Sida 19 av 60

Postat: 28 juni 2009, 19:49
av Vikke-DT50R
Frillanmcdillan skrev:Är väl ingen ide att dreva om något som är orginalt :o ??????????
Jo det är det, just nu är den ju drevad och den går 5km/h snabbare än alla andra "original" moppar så visst gör det skillnad vilken drevning man har :wink:

Postat: 28 juni 2009, 22:17
av Frillanmcdillan
Vikke-DT50R skrev:
Frillanmcdillan skrev:Är väl ingen ide att dreva om något som är orginalt :o ??????????
Jo det är det, just nu är den ju drevad och den går 5km/h snabbare än alla andra "original" moppar så visst gör det skillnad vilken drevning man har :wink:
hhahaa, du måste skoja. men desto mer du offrar åt toppfart förlorar du i acceleration.

Postat: 29 juni 2009, 06:47
av Vikke-DT50R
Frillanmcdillan skrev:
Vikke-DT50R skrev:
Frillanmcdillan skrev:Är väl ingen ide att dreva om något som är orginalt :o ??????????
Jo det är det, just nu är den ju drevad och den går 5km/h snabbare än alla andra "original" moppar så visst gör det skillnad vilken drevning man har :wink:
hhahaa, du måste skoja. men desto mer du offrar åt toppfart förlorar du i acceleration.
Jo, men det märks knappt då man på 3:ans växel och framåt glider ifrån dom :wink:

Postat: 29 juni 2009, 10:30
av mtpower
Frillanmcdillan skrev:
Vikke-DT50R skrev:
Frillanmcdillan skrev:Är väl ingen ide att dreva om något som är orginalt :o ??????????
Jo det är det, just nu är den ju drevad och den går 5km/h snabbare än alla andra "original" moppar så visst gör det skillnad vilken drevning man har :wink:
hhahaa, du måste skoja. men desto mer du offrar åt toppfart förlorar du i acceleration.
Accelererar bättre om man drevar tyngre, men till en viss gräns såklart.

Postat: 29 juni 2009, 18:39
av SoleK
Senda Xtreme -07

-gianelli 2t Enduro
-avstrypt luftburk ("skorstenen")
-allt annat org

strypt cdi..

Vilka drev skulle passa?

Postat: 29 juni 2009, 18:46
av derbi_senda93
SoleK skrev:Senda Xtreme -07

-gianelli 2t Enduro
-avstrypt luftburk ("skorstenen")
-allt annat org

strypt cdi..

Vilka drev skulle passa?
12/13-53.

Postat: 29 juni 2009, 20:32
av Moddad
14/53 eftersom du har strypt CDI

Postat: 3 juli 2009, 18:11
av Bunkz
Fungerar 13/53 för bra acc och okej topp till:

Giannelli 2t
Ostrypt cdi
ostrypt luftburk

Det är en Senda xtreme 05

Postat: 3 juli 2009, 18:46
av Zlacker73
Tja :)!
Jag har 15/37 nu men framdrev behöver bytas å jag har bara ett 13kuggars liggande så ja undrar hur mycke kommer jag förlora ca i toppfart?

Postat: 3 juli 2009, 18:55
av meanzick
Zlacker73 skrev:Tja :)!
Jag har 15/37 nu men framdrev behöver bytas å jag har bara ett 13kuggars liggande så ja undrar hur mycke kommer jag förlora ca i toppfart?
5 km kanske :)

Postat: 3 juli 2009, 19:08
av Zlacker73
Oki thanx :).
De kan man ju leva med å så vinner man lite ax istl...dax å skita ner fingrarna igen då*s.

Postat: 3 juli 2009, 19:26
av kallepalle
Bunkz skrev:Fungerar 13/53 för bra acc och okej topp till:

Giannelli 2t
Ostrypt cdi
ostrypt luftburk

Det är en Senda xtreme 05
den kommer göra ca. 90 ärliga med ett fint acc.

Postat: 4 juli 2009, 09:13
av mtpower
Zlacker73 skrev:Oki thanx :).
De kan man ju leva med å så vinner man lite ax istl...dax å skita ner fingrarna igen då*s.
Inte alls säkert att du vinner acceleraton, blir troligen bara starkare..

Postat: 9 juli 2009, 15:28
av rickee7
Dtr-00
Ingen plugg i orgröret
ostrypt cdi
ostrypt luftburk
just nu har jag 11/52 går cirkus 75 kommer den gå snabbare men inte förlora mycket i axx om jag byter till 12/52??

Postat: 9 juli 2009, 15:34
av derbi_senda93
rickee7 skrev:Dtr-00
Ingen plugg i orgröret
ostrypt cdi
ostrypt luftburk
just nu har jag 11/52 går cirkus 75 kommer den gå snabbare men inte förlora mycket i axx om jag byter till 12/52??
Japp.

Postat: 11 juli 2009, 09:29
av JB_94
jag har en Derbi xtreme och har tänkt mig leovince v6 med 13/53 drevning kommer den fortfarande ha bättre axx än orginal? den har 12/65 drevning orginal :)

Postat: 18 juli 2009, 23:05
av Tomaz
Vad är det för orginal drevning på en Gilera SMT 2006? :)

Postat: 19 juli 2009, 12:02
av chifen
JB_94 skrev:jag har en Derbi xtreme och har tänkt mig leovince v6 med 13/53 drevning kommer den fortfarande ha bättre axx än orginal? den har 12/65 drevning orginal :)
Opluggat så helt klart ja, mycket bättre :)

cpi sm

Postat: 20 juli 2009, 00:23
av antonocean
Tjena om jag vill ha en topp på 65-70 med orginal setup hur många kuggar ska jag ha fram då?
och vilket rör passar bäst till min cpi sm50(underliggande)

drev

Postat: 20 juli 2009, 01:07
av antonocean
Sorry för dubbel post undra också vilken annan modell som har drev som passar till min cpi sm för finns inga enskilda framdrev till cpi sm så ska jag köpa Rieju drev ir vad hjälp mig snälla

Postat: 20 juli 2009, 13:23
av Tomaz
DerbiSM skrev:Vad är det för orginal drevning på en Gilera SMT 2006? :)
Behöver lite snabba svar då jag kanske ska åka och kolla på en i veckan så vore riktigt shysst om nån som kör en gilera kunde gå ut och räkna kuggarna på dreven, speciellt bakdrevet. ^^

Postat: 21 juli 2009, 12:55
av Riejumrx
DerbiSM skrev:
DerbiSM skrev:Vad är det för orginal drevning på en Gilera SMT 2006? :)
Behöver lite snabba svar då jag kanske ska åka och kolla på en i veckan så vore riktigt shysst om nån som kör en gilera kunde gå ut och räkna kuggarna på dreven, speciellt bakdrevet. ^^
inte säker..men har för mig att de är 11/70 ?

Postat: 22 juli 2009, 14:15
av werwer
Derbi Senda X-treme -08:a
ALLT original
12/65 tror jag

Jag vill byta ner bakdrevet till 48 för moppen varvar ur alldeles för lätt och jag måste växla hela jävla tiden. Tycker den är hyfsat stark som den är nu så jag är orolig att 48 ska bli för tungt.
Vad tror ni? :o :)

PS vet någon hur många länkar det finns på original kedjan?

Postat: 22 juli 2009, 16:37
av kallepalle
48 är alldeles för tungt om du kör orginal. kör på 53

Postat: 22 juli 2009, 18:30
av FarbrorFrost
Tja! Jag ska byta upp mig till 13 elr 14 drev fram (sitter 11 original) men undrar om jag behöver köpa en ny längre kedja eller om det räcker med att släppa på kedjespännigen :?:
Sedan undrar jag om det är 420 lr 428 kedja på min Senda -08??

Postat: 22 juli 2009, 19:08
av bensinskalle
FarbrorFrost skrev:Tja! Jag ska byta upp mig till 13 elr 14 drev fram (sitter 11 original) men undrar om jag behöver köpa en ny längre kedja eller om det räcker med att släppa på kedjespännigen :?:
Sedan undrar jag om det är 420 lr 428 kedja på min Senda -08??
Om bakaxeln är tillbakadragen ganska långt nu så kan de gå att få på ett drev som är några kuggar större ;)

kommer fan inte ihåg om de ä 420 eller 428...

Postat: 22 juli 2009, 19:31
av kallepalle
420.

Postat: 24 juli 2009, 01:24
av neogarddd
AM6 motor
xps enduro
urpluggad

vet dock inte

Postat: 24 juli 2009, 01:49
av Bremler141
vad är frågan neoarddd? :wink:

Postat: 24 juli 2009, 11:38
av kallepalle
förmodligen vilken drevning han ska ha. 12/52 funkar utmärkt

Postat: 25 juli 2009, 01:40
av Renforz
lule skrev:
dracen__93 skrev:
lule skrev:Rieju mrx pro /AM6
dragen plug i orginal rör
nu har ja 11 fram och 52 bak
om jag tar 14 fram och 50 bak kommer den att gå snabbare då eller
blir nog inge kul att köra den

ta 13/52 istället :wink:
om jag tar 13/52 får jag bra axx men ändå bra toppfart
hehehe gör som jag ta 10/56 xD

Postat: 25 juli 2009, 01:42
av kallepalle
nej, varvar ju som ett as!

Postat: 25 juli 2009, 12:15
av riejuskadeva
Rieju rrx / AM6
Gianelli avgas system
14/52
Jag undrar om någon kunde ge mig lite tips om drevning :D Vill ha mycket bättre axx men ändå inte förlora allt för mycker top fart. 12 eller 13 har jag funderat på. VIll hälst inte byta ibak :D

Postat: 25 juli 2009, 12:23
av mtpower
riejuskadeva skrev:Rieju rrx / AM6
Gianelli avgas system
14/52
Jag undrar om någon kunde ge mig lite tips om drevning :D Vill ha mycket bättre axx men ändå inte förlora allt för mycker top fart. 12 eller 13 har jag funderat på. VIll hälst inte byta ibak :D
Vad är originaldrevningen? Orkar hon bra med denna drevningen så är det inte säkert att accelerationen förbättras med lättare drevning, snarare tvärtom.

Postat: 25 juli 2009, 12:30
av riejuskadeva
mtpower skrev:
riejuskadeva skrev:Rieju rrx / AM6
Gianelli avgas system
14/52
Jag undrar om någon kunde ge mig lite tips om drevning :D Vill ha mycket bättre axx men ändå inte förlora allt för mycker top fart. 12 eller 13 har jag funderat på. VIll hälst inte byta ibak :D
Vad är originaldrevningen? Orkar hon bra med denna drevningen så är det inte säkert att accelerationen förbättras med lättare drevning, snarare tvärtom.
Hon orkar knappt varva ur 5ans växel^^