Ta stage6:s Dom är bra (Y)zhindraz skrev:Okej tackar för svaretmoppepojk26 skrev:prova med 6g vikter och röda fjädrar kör jag med går riktigt fint då:)zhindraz skrev: Bumpmen vilka röda fjädrar :O finns ju en hel del
nae, får semoppepojk26 skrev:dragen v-ring baraDiNozzan skrev:oftamoppepojk26 skrev: shadu behöver inte byta någonting släng bara i tyngre vikter
![]()
stuntade med min helt org hela sommaren jag hade 11g viktermen då var det väl dragna pluggar i den också?
Men hur ska jag dra kompisarna med det?på axxet drar du dom lätt men inte på toppen ;)annars har jag en extra Hebo variator liggandes intresserad ?
Det lirar fint det duBorn2Ride skrev:Moped: beta ark
Setup :
Original cylinder
Dellorto 12mm
Motoforce ostrypt insug
Liggande minarelli SD block
Stage6 VForce3 membran
MHR delta clutch (vita fjädrar)
Polini speed control
6.0g vikter
Stage6 ProDrive drivrem
Stage6 HPC vev
Metrakit ecologic.
76 -munstycke
Tror ni malossi's röda kopplingsfjädrar kommer lira fint till min setup eller rekommenderar ni något annat?
Kopplingsfjädrarna är nog för hårda.HanssonCH skrev:Tja!
Jag har en Yamaha slider 2008 med följande setup:
Zx rör (urpluggat)
92 munstycke
4,3 g vikter
fly-clutch med gula tryckfjädrar
När jag gasar så tar det ca 3 sek innan moppen börjar röra på sig...
vad kan det vara för fel ?
Vikterna?
Kopplingsfjädrarna?
Munstycke?
tryckfjädern ?
Tacksam för svar !
har också tänkt på det därför har jag beställt vita och gröna tror du det blir bra ?zhindraz skrev:Kopplingsfjädrarna är nog för hårda.HanssonCH skrev:Tja!
Zx rör (urpluggat)
92 munstycke
4,3 g vikter
Vikterna?
Kopplingsfjädrarna?
Munstycke?
tryckfjädern ?
Tacksam för svar !
hmm.. tror det är vita i en fly originalHanssonCH skrev:har också tänkt på det därför har jag beställt vita och gröna tror du det blir bra ?zhindraz skrev:Kopplingsfjädrarna är nog för hårda.HanssonCH skrev:Tja!
Zx rör (urpluggat)
92 munstycke
4,3 g vikter
Vikterna?
Kopplingsfjädrarna?
Munstycke?
tryckfjädern ?
Tacksam för svar !
okej men köpte moppen för ca 1 veckan sen och han som jag köpte den av sa att det satt gula izhindraz skrev:hmm.. tror det är vita i en fly originalHanssonCH skrev:har också tänkt på det därför har jag beställt vita och gröna tror du det blir bra ?zhindraz skrev: Kopplingsfjädrarna är nog för hårda.det var det i min
och det är de mjukaste fjädrarna malossi har, om jag inte har helt fel
Man märker nästan ingen skillnad på malossi's vita och gula fjädrar, testa lite hårdare.HanssonCH skrev:okej men köpte moppen för ca 1 veckan sen och han som jag köpte den av sa att det satt gula izhindraz skrev:hmm.. tror det är vita i en fly originalHanssonCH skrev: har också tänkt på det därför har jag beställt vita och gröna tror du det blir bra ?det var det i min
ofta hårdare ? :S ni sa ju lättare innan ? :SBorn2Ride skrev:Man märker nästan ingen skillnad på malossi's vita och gula fjädrar, testa lite hårdare.HanssonCH skrev:okej men köpte moppen för ca 1 veckan sen och han som jag köpte den av sa att det satt gula izhindraz skrev: hmm.. tror det är vita i en fly originaldet var det i min
mvh
har du den nya med piaggiomotorn (efter 2005) så ska det vara 19x15,5 och orginaltyngden är något som 5.5 eller 5.8 men det är om du har den motorn, och med insprutning, vet inte riktigt annars men antar att variatorn ser likadan ut på både insprutning och utan så kör på detvonessen skrev:vad skall jag ha för vikter och kopplingsfjädrar på en aprilia sr50 factory med dragen v-ring?
och vet ni vilken storlek det ska vara på vikterna?
Och om du är osäker så är det ju inte svårare än att fixa fram ett skjutmått och kollaVeilSide1337 skrev:har du den nya med piaggiomotorn (efter 2005) så ska det vara 19x15,5 och orginaltyngden är något som 5.5 eller 5.8 men det är om du har den motorn, och med insprutning, vet inte riktigt annars men antar att variatorn ser likadan ut på både insprutning och utan så kör på detvonessen skrev:vad skall jag ha för vikter och kopplingsfjädrar på en aprilia sr50 factory med dragen v-ring?
och vet ni vilken storlek det ska vara på vikterna?
Har du kollat så att tryckfjädern inte är för lös/hård och kopplingsfjädrarna? och se till så vikterna inte är slitna och/eller att remmen inte är dåligFelix616 skrev:Hej, har precis gjort min moppe original, satte tillbaka rätt munstycke, v-ringen osv, men sen när jag skall test köra den så axxar den bra, men sen när man drar på mer så varvar den som fan och det verkar som den har slutat greppa variatorn typ? nån som vet vad det kan vara? snälla hjälp mig
Lånar liteMxabbe skrev:Vilken tryckfjäder är sneppett hådare än orginal på aerox
av domma vilken?
http://www.twostroke.se/product.asp?product=18340
samma svar till båda köp ett sett och provaHanssonCH skrev:Lånar liteMxabbe skrev:Vilken tryckfjäder är sneppett hådare än orginal på aerox
av domma vilken?
http://www.twostroke.se/product.asp?product=18340samma fråga fast till Slider
vilken av de som han länkade är snäppet hårdare än original på Slider ?
ett med 2st http://twostroke.se/product.asp?product=13099DiNozzan skrev:länka ett sett med tryckfjädrar då? (till aerox) // Mxabbe
Hahah , jag hade satt v-brickan på fel håll, men nu e de fixatVeilSide1337 skrev:Har du kollat så att tryckfjädern inte är för lös/hård och kopplingsfjädrarna? och se till så vikterna inte är slitna och/eller att remmen inte är dåligFelix616 skrev:Hej, har precis gjort min moppe original, satte tillbaka rätt munstycke, v-ringen osv, men sen när jag skall test köra den så axxar den bra, men sen när man drar på mer så varvar den som fan och det verkar som den har slutat greppa variatorn typ? nån som vet vad det kan vara? snälla hjälp migskulle börja med det iaf
Men hur vet jag vad det är för tryck på dem ? om det är för hårda kan ju hela moppen haverera!! // mxabbemoppepojk26 skrev:ett med 2st http://twostroke.se/product.asp?product=13099DiNozzan skrev:länka ett sett med tryckfjädrar då? (till aerox) // Mxabbe
Men hur vet jag vad det är för tryck på dem ? om det är för hårda kan ju hela moppen haverera!! // mxabbemoppepojk26 skrev:ett med 2st http://twostroke.se/product.asp?product=13099DiNozzan skrev:länka ett sett med tryckfjädrar då? (till aerox) // Mxabbe