en ostrypt
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?
Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
tjena, det går en kabel till min förgasare på derbin, det är 14mm phva förgasare. en av sladdarna är av till denna. sladdarna (två st) går in i en bult som sitter fast skruvad i förgasaren. vad är detta för kabel och vad används den för, måste jag fixa min eller gör det inget att den inte funkar? tacksamm för svar.
[quote="olsson_95"]Tjena nån som vet ungefär hur ett prorace överliggande föngerar till en orginal cylinder till en Derbi Senda xtream -08 tacksamför snabba svar[/quote
prorace-effektkurvan är way to high för originalcylindern. Giannelli, Mhr supermoto reblica, thrower, sp, + ostrypt cdi skulle jag rekomendera. Och såklart större munstycke...
hampz95 skrev:tjena, det går en kabel till min förgasare på derbin, det är 14mm phva förgasare. en av sladdarna är av till denna. sladdarna (två st) går in i en bult som sitter fast skruvad i förgasaren. vad är detta för kabel och vad används den för, måste jag fixa min eller gör det inget att den inte funkar? tacksamm för svar.
Har för mig de är till förvärmning, men har aldrig listat ut riktigt hur det fungerar.
Men de gör inget att sladden är av, se bara till så sladden inte ligger emot och kortsluter eller så. Har du lite sladd från båda hållen kan du ju löda ihop bitarna om inte annat..
Live slow - Die whenever
hampz95 skrev:tjena, det går en kabel till min förgasare på derbin, det är 14mm phva förgasare. en av sladdarna är av till denna. sladdarna (två st) går in i en bult som sitter fast skruvad i förgasaren. vad är detta för kabel och vad används den för, måste jag fixa min eller gör det inget att den inte funkar? tacksamm för svar.
Har för mig de är till förvärmning, men har aldrig listat ut riktigt hur det fungerar.
Men de gör inget att sladden är av, se bara till så sladden inte ligger emot och kortsluter eller så. Har du lite sladd från båda hållen kan du ju löda ihop bitarna om inte annat..
förvärmningen är ju kylarvätskan, är det elkablar eller slangar du menar, hampz?
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
olsson_95 skrev:Tjena nån som vet ungefär hur ett prorace överliggande föngerar till en orginal cylinder till en Derbi Senda xtream -08 tacksamför snabba svar[/quote
prorace-effektkurvan är way to high för originalcylindern. Giannelli, Mhr supermoto reblica, thrower, sp, + ostrypt cdi skulle jag rekomendera. Och såklart större munstycke...
ja jo jag vet men jag ska köpa cylinder men inte just nu för jag har inte råd så jag tänkte köpa det men då undrar jag om hur det typ varavar med orginal cylindern
förvärmningen är ju kylarvätskan, är det elkablar eller slangar du menar, hampz?
hmm tror ja vet vad du menar min kabel smalt sönder men de sa att de inte gjorde något de var nån elektrisk chock satt man slipper chocka när det är kalt ute
På tidiga sendor sitter de en givare i förgasaren som ska styra förvärmningen eller hur de är, på senare sendor sitter det bara kylvätskeslangar till förgasaren som cirkulerar hela tiden.
Hej , har fått problem med min xtreme 07.
Jag har leovince v6 rör , 80 munstycke.
Jag skulle byta till stylepro Cdi men den funkade inte så jag satt tillbaka orginalet.
Nu när jag startar den och gasar upp till t.ex 6 k varv så stannar den där och går inte ner i varv!
Vad kan felet vara!?
Fel på cdin ? :S.
fick du motorn att gå ordentligt innan du bytte cdi:n första gången? Om den gick dåligt innan så är det förgasarens inställning som är felet.
Annars har du helt enkelt kopplat fel. Du fick inte med någon manual eller något? Inga tecken på cdi:n?
Live slow - Die whenever
det är två elkablar, och den ena är av, kablarna går till en bult som är in skruvad i förgasaren. Jag läste någonstans att det var för värmning av förgasaren och att man kunde ta bort den. Det gjorde jag och den verkar fungera som vanligt. Tack för alla svar!
antonjansson_ skrev:Tjeeeena. Nån som har efarenhet av att byta packningar i paioli gaffel på Derbi ?? Är det svårt ? Vilken olja å vilka packboxar skall jag har i min smt 2006?
Tompa1122 skrev:Ja men jag satt tillbaka till original och har fortfarande inte skruvat på den.
Så du menar att förgasaren ändrar sig själv?
Skit i cdi:n nu, nu pratar jag enbart övriga saker du har ändrat.
OM du nu har satt på tirmmrör och inte fått motorn att gå bra sedan dess så är det självklart det som är felet. När man sätter på trimdelar på motorn så måste man ställa om förgasaren för att anpassa den till de nya förhållandena
Live slow - Die whenever
antonjansson_ skrev:Tjeeeena. Nån som har efarenhet av att byta packningar i paioli gaffel på Derbi ?? Är det svårt ? Vilken olja å vilka packboxar skall jag har i min smt 2006?
?
Vet faktiskt inte tyvärr. De finns en guide i artikelarkivet om hur man byter packbox på teleskopgaffel men jag vet inte om de var paioli eller ej...
Live slow - Die whenever