japp om inte mer!ktm_danielsson skrev:Yamaha FS1.
16mm mikuni förgasare
60cc cylinder med 7hk
Självklart byta munstycke till mest passande storlek
Sportluftfilter
Hemmabyggt rör med tnt dämpare
Borde den göra över 80 om röret blir bra?
nej då. finns trim "rör/dämpare".ktm_danielsson skrev:För det värkar rätt tomt på rör marknaden för FS1or? Värkar bara finnas orginal krökar och dämpare?2stroke4ever skrev:
japp om inte mer!
Well, thank you i guess2stroke4ever skrev:
http://cykelkedjan.se/onlinestore/catal ... s_id=27591
tog inte så lång tid att hitta, google my friend, google!
länka dit mej dåktm_danielsson skrev:Well, thank you i guess2stroke4ever skrev:
http://cykelkedjan.se/onlinestore/catal ... s_id=27591
tog inte så lång tid att hitta, google my friend, google!
OT
Du råkar inte kunna hjälpa mig lite med förgasaren? Är rätt ny på moppar o trimning o så, mest vart AM6 motorer, dragigt pluggar osv.. Har en tråd uppe i veteranar tråden, skulle verkligen sitta fint med hjälp.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=197842stroke4ever skrev: länka dit mej då
Det är nice2stroke4ever skrev:mkt möjligtbigbore niclas skrev:gasres kanske??2stroke4ever skrev: 100-110 rätt inställd.
75jesper178 skrev:Har en peugeot xps med denna "setupen"
Setup:
50cc
Dragen plugg
Bortagen katalysator
12-53 Drev
Hebo sportluftfilter
Metrakit Cdi-box
Vad tror ni den kommer gå?
2stroke4ever skrev:75jesper178 skrev:Har en peugeot xps med denna "setupen"
Setup:
50cc
Dragen plugg
Bortagen katalysator
12-53 Drev
Hebo sportluftfilter
Metrakit Cdi-box
och du mätte med vad? mätaren kanske?jesper178 skrev:2stroke4ever skrev:75jesper178 skrev:Har en peugeot xps med denna "setupen"
Setup:
50cc
Dragen plugg
Bortagen katalysator
12-53 Drev
Hebo sportluftfilter
Metrakit Cdi-box
Setup:
50cc
Dragen plugg
Bortagen katalysator
13-53 Drev
Orginal luftburk
Metrakit Cdi-box
så gick den i 90-95 förändras de så mycket med 12drev när jag lagt på sportfilter?
Hastighetsmätaren ? :S2stroke4ever skrev:och du mätte med vad? mätaren kanske?jesper178 skrev:2stroke4ever skrev: 75
Setup:
50cc
Dragen plugg
Bortagen katalysator
13-53 Drev
Orginal luftburk
Metrakit Cdi-box
så gick den i 90-95 förändras de så mycket med 12drev när jag lagt på sportfilter?
Hur ? de behöver ju 12v störöm för sändning de e inte så att jag får klippa av ciggarette utaget och koppla till batteri för pappa xD2stroke4ever skrev:hehe, dom visar typ alltid fel, mät med gps!
hahahhajesper178 skrev:Hur ? de behöver ju 12v störöm för sändning de e inte så att jag får klippa av ciggarette utaget och koppla till batteri för pappa xD2stroke4ever skrev:hehe, dom visar typ alltid fel, mät med gps!
Då får dem ingen sändning ju ? :O2stroke4ever skrev:hahahha :lol: det finns batteri gps vet du väl ?? :wink:jesper178 skrev:Hur ? de behöver ju 12v störöm för sändning de e inte så att jag får klippa av ciggarette utaget och koppla till batteri för pappa xD2stroke4ever skrev:hehe, dom visar typ alltid fel, mät med gps!
jesper178 skrev:Då får dem ingen sändning ju ? :O2stroke4ever skrev:hahahhajesper178 skrev: Hur ? de behöver ju 12v störöm för sändning de e inte så att jag får klippa av ciggarette utaget och koppla till batteri för pappa xDdet finns batteri gps vet du väl ??
Ahaha okej msn ? :_D2stroke4ever skrev:jesper178 skrev:Då får dem ingen sändning ju ? :O2stroke4ever skrev: hahahha :lol: det finns batteri gps vet du väl ?? :wink:
haha jo då xD dom kopplar upp sig ändå! men lite väl mkt offtopic nu!
skaffa dej en sådan eller låt farsan åka bakom och mäta :wink:
sure, johan_mk1@hotmail.comjesper178 skrev:Ahaha okej msn ? :_D2stroke4ever skrev:jesper178 skrev: Då får dem ingen sändning ju ? :O
haha jo då xD dom kopplar upp sig ändå! men lite väl mkt offtopic nu!
skaffa dej en sådan eller låt farsan åka bakom och mäta
fel post, skärp er. ta det i rör tråden!Mackan94 skrev:Tjaa!
jag ska byta avgasystem på min speedfight 2 och jag har lite svart med att bestämma vilket rör jag ska, dom jag håller på att välja mellan är
Giannelli - Avgassystem (Reverse)
Laser - Avgassystem (Xpro)
Stage6 - Avgassystem (Pro Replica)
jag undrar vilken som ger bäst topp hastighet och vilket som är bäst helt enkelt???
rozander skrev:Drd pro om du är man
karlssonlysekil skrev:Derbi drd pro:
Urpluggat Gianelli 2t
92 munstycke
11 - 53 drev
Dragen förgasarbricka.
Saken är den att min hastighetsmätare inte fungerar, så om någon skulle vilja uttala sig om hur mycket den toppar?Skulle vara kul att veta.
Skulle det bli stor skillnad om jag satte på 12 - 13 framdrev?
2stroke4ever skrev:karlssonlysekil skrev:Derbi drd pro:
Urpluggat Gianelli 2t
92 munstycke
11 - 53 drev
Dragen förgasarbricka.
Saken är den att min hastighetsmätare inte fungerar, så om någon skulle vilja uttala sig om hur mycket den toppar? :) Skulle vara kul att veta.
Skulle det bli stor skillnad om jag satte på 12 - 13 framdrev?
kanske runt 80 nu med den drevningen, antar den varvar ur på 6an ganska fort va? med ett 12 eller 13 om den orkar det skulle den nog komma upp i 90 tror ja :roll:
rozander skrev:Drd pro om du är man