Sida 3 av 9
Postat: 21 april 2010, 16:48
av g-ounze
antonocean skrev:Dodavovidod skrev:ni med CPI moppar i SM / SX utförande vet ni om bromsljuset bak är fäst i B** läppen ? jag skulle vilja ha av den från min fina CPI SX

den liksom pajar allt

Såga på bögläppen o slipa kanten den syns knappt då:)
Gör som du vill

Jag tog bort lampan från läppen och satte den i förvarings facket under limpan =P Utan reg skylt (y) (Fake 30 moppe hehe!)
Postat: 21 april 2010, 20:06
av Dodavovidod
jag får väll ut och skruva imorrn då ^^ den går bara i 47 nu

den får bli en "fin" moppe istället för en snabb xD tyyy

Postat: 21 april 2010, 20:26
av antonocean
g-ounze skrev:antonocean skrev:Dodavovidod skrev:ni med CPI moppar i SM / SX utförande vet ni om bromsljuset bak är fäst i B** läppen ? jag skulle vilja ha av den från min fina CPI SX

den liksom pajar allt

Såga på bögläppen o slipa kanten den syns knappt då:)
Gör som du vill

Jag tog bort lampan från läppen och satte den i förvarings facket under limpan =P Utan reg skylt (y) (Fake 30 moppe hehe!)
okej, hehe:D men du förgasaren är 16,5 mm mikuni så du vet.
Postat: 21 april 2010, 21:00
av Dodavovidod
min e typ 17.5 om jag inte minns fel

Postat: 29 april 2010, 21:10
av Junhager94
tja!
funderar på att köpa CPI men måste få morsans tillstånd först och hon vill inte sitta å köra den till en verkstad hela tiden så ärligt nu; är det bra kvalitet på CPI SM? håller motorn osv vad har den för topphastighet org?
tackar på förhand!

Postat: 29 april 2010, 21:38
av simmelimme1
Junhager94 skrev:tja!
funderar på att köpa CPI men måste få morsans tillstånd först och hon vill inte sitta å köra den till en verkstad hela tiden så ärligt nu; är det bra kvalitet på CPI SM? håller motorn osv vad har den för topphastighet org?
tackar på förhand!

jag har haft en cpi sm nu i ett år och det har inte varit problem har nog kört ca 400mil, tycker inte det är någon jätte dålig kvalitet. den kostar ju trots allt 26000 kr ny det gör ju en Rieju rrx med så kollar man prismässigt så ska den ju vara ganska bra efter som den är ju inte någon billig kina moppe för 6000. 60 gör den orginal.
Postat: 30 april 2010, 13:38
av Junhager94
simmelimme1 skrev:Junhager94 skrev:tja!
funderar på att köpa CPI men måste få morsans tillstånd först och hon vill inte sitta å köra den till en verkstad hela tiden så ärligt nu; är det bra kvalitet på CPI SM? håller motorn osv vad har den för topphastighet org?
tackar på förhand!

jag har haft en cpi sm nu i ett år och det har inte varit problem har nog kört ca 400mil, tycker inte det är någon jätte dålig kvalitet. den kostar ju trots allt 26000 kr ny det gör ju en Rieju rrx med så kollar man prismässigt så ska den ju vara ganska bra efter som den är ju inte någon billig kina moppe för 6000. 60 gör den orginal.
låter bra, men har fått höra att det ska finnas ett "neutralt" läge mellan 5 å 6.. eller är det bara på de lite äldre modellerna?
Postat: 1 maj 2010, 10:56
av cpism
vilken kabel klipper man på cdi boxxen på en 09 cpi så att varvstoppet tas bort??
Postat: 1 maj 2010, 13:27
av antonocean
cpism skrev:vilken kabel klipper man på cdi boxxen på en 09 cpi så att varvstoppet tas bort??
finns ostryp Cdi direkt ju:p
Och du som sncka om glappet mellan 5-6 det är så kanske 40mil spännkopplings vajern
Postat: 1 maj 2010, 13:53
av Junhager94
antonocean skrev:cpism skrev:vilken kabel klipper man på cdi boxxen på en 09 cpi så att varvstoppet tas bort??
finns ostryp Cdi direkt ju:p
Och du som sncka om glappet mellan 5-6 det är så kanske 40mil spännkopplings vajern
så om jag skulle spänna den så försvinner den glappet?
Postat: 1 maj 2010, 16:03
av cpism
antonocean skrev:cpism skrev:vilken kabel klipper man på cdi boxxen på en 09 cpi så att varvstoppet tas bort??
finns ostryp Cdi direkt ju:p
Och du som sncka om glappet mellan 5-6 det är så kanske 40mil spännkopplings vajern
Nej det är varvstopp på den den lägger in när jag når ca 9000 varv pissdrygt när man precis kommit upp i 70
Postat: 10 maj 2010, 20:46
av Junhager94
nu har jag köpt en cpi sm, och sen när jag skulle fixa friläget så spände jag kopplingsvajern men det är fortfarande ett friläge ju!

hur mycket ska jag dra ut vajern? jag drog ut tills det va ca 0.7- 1 cm kvar av skruven..
Postat: 10 maj 2010, 20:54
av cpism
Junhager94 skrev:nu har jag köpt en cpi sm, och sen när jag skulle fixa friläget så spände jag kopplingsvajern men det är fortfarande ett friläge ju!

hur mycket ska jag dra ut vajern? jag drog ut tills det va ca 0.7- 1 cm kvar av skruven..
om du menar friläget mellan 5-6 så går det inte att ta bort det är bara att köra i rätt hastighet så känns det som om att det inte är nått friläge
Postat: 11 maj 2010, 13:30
av Junhager94
cpism skrev:Junhager94 skrev:nu har jag köpt en cpi sm, och sen när jag skulle fixa friläget så spände jag kopplingsvajern men det är fortfarande ett friläge ju!

hur mycket ska jag dra ut vajern? jag drog ut tills det va ca 0.7- 1 cm kvar av skruven..
om du menar friläget mellan 5-6 så går det inte att ta bort det är bara att köra i rätt hastighet så känns det som om att det inte är nått friläge
jaha okej.. men ni som har skruvat lite på koppligsvajers skruv så hur lång kvar av skruven har ni? alltså den biten som är kvar vid själva kopplinsgreppet..
Postat: 11 maj 2010, 14:30
av antonocean
men du känner nu när den tar eller inte ett mellanstort gap har jag

det tycker jag är skönt
Postat: 16 maj 2010, 13:06
av Junhager94
tja alla!
Har köpt en cpi sm och är supernöjd!

men så igår så ramlade jag och framskärmen gick av på mitten..
Då fick jag ut och leta efter en ny och såg att delarna på garage24 kostar över 1000 spänn!! för en framskärm!
Så jag leta å leta hela kvällen men så hittade jag
http://www.danmobility.se/ och där va dom 200 kr billigare! allt va billigare där! så jag råder att köpa orginaldelar därifrån
Tack för mig!
Postat: 16 maj 2010, 13:13
av antonocean
Junhager94 skrev:tja alla!
Har köpt en cpi sm och är supernöjd!

men så igår så ramlade jag och framskärmen gick av på mitten..
Då fick jag ut och leta efter en ny och såg att delarna på garage24 kostar över 1000 spänn!! för en framskärm!
Så jag leta å leta hela kvällen men så hittade jag
http://www.danmobility.se/ och där va dom 200 kr billigare! allt va billigare där! så jag råder att köpa orginaldelar därifrån
Tack för mig!
varför köpa orginal?
Postat: 16 maj 2010, 20:46
av Junhager94
antonocean skrev:Junhager94 skrev:tja alla!
Har köpt en cpi sm och är supernöjd!

men så igår så ramlade jag och framskärmen gick av på mitten..
Då fick jag ut och leta efter en ny och såg att delarna på garage24 kostar över 1000 spänn!! för en framskärm!
Så jag leta å leta hela kvällen men så hittade jag
http://www.danmobility.se/ och där va dom 200 kr billigare! allt va billigare där! så jag råder att köpa orginaldelar därifrån
Tack för mig!
varför köpa orginal?
för att dom passar bäst?
Postat: 24 maj 2010, 15:37
av Junhager94
sry för dubbel!
Men tänkte trimma min cpi sm när den gått 100 mil..
Någon annan som gjort det? skulle gärna vilja ha lite tips och råd om det..
Också hur snabbt den kommer gå med dragen plugg?

Postat: 3 juni 2010, 17:09
av g-ounze
Junhager94 skrev:sry för dubbel!
Men tänkte trimma min cpi sm när den gått 100 mil..
Någon annan som gjort det? skulle gärna vilja ha lite tips och råd om det..
Också hur snabbt den kommer gå med dragen plugg?

Du lossar de 2 skruvar som håller fast avgasröret i cylindern. Dra ut röret ur avgas anslutningen, men inte me allt för mycket kraft.. vara så den är nån / några centimeter ifrån cylinder.
Lossa sedan 4 skruvar ifrån första delningen efter cylindern. Dela sedan på den första delen (kröken) från resonans lådan (2 delen).
Från kröken går där ett rör ner i resonans lådan. De röret knäcker du av.
En positiv sak att göra är att göra de lite försiktigt så du kan använda strypningen i framtiden. Ny original krök kostar 1000kr på danmobility.
Gjorde en liten n00b guide till att strypa av CPI SM. Glöm INTE att byta förgasar munstycke från 72 till 82! Sen är de min rekommendation att du ökar oljepumpens tryck genom att spänna olje vajern!

Postat: 4 juni 2010, 14:01
av Junhager94
tack för svar!
Postat: 4 juni 2010, 14:03
av g-ounze
Junhager94 skrev:tack för svar!
Var så lite så

Tycker själv de är grymt störigt när kunskapen begränsar en, och man får svar här rätt segt.. Ska klistra avstrypnings guiden på första inlägget (y)
Postat: 4 juni 2010, 16:41
av Junhager94
g-ounze skrev:Junhager94 skrev:tack för svar!
Var så lite så

Tycker själv de är grymt störigt när kunskapen begränsar en, och man får svar här rätt segt.. Ska klistra avstrypnings guiden på första inlägget (y)
Gör så!

Postat: 5 juni 2010, 10:10
av Junhager94
sry för dubbel, men jag stryper av min idag och undrar om den varvar för mycket efter det? måste jag byta drev alltså?
Postat: 5 juni 2010, 12:04
av guth
fan va bra tråd du skapat

syftar mest på ditt första inlägg
Postat: 6 juni 2010, 22:08
av g-ounze
Ville bara tippsa om en liten story med min CPI SM ^^,
CPI SM med LeoVince ZX från Gilera Runner

-
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=19388
/Klistrar detta på första inlägget!
Postat: 7 juni 2010, 00:11
av rrMotardisMe
Kan mycket väl sitta 18mm förgasare i hans moppe även om det
låter osannolikt orginal ....
Min beta rr -07 har 16 eller 17mm orginal

85 munstycke med pluggat thrower orginalrör
Sen urpluggat 115 munstycke ^^
Går 86 med gps uppmätt
Men en kompis hade Exakt samma som dig
Men drog hans hur lätt som i acceleration ..
Bra skrivet för övrigt!
Postat: 7 juni 2010, 00:14
av g-ounze
rrMotardisMe skrev:Kan mycket väl sitta 18mm förgasare i hans moppe även om det
låter osannolikt orginal ....
Min beta rr -07 har 16 eller 17mm orginal

85 munstycke med pluggat thrower orginalrör
Sen urpluggat 115 munstycke ^^
Går 86 med gps uppmätt
Men en kompis hade Exakt samma som dig
Men drog hans hur lätt som i acceleration ..
Bra skrivet för övrigt!
Antagligen för att CPI's original rör suger eller för att han hade ett urkasst rör eller nått
Om du har en Beta RR -07 med urpluggat thrower.. Och jag sätter urpluggat thrower på min så kommer dom gå iprincip identiskt..

Dock så kanske min hade toppat mer, p.g.a. den större förgasaren som ger lite extra på de höga varvet
Fast då måste förarvikten och drevningen etc vara exakt samma
Beta RR är så sjukt underbara mopeder ^^, lycka till med din!
Postat: 6 augusti 2010, 20:19
av Ssebbeee
är de strypt cdi på 07an har en 07a och den varvar inte fullt med trimrör.
Sen har jag hört att de är ostrypta boxar på 09orna Stämmer de???
Postat: 11 augusti 2010, 19:03
av Aerox93
någon som vet vad de är för luftfilter anslutning på CPI SM 08a?

Postat: 22 september 2010, 23:43
av g-ounze
Uppdaterad lite me nyare fakta!
Postat: 23 september 2010, 19:19
av Aerox93
när ja mätte min förgasare va de 16.5

SM 08a.
Postat: 26 september 2010, 11:11
av ostklump
derbimannen skrev:bra info men växellådan är väl inte AM6. AM6 har ju friläge mellan alla växlar men cpi har bara mellan 5 och 6
Oftast bara mellan 5-6: an

Postat: 26 september 2010, 16:03
av g-ounze
Aerox93 skrev:när ja mätte min förgasare va de 16.5

SM 08a.
Haha okej. Tråkigt för dig. Jag har bildbevis.
Ska fan köpa mindre bakdrev + Hebo Tobarro underliggande till den snart.
Studiebidraget kommer när som.. Till sommaren -11 är gatorna farliga igen! Min Gilera Runner ska köras igång ^^ Längtar reeedaaaan!
Postat: 4 mars 2011, 08:41
av Kallenilsson94
Undrar om 17,5mm förgasare är bra till 50 sport cylinder? Min Cpi Sx drunkna nästan sönder med 17,5mm, så tror inte att det är 18mm original...
