Träning, kost & hälsa-tråden

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
rrxaffe
Elmoped

Inlägg av rrxaffe »

Hur mycket knäböjer ni här? :D kul å veta
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

vikt eller antal gånger i veckan? :)
Årets Styrelsemedlem 2013
rrxaffe
Elmoped

Inlägg av rrxaffe »

DEA!! skrev:vikt eller antal gånger i veckan? :)
Vikt :) 1 rep max :)
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

okej, har kört knäböj nu i 5 veckor seriöst, för att jag innan inte hade tekniken. Men beslöt mig för att nöta in den. Så blir bättre o bättre, har kört på 90kg flera gånger, men har aldrig maxat :) sen är ju frågan om du menar 90 grader eller så långt ner man kan?
rrxaffe
Elmoped

Inlägg av rrxaffe »

DEA!! skrev:okej, har kört knäböj nu i 5 veckor seriöst, för att jag innan inte hade tekniken. Men beslöt mig för att nöta in den. Så blir bättre o bättre, har kört på 90kg flera gånger, men har aldrig maxat :) sen är ju frågan om du menar 90 grader eller så långt ner man kan?
Säg 90grader :) jo viktigt med tekniken i knäböj
Senast redigerad av rrxaffe den 12 december 2012, 21:35, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

jag kör alltid enda ner :wink: men har som sagt aldrig maxat. Dusj?
rrxaffe
Elmoped

Inlägg av rrxaffe »

DEA!! skrev:jag kör alltid enda ner :wink: men har som sagt aldrig maxat. Dusj?
115 har jag tryckt. men är ganska mycket starkare i benen jämfört med överkroppen så tränar över mer nu :)
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Får testa att maxa på fredag då. Ryggen vek ihop sig idag under marklyft, så får testa lite o se om det går..
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

david96 skrev:
MrAndersson skrev:
GasresarN skrev:Föresten, tar ni några kosttillskott? Själv tar jag bara ett vassle protein, Whey fx en gång om dagen och efter träning. Funderar på att kanske börja med gainer också pga lathet, orkar inte alltid laga till värsta kolhydratsmålet så då skulle ju gainer underlätta!
Ja, just nu under bulk går jag på gainer efter passet. Delvis för o få i mig ämnen direkt efter passet så jag håller mig tills ja kommer hem. Annars äter jag vanlig mat i massor.

Sen under deff är de, protein o kretin som gäller!
vf käkar du kreatin under deff? visst du får synliga muskler men dem blir även sämre på ta upp syre vilket gör så att du får sämre kondition och hoppas du springer mycket under deff :)

är inget fel med de men du får bättre kondition av att hoppa de :)

märkte själv detta, då efter jag sluta deffa börja jag med kreatin och försämra min tid rätt rejält och mycket sämre ork (kondition)
Finns mer än en sorts kreatin monohydrade suger dock upp vatten i musklerna o får dom o svälla. Det är ju det som minskar syreupptagnings förmågan.

Finns ju dock andra varianter som bara ökar pumpet och ökar tillverkningen av olika ämnen kan inte exakt vilka ämnen i huvudet atm, så håller tyst. Men dessa ökar iaf tillväxten och åter hämtning.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

Kreatin finns redan i kroppen som man får in genom fisk och kött men inte i tillräcklig stor mängd för att ge resultat.

Kreatin gör så att muskelcellerna suger åt dig vatten och bla bla bla bla....

Det är bra för explosivitet eller hur fan det stavas!

Google .. your friend!
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

tja, får några enorma bristningar(märken) nu på axlarna pågrund va vikten på stången när jag gör knäböj, de var inga problem ibörjan men nu när jag är uppe i 80kg så blir de förjävla stora märken, några tips? kan ej hålla upp mer än vad jag gör, är de bara att fortsätta så blir de mindre med tiden?
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

david96 skrev:tja, får några enorma bristningar(märken) nu på axlarna pågrund va vikten på stången när jag gör knäböj, de var inga problem ibörjan men nu när jag är uppe i 80kg så blir de förjävla stora märken, några tips? kan ej hålla upp mer än vad jag gör, är de bara att fortsätta så blir de mindre med tiden?
ett tips är att ha stången längre ner på skuldrorna. Har du stången längre ner och sen att du håller tätt så "reser" sig musklerna på ryggen och stången ligger på dom istället.
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket

Inlägg av Jönköping »

Ingen som har några skrytbilder att dela med sig av? själv vill jag vänta tills jag fått lite mer muskler :P
rrxaffe
Elmoped

Inlägg av rrxaffe »

DEA!! skrev:
david96 skrev:tja, får några enorma bristningar(märken) nu på axlarna pågrund va vikten på stången när jag gör knäböj, de var inga problem ibörjan men nu när jag är uppe i 80kg så blir de förjävla stora märken, några tips? kan ej hålla upp mer än vad jag gör, är de bara att fortsätta så blir de mindre med tiden?
ett tips är att ha stången längre ner på skuldrorna. Har du stången längre ner och sen att du håller tätt så "reser" sig musklerna på ryggen och stången ligger på dom istället.
Säger som dea testa längre ner,och det blir bättre med tiden. Hade själv ont i början men det går över :)
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

rrxaffe skrev:
DEA!! skrev:
Säger som dea testa längre ner,och det blir bättre med tiden. Hade själv ont i början men det går över :)
Jag får då inte ont, bara ibland på dem tyngre vikterna men så spricker mina blodkärl och det blir märken, såsom en riktig viking ska ha!
Inget jag bryr mig om så att säga.

KÖTTA på!!
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

asså, vet vad ni menar gör inte ont alls och har den så långt ner de går, men asså ser ut som difaren sa, men kan jag inte göra något åt de ? mamma tror ju jag tar droger elr något när jag kommer hem med de XD
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

david96 skrev:asså, vet vad ni menar gör inte ont alls och har den så långt ner de går, men asså ser ut som difaren sa, men kan jag inte göra något åt de ? mamma tror ju jag tar droger elr något när jag kommer hem med de XD
Haha!

Jobbigt läge för dig, du får be henne pröva själv och sen så kanske hon blir tyst.

Finns nog inget att göra åt, förutom att sluta med den övningen men det går absolut inte för sig!
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Det finns ingen sån "kudde" på ditt gym som du knäpper med karborre runt stången så att där den ligger på dig blir mjuk?
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

DEA!! skrev:Det finns ingen sån "kudde" på ditt gym som du knäpper med karborre runt stången så att där den ligger på dig blir mjuk?
nja tyccker inte om den, tycker de blir liksom ''svagare'' märken fast flera + så är den störande, men ska köra på lite och se fall de blir mindre elr mer :)
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

troligtvis kommer inte ryggen att agera likadant efter att du kört lite knäböj.
Körde 110kgx4 i knäböj igår (min svagaste övning).
Sen bänkade jag 100x3 :)
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

DEA!! skrev:troligtvis kommer inte ryggen att agera likadant efter att du kört lite knäböj.
Sjukt starkt ju fast du väger nog lite mer än mig.. heh.

Knäböj har jag aldrig riktigt maxat på, ska pröva imorgon och se hur mycket jag tar som max.

Bänken har jag precis börjat med och klarar ynka 60kg.. pinsamt men det går snabbt uppåt där, likaså marklyften.
Fatzy
Svårstartad skrothög

Inlägg av Fatzy »

difaren skrev:
DEA!! skrev:troligtvis kommer inte ryggen att agera likadant efter att du kört lite knäböj.
Sjukt starkt ju fast du väger nog lite mer än mig.. heh.

Knäböj har jag aldrig riktigt maxat på, ska pröva imorgon och se hur mycket jag tar som max.

Bänken har jag precis börjat med och klarar ynka 60kg.. pinsamt men det går snabbt uppåt där, likaså marklyften.
Bänkar typ 45-50 :roll:
Men då har jag typ kört bänk 3 gånger..
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... tart=43#43
derbiofc skrev: Dock absolut inte MP, när det gäller försvaret är dom så jävliga att jag inte fattar nåt, fick dom bestämma skulle dom gå tillbaka till att ha riddare och hästar.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

skulle tro att jag väge rlite mer än dig, sen är jag ju äldre med.

Framförallt i marklyft så ökar du nog markant i början, sen planar det ut -.-
Fatzy
Svårstartad skrothög

Inlägg av Fatzy »

Ungefär hur mycket väger ni?
Själv är jag ca 180cm lång och väger strax under 70..
derbiofc skrev: Dock absolut inte MP, när det gäller försvaret är dom så jävliga att jag inte fattar nåt, fick dom bestämma skulle dom gå tillbaka till att ha riddare och hästar.
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

DEA!! skrev:skulle tro att jag väge rlite mer än dig, sen är jag ju äldre med.

Framförallt i marklyft så ökar du nog markant i början, sen planar det ut -.-
Precis, jag kan ju köra 6x100, men jag har ännu inte riktigt maxat ännu. Vi får se, galen träningsvärk i biceps nu.

Men det blir bra för nu ska man på julbord!
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

Fatzy skrev:Ungefär hur mycket väger ni?
175 vägde 76 nu är jag på 66 riktigt nöjd och ska börja äta ordentligt n,

bara jag som tränar många reps istället för få? känner mig starkare/smidgare men ser jävligt liten ut:( men är starkare än många andra som har typ dubbla så stora armar,
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Fatzy skrev:Ungefär hur mycket väger ni?
Jag är 190cm och väger 104 kg.
difaren skrev:Men det blir bra för nu ska man på julbord!
Ät riktigt så att du har något att bygga på då :wink:
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

http://www.youtube.com/user/vicsnatural rekommenderar denna kanalen för massa träningsfilmer o riktigt schysst tips osv!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Just axelövningen han kör i en film är brutal!

Sen beror det ju på hur man vill träna om man ska följa hans råd. Personligen tycker jag att hans biceps är extremt fula, men det har ju med träningsformen att göra.

Men mycket bra lärdom! Bra film MrAndersson.
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

DEA!! skrev:Just axelövningen han kör i en film är brutal!

Sen beror det ju på hur man vill träna om man ska följa hans råd. Personligen tycker jag att hans biceps är extremt fula, men det har ju med träningsformen att göra.

Men mycket bra lärdom! Bra film MrAndersson.
Precis, man behöver ju inte ta efter allt han säger då alla funkar olika, o reagerar olika på träningen.

Dock så är de han säger mycket lärorikt. Sen även dom övningarna han visar är riktigt bra, sedan förklarar han ju o visar verkligen "bas övningarna".
De är ju ca 3 övningar till varje "kroppsdel". Riktigt bra tycker jag!

Kolla In Min KTM Senda!

Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket

Inlägg av Jönköping »

Har ni några tips för marklyft? kan inte spänna mig i överkroppen går dock när jag står eller sitter men inte när jag håller där nere
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Jönköping skrev:Har ni några tips för marklyft? kan inte spänna mig i överkroppen går dock när jag står eller sitter men inte när jag håller där nere
Pröva o sänka höfterna lägre, glöm ej o svanka! Börja med lätta vikter o se till o få tekniken bra innan du börjar höja! Du vill inte skada dig!

http://www.youtube.com/watch?v=2rKvoLu5Isk kolla in för o få lite tips! :)

Kolla In Min KTM Senda!

Fatzy
Svårstartad skrothög

Inlägg av Fatzy »

Bild
Hittade denna bild och detta är bland det fulaste jag sett i hela mitt liv!
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

Ja det är fult.
En äcklig hycklare som är stolt över sitt rekord som störst biceps i världen om jag inte miss minner mig.

Jävla nolla det där.
Fatzy
Svårstartad skrothög

Inlägg av Fatzy »

Du har helt rätt! Sådan triceps får mig att vilja spy.
Skriv svar