okej, har kört knäböj nu i 5 veckor seriöst, för att jag innan inte hade tekniken. Men beslöt mig för att nöta in den. Så blir bättre o bättre, har kört på 90kg flera gånger, men har aldrig maxat sen är ju frågan om du menar 90 grader eller så långt ner man kan?
DEA!! skrev:okej, har kört knäböj nu i 5 veckor seriöst, för att jag innan inte hade tekniken. Men beslöt mig för att nöta in den. Så blir bättre o bättre, har kört på 90kg flera gånger, men har aldrig maxat sen är ju frågan om du menar 90 grader eller så långt ner man kan?
Säg 90grader jo viktigt med tekniken i knäböj
Senast redigerad av rrxaffe den 12 december 2012, 21:35, redigerad totalt 1 gånger.
GasresarN skrev:Föresten, tar ni några kosttillskott? Själv tar jag bara ett vassle protein, Whey fx en gång om dagen och efter träning. Funderar på att kanske börja med gainer också pga lathet, orkar inte alltid laga till värsta kolhydratsmålet så då skulle ju gainer underlätta!
Ja, just nu under bulk går jag på gainer efter passet. Delvis för o få i mig ämnen direkt efter passet så jag håller mig tills ja kommer hem. Annars äter jag vanlig mat i massor.
Sen under deff är de, protein o kretin som gäller!
vf käkar du kreatin under deff? visst du får synliga muskler men dem blir även sämre på ta upp syre vilket gör så att du får sämre kondition och hoppas du springer mycket under deff
är inget fel med de men du får bättre kondition av att hoppa de
märkte själv detta, då efter jag sluta deffa börja jag med kreatin och försämra min tid rätt rejält och mycket sämre ork (kondition)
Finns mer än en sorts kreatin monohydrade suger dock upp vatten i musklerna o får dom o svälla. Det är ju det som minskar syreupptagnings förmågan.
Finns ju dock andra varianter som bara ökar pumpet och ökar tillverkningen av olika ämnen kan inte exakt vilka ämnen i huvudet atm, så håller tyst. Men dessa ökar iaf tillväxten och åter hämtning.
tja, får några enorma bristningar(märken) nu på axlarna pågrund va vikten på stången när jag gör knäböj, de var inga problem ibörjan men nu när jag är uppe i 80kg så blir de förjävla stora märken, några tips? kan ej hålla upp mer än vad jag gör, är de bara att fortsätta så blir de mindre med tiden?
david96 skrev:tja, får några enorma bristningar(märken) nu på axlarna pågrund va vikten på stången när jag gör knäböj, de var inga problem ibörjan men nu när jag är uppe i 80kg så blir de förjävla stora märken, några tips? kan ej hålla upp mer än vad jag gör, är de bara att fortsätta så blir de mindre med tiden?
ett tips är att ha stången längre ner på skuldrorna. Har du stången längre ner och sen att du håller tätt så "reser" sig musklerna på ryggen och stången ligger på dom istället.
david96 skrev:tja, får några enorma bristningar(märken) nu på axlarna pågrund va vikten på stången när jag gör knäböj, de var inga problem ibörjan men nu när jag är uppe i 80kg så blir de förjävla stora märken, några tips? kan ej hålla upp mer än vad jag gör, är de bara att fortsätta så blir de mindre med tiden?
ett tips är att ha stången längre ner på skuldrorna. Har du stången längre ner och sen att du håller tätt så "reser" sig musklerna på ryggen och stången ligger på dom istället.
Säger som dea testa längre ner,och det blir bättre med tiden. Hade själv ont i början men det går över
Säger som dea testa längre ner,och det blir bättre med tiden. Hade själv ont i början men det går över
Jag får då inte ont, bara ibland på dem tyngre vikterna men så spricker mina blodkärl och det blir märken, såsom en riktig viking ska ha!
Inget jag bryr mig om så att säga.
asså, vet vad ni menar gör inte ont alls och har den så långt ner de går, men asså ser ut som difaren sa, men kan jag inte göra något åt de ? mamma tror ju jag tar droger elr något när jag kommer hem med de XD
david96 skrev:asså, vet vad ni menar gör inte ont alls och har den så långt ner de går, men asså ser ut som difaren sa, men kan jag inte göra något åt de ? mamma tror ju jag tar droger elr något när jag kommer hem med de XD
Haha!
Jobbigt läge för dig, du får be henne pröva själv och sen så kanske hon blir tyst.
Finns nog inget att göra åt, förutom att sluta med den övningen men det går absolut inte för sig!
DEA!! skrev:Det finns ingen sån "kudde" på ditt gym som du knäpper med karborre runt stången så att där den ligger på dig blir mjuk?
nja tyccker inte om den, tycker de blir liksom ''svagare'' märken fast flera + så är den störande, men ska köra på lite och se fall de blir mindre elr mer
troligtvis kommer inte ryggen att agera likadant efter att du kört lite knäböj.
Körde 110kgx4 i knäböj igår (min svagaste övning).
Sen bänkade jag 100x3
DEA!! skrev:troligtvis kommer inte ryggen att agera likadant efter att du kört lite knäböj.
Sen bänkade jag 100x3
Sjukt starkt ju fast du väger nog lite mer än mig.. heh.
Knäböj har jag aldrig riktigt maxat på, ska pröva imorgon och se hur mycket jag tar som max.
Bänken har jag precis börjat med och klarar ynka 60kg.. pinsamt men det går snabbt uppåt där, likaså marklyften.
DEA!! skrev:troligtvis kommer inte ryggen att agera likadant efter att du kört lite knäböj.
Sen bänkade jag 100x3
Sjukt starkt ju fast du väger nog lite mer än mig.. heh.
Knäböj har jag aldrig riktigt maxat på, ska pröva imorgon och se hur mycket jag tar som max.
Bänken har jag precis börjat med och klarar ynka 60kg.. pinsamt men det går snabbt uppåt där, likaså marklyften.
Bänkar typ 45-50
Men då har jag typ kört bänk 3 gånger..
derbiofc skrev:
Dock absolut inte MP, när det gäller försvaret är dom så jävliga att jag inte fattar nåt, fick dom bestämma skulle dom gå tillbaka till att ha riddare och hästar.
derbiofc skrev:
Dock absolut inte MP, när det gäller försvaret är dom så jävliga att jag inte fattar nåt, fick dom bestämma skulle dom gå tillbaka till att ha riddare och hästar.
Fatzy skrev:Ungefär hur mycket väger ni?
Själv är jag ca 180cm lång och väger strax under 70..
175 vägde 76 nu är jag på 66 riktigt nöjd och ska börja äta ordentligt n,
bara jag som tränar många reps istället för få? känner mig starkare/smidgare men ser jävligt liten ut:( men är starkare än många andra som har typ dubbla så stora armar,
Sen beror det ju på hur man vill träna om man ska följa hans råd. Personligen tycker jag att hans biceps är extremt fula, men det har ju med träningsformen att göra.
DEA!! skrev:Just axelövningen han kör i en film är brutal!
Sen beror det ju på hur man vill träna om man ska följa hans råd. Personligen tycker jag att hans biceps är extremt fula, men det har ju med träningsformen att göra.
Men mycket bra lärdom! Bra film MrAndersson.
Precis, man behöver ju inte ta efter allt han säger då alla funkar olika, o reagerar olika på träningen.
Dock så är de han säger mycket lärorikt. Sen även dom övningarna han visar är riktigt bra, sedan förklarar han ju o visar verkligen "bas övningarna".
De är ju ca 3 övningar till varje "kroppsdel". Riktigt bra tycker jag!
derbiofc skrev:
derbiofc skrev: