Moppe problem hjälp tack

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
CPI_Aragon_50
Elmoped

Inlägg av CPI_Aragon_50 »

jag vill inte ta av hela förgasaren.. den axxar efter 3 sekunder varför, hur vet man om vikterna passar eller om jag ska byta till mindre?
Användarens profilbild
Wicktarr
TSR's egna ålänning
Kontakt:

Inlägg av Wicktarr »

ReijuMrx skrev:
CPI_Aragon_50 skrev:förlåt att jag inte kan så mycket om trimmning, aa tack men på startuning står de 4-5g så jag tar 4.3 eller 4.5 ? :D
köp en munstyckesats på startuning! så har du lite å välja på :wink:
köpa en munstyckesats? då har han antagligen att välja på när det gäller vikter..
Arguing on the internet is like running the Special Olympics.
Even if you win you're still retarded!
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem

Inlägg av Riejumrx »

Wicktarr skrev:
ReijuMrx skrev:
CPI_Aragon_50 skrev:förlåt att jag inte kan så mycket om trimmning, aa tack men på startuning står de 4-5g så jag tar 4.3 eller 4.5 ? :D
köpa en munstyckesats? då har han antagligen att välja på när det gäller vikter..
ja skrev fel, såg de efteråt... :oops:
Nyxorzz
CPI_Aragon_50
Elmoped

hur ska man veta vilken vikt som passar? hur känner man av de om man ska byta ner sig eller byta upp sig i gram i vikter? den axxar efter 3 sekunder
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

isf e de för tunga vikter
CPI_Aragon_50
Elmoped

jag är intresserad på hur jag vet, hur många gram ska jag gå ner då? har 4,5 g vikter på nu?
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

CPI_Aragon_50 skrev:jag är intresserad på hur jag vet, hur många gram ska jag gå ner då? har 4,5 g vikter på nu?
Köp en sats med 3,5-4,5 eller nåt
Användarens profilbild
track_666
Svårstartad skrothög

Inlägg av track_666 »

Moddad skrev:
CPI_Aragon_50 skrev:jag är intresserad på hur jag vet, hur många gram ska jag gå ner då? har 4,5 g vikter på nu?
Köp en sats med 3,5-4,5 eller nåt

skulle tro att be blir bra :P
kör på de å se vad som händer :P
stage6 70cc sport pro, dellorto 21mm black edition (stage 6 racing),Hebo next generation variator,malossi (fly) koppling, avstämt rör (10,000 rpm),italkit racetändning,malossi rem, stage6 (dubbel layer) filter, Hebo reeds,
CPI_Aragon_50
Elmoped

jo jo, men HUR ska jag veta om just den vikten passar eller om jag ska ha tyngre eller lättare?
CPI_Aragon_50
Elmoped

jo jo, men HUR ska jag veta om just den vikten passar eller om jag ska ha tyngre eller lättare?
Banken92
Kinaraket

Inlägg av Banken92 »

Plugg i trimröret? haha :P

Mvh Banken92
Användarens profilbild
track_666
Svårstartad skrothög

Inlägg av track_666 »

CPI_Aragon_50 skrev:jo jo, men HUR ska jag veta om just den vikten passar eller om jag ska ha tyngre eller lättare?

de kollar du enklast på guiden här på sidan ... bara att söka efter den .,...
hoppas du hittar :P annars lägger jag en länk snart :P så ...
här e länken .. hoppas du förstår ..http://www.twostrokerider.se/artiklar/205
stage6 70cc sport pro, dellorto 21mm black edition (stage 6 racing),Hebo next generation variator,malossi (fly) koppling, avstämt rör (10,000 rpm),italkit racetändning,malossi rem, stage6 (dubbel layer) filter, Hebo reeds,
Cpi Driver
Elmoped

Inlägg av Cpi Driver »

Hmm verkar ha de jobbigt me moppen :P köp som alla säger en munstycke sats :) kolla bara va de är för förgasare tror inte de e den vanliga dellorto på cpi aragorn :) Ohh ifall du ska göra rent förgasarn å luftfilter ta bara bort hela skiten o diska som du gör i köket men bytt ut yes mott bensin ;)
CPI_Aragon_50
Elmoped

jo cpi aragon har dellorto 14mm :) moppen vibrerar när den kommer i 80 någon som vet varför?
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem

Inlägg av Riejumrx »

CPI_Aragon_50 skrev:jo cpi aragon har dellorto 14mm :) moppen vibrerar när den kommer i 80 någon som vet varför?
när man kör 80 vibrerar den säkert för underlaget är ju inte 100% jämt :lol:

nej, men hur vibrerar det?
Nyxorzz
CPI_Aragon_50
Elmoped

vid fotplattan så vibrerar den fruktansvärt mycket de känns som om hela motorn vibrerar när den kommer upp i 80, o vf ska man ha så lätta vikter på cpi aragon? som 3,5
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

varför den vibrerar är ju pga atyt underlget e ojämt och att små däck e inte gjorda för höga hastigheter. sen så varvar ju motorn ganska mkt i 80 också så de hjälper ju till de me.
CPI_Aragon_50
Elmoped

de vibrerar jätte mycket finns det inget man kan göra?
CPI_Aragon_50
Elmoped

de vibrerar jätte mycket finns det inget man kan göra?
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

Kan vara att den får ojämt med bensin/luft så testa bara ställa in förgasaren. Brukar kunna få den att gå jämnare och möjligen vibrera mindre.
Användarens profilbild
wildhorse
Kinaraket

Inlägg av wildhorse »

ReijuMrx skrev:
Var de det han frågade om eller? :shock:
CPI_Aragon_50
Elmoped

min blinkers har hoppat av o jag undrar ska jag använda lim eller tejp isåfall vad för lim eller tejp vilken hålller mest och bäst?
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

limpistol eller dubbelhäftandetejp
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem

Inlägg av Riejumrx »

wildhorse skrev:
ReijuMrx skrev:
Var de det han frågade om eller? :shock:
nej, men om du läser några rader längre ner så ser att att jag ursäktade mig för jag läste fel?

och varför påpekar du det som jag jag dessutom bad om ursäkt för 1 sida bak ? :?
Nyxorzz
neme3
Elmoped

Inlägg av neme3 »

mm har en polare med en keeway och hans gör typ bara 60 med effektrör men det är för att utblåset på cylindern är strypt , :S
Gilera stalker 50
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem

Inlägg av Riejumrx »

neme3 skrev:mm har en polare med en keeway och hans gör typ bara 60 med effektrör men det är för att utblåset på cylindern är strypt , :S
har keeway strypt cdi ?
Nyxorzz
CPI_Aragon_50
Elmoped

hur ska jag vinteruppehålla moppen? ska jag tömma bensinen och oljan och sånt? och vad ska jag göra för att den ska va i skick till sommaren, berätta gärna va jag ska göra å hur jag gör de som att tömma oljan
CPI_Aragon_50
Elmoped

hur ska jag vinteruppehålla moppen? ska jag tömma bensinen och oljan och sånt? och vad ska jag göra för att den ska va i skick till sommaren, berätta gärna va jag ska göra å hur jag gör de som att tömma oljan
Användarens profilbild
derbi_senda93
Tk & Snabbgas!

Inlägg av derbi_senda93 »

min kompis har en cpi aragon. han har dragen v-ring och 4.3 vikter i :) funkar perfekt! gör en bit över 65. kör på det du oxå :D
CPI_Aragon_50
Elmoped

min går i typ 80 med 4.5 g vikter i och dragen v ring och effektrör och dragen v ring.
men hur ska jag lägga in den inför vintern? vad bör jag tömma och vad ska jag tänka på, vill att den ska funka fint sedan tills sommaren
Sendarn
Elmoped

Inlägg av Sendarn »

hihi rätta mej om ja har fel men är det inte mindre vikter om man vill ha mer axx? och större om man vill ha mer topspeed :P?
Senda Sm -05 :) - Slider!
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

tvärt om :P
CPI_Aragon_50
Elmoped

Användarens profilbild
Bredmar
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Bredmar »

förra vintern så tömde jag ut bensinen i en dunk. Jag gick sedan ut en gång i veckan och fyllde på lite bensin och tomgång körde moppen i 5 minuter, på de sättet så blir moppen inte knasig när säsongen börjar igen... :D
Bredmar skrev:Tror jag säkert, om vi nu ska skryta så kör du säkert runt med en trimmad Derbi, och jag kör runt med en trimmad BMW...
Användarens profilbild
Bredmar
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Bredmar »

Sendarn skrev:hihi rätta mej om ja har fel men är det inte mindre vikter om man vill ha mer axx? och större om man vill ha mer topspeed :P?

Det skall vara samma storlek som vanligt, det är tyngden som har betydelse...

Och det funkar inte som med drevning, att ju mindre kuggar fram destå bättre axx... på tok för lätta eller för tunga kan göra skillnad, men det man ställer inte med vikterna är främst axxet, vilket motorvarv som motorn presterar mäst effekt...
Bredmar skrev:Tror jag säkert, om vi nu ska skryta så kör du säkert runt med en trimmad Derbi, och jag kör runt med en trimmad BMW...
Låst