systemet blir inte fullt då... termostaten är fortfarande stängd. motorn måste nå arbetstemp för att man ska kunna fylla systemet.bluerider94 skrev:stäng av tändningen och bara kicka så¨sugs vattnet ner
kallepalle skrev:systemet blir inte fullt då... termostaten är fortfarande stängd. motorn måste nå arbetstemp för att man ska kunna fylla systemet.bluerider94 skrev:stäng av tändningen och bara kicka så¨sugs vattnet ner
kallepalle skrev:systemet blir inte fullt då... termostaten är fortfarande stängd. motorn måste nå arbetstemp för att man ska kunna fylla systemet.bluerider94 skrev:stäng av tändningen och bara kicka så¨sugs vattnet ner
Klart du ska deDerbi_senda93 skrev:Tjena!
Ska köpa nytt luftfilter till luftburken och undrar om man ska ta luftfilterolja på det?
Tack för svar!
Antal läppar avgör inte direkt vilket som ger mest effekt. Men ett värre membran är bara nyttigt om du trimmat övriga motorn, de gör inget på en originalmotor.Tjenare, jag undrar om doppler s3r racing membranet med carbon reeds ger mer effekt än original membranet till , eftersom har 6 läppars och doppler har 4 läppar
Men är då jag tömde mopeden på kyalrvatten så sköljde ja ur systemet med vatten å då rann allt igenom kyalren. Men nu när jag fyllt på tanken igen me kylarvatten så lämnar de där de far int ner i systemet så fats jag tar bort kåpan på vattenpumpen så kmr de inge kylarvatten.
http://twostroke.se/product.asp?product=14299davjoh skrev:någon som vet var man kan få tag på nya packningar till en Senda gaffel -06?
Byta avtar till en mindre, hela tråden fuckarlandvetterpontus skrev:Tja! Någon som har tips på styling till min Derbi Senda r-00. Jag har ingen aning vad som kan vara snyggt men kom gärna med förslag och länk till förslaget.Hade varit väldigt snällt för jag hade nog velat göra något iallafall
![]()
Haha a håller på att fixa den just nu-TeddaN- skrev:Byta avtar till en mindre, hela tråden fuckarlandvetterpontus skrev:Tja! Någon som har tips på styling till min Derbi Senda r-00. Jag har ingen aning vad som kan vara snyggt men kom gärna med förslag och länk till förslaget.Hade varit väldigt snällt för jag hade nog velat göra något iallafall
![]()
De ä inte omöjligt, jag ä inte säker men ja har sett de på ett par ställan att man kallar motorerna för piaggio.... T.ex. den nya 125cc 4t 4v heter piaggio.....Derbi_senda93 skrev:Tror det är de nyare motorerna från -06 och uppåt som är gjorda av Piaggio.davjoh skrev:jag undrar om Derbi motorn är en Piaggiomotor eftersom när man ska beställa tex packnignar till motorn så står det att det är Sotningssats till Piaggiomotorn.
Någon får gärna rätta mig om jag har fel.
Gör en egen vetjalovet_93 skrev:vet nån var man kan köpa en billig och stabil höjning till Derbi Senda -05? Elr är det bättre att göra en egen?
De bevisar ju bara hur dum i huvudet du är , Att ens komma på tanken att slänga en Derbivadformanhetado skrev:ja har en Derbi kan ja slänga den?
http://www.cykelkraft.se/index.php?cont ... de=P247011Riiikard skrev:Tips på någon bra Växellådsolja till såklart Derbi 2T .. ?
Hur gjorde du då?:)YamahaPojken skrev:Gör en egen vetjalovet_93 skrev:vet nån var man kan köpa en billig och stabil höjning till Derbi Senda -05? Elr är det bättre att göra en egen?det gjorde jag, mkt stabil och mkt snyggare när man inte ser höjningen om man sätter den ovanpå dämparn istället för på svingen som många "köp höjningar" sitter.
Här är en giude, men jag gjorde på ett annat sätt men, menhttp://www.twostrokerider.se/artiklar/1270
jag kör själv med giannelli och de är ett bra rör mkt vast. de låter ganska mkt men de låter mindre än tk är jag rätt säker på.Riiikard skrev:Jag undrar ..
Vilket rör Till Derbi 04 låter mest av Gianelli eller Turbokit ? Har hört at TK låter som baredden ..
Hur låter Gianelli ? Ger det någon Farrt ?![]()