Sida 19 av 64
.
Postat: 7 maj 2010, 06:53
av vivan
Tjena, undrar om något vet va de kan vara för fel på min variator ?
Har en Vivacity, och när ja kommer upp i fart så börjar det "slå" inne i variatorn. Jag trodde det va kickdrevet först(för de va väldigt utslitet) men så bytte jag med en kompis för att se resultatet, samma fel. någon som vet va de skulle kunna vara ?

Postat: 9 maj 2010, 20:33
av aerox11
hej har en aerox 30 moppe med gianelli reverse urpluggat + dragen vring+större munstycke+4,5 g vikter ! vad ska ja ha för tryck och kopplingsfjädrar?
Postat: 9 maj 2010, 20:45
av ^Nilsson^
tjena har en aerox
med zx och undrar ungefär vilken vikt jag ska ha på vikterna och ungefär hur hård tryckfjäder jag ska ha för den är utsliten(går att trycka ihop och sen stannar den där så jag vet att jag måste ha ny
tacksam för svar
Postat: 11 maj 2010, 19:37
av erkan94
Vad tror ni jag ska ha för vikter till denna setupen?
Metrakit Sp
Polini 70cc Sport
Hebo koppling (Racing R)
Hebo Competition Plus
19mm Dellorto
Re: .
Postat: 11 maj 2010, 19:49
av kallete
vivan skrev:Tjena, undrar om något vet va de kan vara för fel på min variator ?
Har en Vivacity, och när ja kommer upp i fart så börjar det "slå" inne i variatorn. Jag trodde det va kickdrevet först(för de va väldigt utslitet) men så bytte jag med en kompis för att se resultatet, samma fel. någon som vet va de skulle kunna vara ?

Om du kör med original variator på den setuppen så har du nog bränt den !
Ta av den och kolla på guidebrickorna hur dem ser ut

Hände samma för min kompis!

Re: .
Postat: 11 maj 2010, 19:59
av david347
kallete skrev:vivan skrev:Tjena, undrar om något vet va de kan vara för fel på min variator ?
Har en Vivacity, och när ja kommer upp i fart så börjar det "slå" inne i variatorn. Jag trodde det va kickdrevet först(för de va väldigt utslitet) men så bytte jag med en kompis för att se resultatet, samma fel. någon som vet va de skulle kunna vara ?

Om du kör med original variator på den setuppen så har du nog bränt den !
Ta av den och kolla på guidebrickorna hur dem ser ut

Hände samma för min kompis!

Han har polini speed control variator

Postat: 12 maj 2010, 14:30
av puttrish
Min kompis har precis köpt en aerox och vi tror att den har dragen v-ring bara. Nu vill han veta vad han skall ha för vikter och vad det är original, det är en Yamaha aerox 06 , den axar segt från 0 - 25 sen sticker den iväg till 60.
Tacksam för svar! (:
Postat: 12 maj 2010, 14:42
av Jeppsson
Någon som vet hur man öppnar så att man kan byta kopplingsfjädrarna?
Skulle bli skitglad om jag får ett svar hur man gör:D

Postat: 12 maj 2010, 14:43
av vivan
puttrish skrev:Min kompis har precis köpt en aerox och vi tror att den har dragen v-ring bara. Nu vill han veta vad han skall ha för vikter och vad det är original, det är en Yamaha aerox 06 , den axar segt från 0 - 25 sen sticker den iväg till 60.
Tacksam för svar! (:
Samma med min Viva, men vikterna är inte likadana, men ja bytte ner

Tror det ska vara ganska mycket lättare vikter på Aerox

Postat: 12 maj 2010, 15:02
av puttrish
vivan skrev:puttrish skrev:Min kompis har precis köpt en aerox och vi tror att den har dragen v-ring bara. Nu vill han veta vad han skall ha för vikter och vad det är original, det är en Yamaha aerox 06 , den axar segt från 0 - 25 sen sticker den iväg till 60.
Tacksam för svar! (:
Samma med min Viva, men vikterna är inte likadana, men ja bytte ner

Tror det ska vara ganska mycket lättare vikter på Aerox

jag vet inte om han har originalvikterna på men iaf så antar vi att han har 5.4 vikter original, så vad borde han gå ner till?
Postat: 12 maj 2010, 15:28
av vivan
puttrish skrev:vivan skrev:puttrish skrev:Min kompis har precis köpt en aerox och vi tror att den har dragen v-ring bara. Nu vill han veta vad han skall ha för vikter och vad det är original, det är en Yamaha aerox 06 , den axar segt från 0 - 25 sen sticker den iväg till 60.
Tacksam för svar! (:
Samma med min Viva, men vikterna är inte likadana, men ja bytte ner

Tror det ska vara ganska mycket lättare vikter på Aerox

jag vet inte om han har originalvikterna på men iaf så antar vi att han har 5.4 vikter original, så vad borde han gå ner till?
Jag hade 9 nånting och gick ner till 7.
Testa gå ner till 4 någonting

Postat: 12 maj 2010, 22:46
av beckvall
hej! jag har en 4t kines moppe nu som ja ha pillat lite på

men tycker den axxar på tok för segt! kan man Vkitta så de blir bättre? toppar för tillfället 85kmh och de tar 200 meter att komma upp i 50 :S och efter 55 börjar den axxa ganska så bra.
setupp:
homemade ljudämpare
luftfilter.
Variator
Postat: 14 maj 2010, 18:29
av zolton
Hej, jag har en aerox vet inte vilken variator man ska ha.
Setup:
- ZX leovince rör
- 4.3g vikter
- 70cc polini
- 17.5 förgasare dellorto
- polini luftfilter
- stage 6 rem
Tror det var allt. Svara gärna
Postat: 14 maj 2010, 18:36
av kallepalle
polini speedcontrol eller malossi multivarr.
hjälp angående vikter kontra toppfart
Postat: 16 maj 2010, 00:00
av bloombeerg
hej
har en fråga, kan verkligen tyngre vitker ge högre toppfart med orginalvariator där det enda man man gjort är att ha tagit bort v ringen /har satt på ostrypt variatorlock?
min moppe gör ca 45 efter att jag har bytt till ett trimvariatorlock. den gick ca 30-35 innan, 30 moppe så klart.
går den snabbare med endast tyngre vikter?, vill helst undvika att dra bort pluggen.
har har hört mycket snack om detta men är inte säker på vad som stämmer.
moppen är en honda x8r
tack på förhand!
Postat: 16 maj 2010, 00:33
av kallepalle
generellt, nej. moppen går som bäst med rätt vikter. för lätta vikter = den varvar mycket och den händer inte spec mycket. för tunga vikter = den orkar inget. rätt vikter = den går som den ska.
om man stryper av variatorn så bör man byta ner ca 1g på vikterna.
Postat: 16 maj 2010, 00:41
av bloombeerg
okej tack för hjälpen, men mina polares moppar går typ i 60-70 med endast dragen v ring eller liknande, varför gör inte min det ?

för jag har klippt av cdi kabeln också!
mycket konstig moppe jag har skaffat mig känns det som.
några förslag på hur jag kan få den att gå snabbare?
venne om det räknas som off topic eller fel tråd detta

Postat: 16 maj 2010, 15:18
av not-gay
jag behöver hjälp med mina vikter, jo dom blir kantiga och slitna på bara nån mil. På min orginal variator så är det lungt och allt är rätt med vikterna men med den nya motoforce så blir dom slitna hur fort som helst. Jag har inte bytt kopplingsfjädrar än och kan det vara därför dom blir slitna eller ??
Setup
yasuni R
motoforce variator 4g
orginal kopplingsfjädrar
munstycke 98
Yamaha aerox vikter
Postat: 16 maj 2010, 23:11
av xXantiXx
Vilka variator vikter ska jag ha på min Yamaha aerox -08?
Kan även tänka mig nya kopplingsfjädrar/tryckfjädrar kom med förslag!(har orginal nu)
Dragen v-ring, svetsat igen blindröret, har tagit bort "skorstenen"
är ute efter axx
Postat: 20 maj 2010, 16:03
av JoppeM
Tja! Jag har nyss bytt rör på min yamaha aerox -02 till ett stage6 pro replica, bytt munstycke till 100 , Hebo trimvariator, jag har försökt ställa in den så gått det går,, då jag har kör min första vända med den så går den riktigt bra, sedan på andra rundan accar den bara upp i ca 45 sen accar den dåligt uta helvete.. vad ska jag göra??
Postat: 20 maj 2010, 21:18
av aerox11
hejj har en aerox 30-moppe med setupen gianelli reverse urpluggat, 10str större munstycke, dragen v-ring, 4,5 g vikter, luftpluggen dragen.
skulle min moped gå bättre på nåt sätt med +15% kopplingsfjädrar och mellan tryckfjäder och en stage6 variatorrem?:D
Postat: 22 maj 2010, 08:46
av Kindvall
kan men har 3 vikter utav 6 vikter i en variator
tack på förhand

Kopplingsfjädrar
Postat: 22 maj 2010, 18:26
av ekka
Tjena har en viva city som jag har ett st6 pro replica rör på och ska köpa ett 70 cc st6 , vad ska jag ha för kopplings fjädrar och vikter?

Postat: 23 maj 2010, 12:17
av hbengtsson
Jag har en Aerox R -07 som jag bytte rör på (Stage6 pro replica). Innan jag bytte rör gick den som en klocka med dragen v-ring. Nu när jag har röret på axxar den sämst och kommer bara upp i 50 km/h. Tror att detta kan bero på att mina vikter väger för mycket och att fjädrarna är för klena.
VIlka fjädrar och vilka vikter borde jag köra på? Bytte munstycke 10 strl upp så munstycket bör inte vara problemet.
Postat: 23 maj 2010, 16:23
av vvilliam
jag har en blaster 06 med zx rör, 72 munstycke, ny variator, luftfilter och va ska jag ha för vikter & fjädrar för att den ska gå så bra som möjligt?

Postat: 25 maj 2010, 07:40
av beckvall
hadde tänkt beställa hem lite grejer till min botian 9.
5g viktrer fram. 10%-30% hårhade kopplingsfjädrar. och hur hård tryckfjäder ska jag ha?
portad topp grövre avgasrör luftfilter och 110 bestyckning.
tacksam för svar!
Postat: 25 maj 2010, 14:42
av janke
min polare har en beta ark -02 som den förra ägaren hade bytt vikter på för att dom va utslitna men nu har den sämre axx, kan man byta vikter till lättare o till vilka isåfall?
Postat: 27 maj 2010, 09:30
av vbk29
tja vad har gröna för tryck i kopplingfjädrar ? (polini)
mvh tony
Postat: 28 maj 2010, 07:48
av str8
Tjena
Ja ska börja stunta och undrar vad för fjädrar och vikter jag ska ha för att den ska få så bra acc som möjligt. Ja kommer köra med ZX, öppet filter (och dragen v-ring) Har för mig att originalvikterna ligger på 9 gram.
Jag har en Ludix Trend ^^
Tacksam för svar

Postat: 2 juni 2010, 21:20
av speedfightkillen
hej vad ska jag ha för vikter och fjädrar till detta?
http://www.twostroke.se/product.asp?product=7644
har denna setup:
airsal 50cc sport
4.5g vikter
gulakopplingsfjädrar (15%)
Postat: 2 juni 2010, 22:02
av phille94
Har
Airsal 70 t6
multivar
sportluft
kopplingsfjädrar
å lite annat på min snake men jag kör fortfarande på orginal tryckfjäder och undrar ifall de skulle bli bättre på ngt vis om jag satte på min stage 6 medium tryckfjäder `?
Postat: 3 juni 2010, 13:53
av jontebondeus
jag bytt rör, till stage6 replica crom pro(opluggat)... har allt annat original men i början så drar den seg så in i helvete men sen vid ungefär 35-40 km/h så börjar draget komma...
är det för att jag har fel vikter eller måste jag göra något annat? för att få så att den orkar knappt uppför backarna nu när de går så segt
vad kan vara felet?
kopplingsfjärdrar tror jag, men kan ni länka på de saker som jag behöver för att få ett drag från början till slut?
Postat: 3 juni 2010, 17:57
av znyggolle
Någon som vet på ett ungefär vilka vikter/kopplingsfjädrar/tryckfjäder/munstycke jag behöver till följande:
Doppler S3R.
Dollorto 17,5mm.
sportluftfilter.
Det är en Yamaha aerox 01 detta sitter på..
Postat: 3 juni 2010, 19:11
av runners
Om jag bytat avgasrör till ostrypt, behöver jag byta till lättare variatorvikter då?
Postat: 7 juni 2010, 17:11
av vivacity rules
org vikter till aparilia rs50 r