Lätt mc - Tråden

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

tS skrev: Jaså, måste jag sökt fel eller nåt för kom bara upp gamla dts på blocket ..
Aha aa okej!
DT125R, DT 125R, DT125, DT 125, DT125RE, DT 125RE, DT125 RE, DT 125 RE osv, allt beror på hur man lägger upp sökorden.
Samt så är Blocket efterblivna när det kommer till sökord.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

600mil på 9 år :S antingen tråkig ägare elr många fel har den haft så den inte körts den är nice och piskar på rätt bra fall du tar bort strypningarna

Kom inte och snacka skit nu, bara för att man inte håller på och pendlar hela tiden och får milen att öka betyder inte det att man är tråkig eller att det är fel på den.
Jag köpte min DT när den hade gått 548 mil, inte fan fanns det ett enda fel på den, knappt någon repa.

Jag har kört cirka 500 mil med min DT på ett år, tyvärr är många utav dessa mil äckliga jävla pendelmil till skolan, hade jag inte pendlat till skolan så hade milen varit mycket lägre.

I generella fall så är de så så är fan med inte skit snack! 600+-mil på 9 år är inget antingen har den stått i garaget för någon anledning oftast vart sönder!
Detta är i generella fall och är fan med inte skitsnack, Man får ju fråga sig vf har den knappts körts ? sen är de inte alltid så skrev inte de häller.
Så kom inte och säg jag snackar skit, så innan du säger de så läs och förstå hela texten annars kanske du borde öva upp din läsförståelse
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

david96 skrev: I generella fall så är de så så är fan med inte skit snack! 600+-mil på 9 år är inget antingen har den stått i garaget för någon anledning oftast vart sönder!
Detta är i generella fall och är fan med inte skitsnack, Man får ju fråga sig vf har den knappts körts ? sen är de inte alltid så skrev inte de häller.
Så kom inte och säg jag snackar skit, så innan du säger de så läs och förstå hela texten annars kanske du borde öva upp din läsförståelse
Har du något så styrker det du säger? Då de flesta jag åker med har en hoj som har 8 till 12 år på nacken, och de flesta av hojarna har inte rullat över 1000 mil, betyder det automatiskt att de är fel på hojarna? Nej, så skippa skit snacket om du inte kan lägga fram källorna och håll dig till andra trådar istället för att skriva att det är fel på hojen ._.

Börja inte snacka om läsförståelse när du inte verkar vara speciellt duktig på att läsa, eller stava för den delen.
Min läsförståelse är antagligen bättre än majoriteten utav alla användare på TSR.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

p0d1 skrev:
david96 skrev: I generella fall så är de så så är fan med inte skit snack! 600+-mil på 9 år är inget antingen har den stått i garaget för någon anledning oftast vart sönder!
Har du något så styrker det du säger? Då de flesta jag åker med har en hoj som har 8 till 12 år på nacken, och de flesta av hojarna har inte rullat över 1000 mil, betyder det automatiskt att de är fel på hojarna? Nej, så skippa skit snacket om du inte kan lägga fram källorna och håll dig till andra trådar istället för att skriva att det är fel på hojen ._.

Börja inte snacka om läsförståelse när du inte verkar vara speciellt duktig på att läsa, eller stava för den delen.
Min läsförståelse är antagligen bättre än majoriteten utav alla användare på TSR.
asså vad är fel med dig ? sa antingen tråkig ägare elr att de är något fel med den! ? man undrar ju vf den gått så få mil fall den ägaren kör den varje dag så litar ju han själv på att den inte ska gå sönder men fall han inte kör den varje utan ibland och 600 mil på en 03 är ju inget så vf skulle de itne kunna vart många fel på den! ? sa de hade kunnat vara inte att de är och den kunde inte vart körd för pågrund den haft fel ? man får ju fråga sig själv ska jag köpa en hoj som inte äns gått 100 mil om året ?
är lätt och se fall de vart många fel elr en ägare som knappt kört kolla bara på hur många som haft den, desto fler desto sämre (oftast) det jag säger är i gneerella fall och stämmer inte alltid! åh gud vad man kan bli irriterad på bönder -__-

sa aldrig de vart fel på den sa antingen elr! stör på er som hakar upp sig så fort man säger de vart fel på den elr något annat så ska ni haka upp er på att man sa de vart fel!
Senast redigerad av david96 den 18 augusti 2012, 16:11, redigerad totalt 2 gång.
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR

Inlägg av Macko96 »

sluta bråka nu (och sluta med särskrivningen, är skitjobbigt)

Och många kanske bara kör 100-200 mil per säsong, så om man tänker 9säsonger på 100 mil var och 3där den har stått eller mekats med... då är de tinte så konstigt!

Edit: man kan ju sluta köra med ett fordon om man skaffar ett roligare och kör med den istället! Då står den och samlar damm och går 0 mil på en sommar!

vad är det med vissa idag? Lingonveckan eller? ;)
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Macko96 skrev:
tS skrev:
Macko96 skrev: om jag var du så skulle jag köpa en 2-takts sm 125a som inte behöver så mö service! Typ dt 125x... (läs mer om det längre upp som pod1 har skrivit så slipper jag skriva om!
Och Det som är största skillnaden mellan GG Ec och halley är att Ec är 2-takt och halley är 4-takt!

dt 125x ser ut såhär ungefärligen!
http://www.youtube.com/watch?v=q3y8Hjem3PI
OKej, det är kompisen som ska köpa egentligen men han ville ha lite tips.
DT 125x tyckte jag såg helt okej ut på videon men kollar man blocket var de väldigt dåligt utbud, mest äldre men dom kanske inte tillverkas efter 04?
Gröngöling skrev:Nä macko både halley och EC är 2-takt! ;)

Men halley är lite nyare och har annorlunda plast. Dessutom är den nog lite mer "budget".
Aa okej, men öhlins dämp och mazerocchi dämp fortfarande eller?

Och om man kollar på Gg tex, hur är de med servicen, kolvbyte, oljebyte mm?
Vad levererar dom strypt?
Dt 125x börjades tillverkas -04...
stryper du el hoj (spelar ingen roll vilken om man stryper till laglig) så blir det 15hp.
köper du en GG ec 125 så får du ett kolvbyte var 60-80 timme beror på hur du kör. oljebyte var 15-20 timme! och filtret är väll typ varannat eller var 3de oljebyte.
På GG ec 125 och KTM exc 125 sitter det i princip renodlade crossmotorer så om du till exempel kör lika hårt med dem ostrypta som du skulle köra på banan så kan du räkna med kolvbyte efter 20-30 timmar, kör mer försiktigt så klarar du dig kanske 40 timmar på samma kolv om du har tur. 38hk ungefär levererar de ostrypt och som alla lagligt strypta 2-takts 125or leverar den 15hk strypt.
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

SickRazer skrev: På GG ec 125 och KTM exc 125 sitter det i princip renodlade crossmotorer så om du till exempel kör lika hårt med dem ostrypta som du skulle köra på banan så kan du räkna med kolvbyte efter 20-30 timmar, kör mer försiktigt så klarar du dig kanske 40 timmar på samma kolv om du har tur. 38hk ungefär levererar de ostrypt och som alla lagligt strypta 2-takts 125or leverar den 15hk strypt.
Måste dock tillägga, har men en maskin med 38 hästar, så är det svårt att hålla igen med gasen, även om bara kört 10 mil eller 200 mil med den så vill du mer än gärna vrida om rullen helt, varva ur den och flyga fram på gatan.

Ha det i huvudet när du köper en motorcykel med crossmotor ;)
Användarens profilbild
rrxen
Svårstartad skrothög

Inlägg av rrxen »

Jag har nu bestämt mig för att sälja min Aprilia SX 125 för att den inte riktigt passar mig! Om någon är intresserad så är det bara att höra av sig!

Jag ska ha en supermotard och funderar på antingen GasGas SM 125 eller KTM EXC 125, vilken?? (Ska köra strypt)
Vad skiljer dem två åt? Något som är bra att veta innan man köper en sån? Hur är det med serviceintervaller och kostnader gällande underhåll av dem?

Några andra förslag?
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

rrxen skrev:Jag har nu bestämt mig för att sälja min Aprilia SX 125 för att den inte riktigt passar mig! Om någon är intresserad så är det bara att höra av sig!

Jag ska ha en supermotard och funderar på antingen GasGas SM 125 eller KTM EXC 125, vilken?? (Ska köra strypt)
Vad skiljer dem två åt? Något som är bra att veta innan man köper en sån? Hur är det med serviceintervaller och kostnader gällande underhåll av dem?

Några andra förslag?
Får jag fråga vad som inte passar dig med SXen? :O Har nästan bara läst positivt om den hojen och skulle gärna vilja äga en sådan, iaf provköra den.

Varför vill du byta till en EXC eller GG? Jag menar jag hade förstått ifall du tänkte köra ostrypt då det skiljer sig lite i hästkrafter mellan hojarna ostrypta men ja..
Användarens profilbild
rrxen
Svårstartad skrothög

Inlägg av rrxen »

p0d1 skrev:
rrxen skrev:Jag har nu bestämt mig för att sälja min Aprilia SX 125 för att den inte riktigt passar mig! Om någon är intresserad så är det bara att höra av sig!

Några andra förslag?
Får jag fråga vad som inte passar dig med SXen? :O Har nästan bara läst positivt om den hojen och skulle gärna vilja äga en sådan, iaf provköra den.

Varför vill du byta till en EXC eller GG? Jag menar jag hade förstått ifall du tänkte köra ostrypt då det skiljer sig lite i hästkrafter mellan hojarna ostrypta men ja..
Alltså det är väl mest en utseende fråga, gillar t.ex KTM exc mer osv så det är inget fel på den så! Har velat ha en KTM väldigt länge och passar inte tidigare men det gör de nu! ;)

EXC och GG känns väl som dem två hojarna som är bäst! KTM finns det väldigt mycket delar till också vilket är ett plus!
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

rrxen skrev:
Alltså det är väl mest en utseende fråga, gillar t.ex KTM exc mer osv så det är inget fel på den så! Har velat ha en KTM väldigt länge och passar inte tidigare men det gör de nu! ;)

EXC och GG känns väl som dem två hojarna som är bäst! KTM finns det väldigt mycket delar till också vilket är ett plus!
Tråkigt att höra ;/ Men utseende går oftast att lösas med en ny framskärm och lykta, det enda som är mindre fint på din hoj tycker jag..

Hur länge kommer du ha 125a till? Fundera ifall det är värt att byta upp dig ifall du tänker i en ekonomisk-bana..

Har en vän som sålde sin äckliga CBR och köpte en helt ny Duke, han kommer gå minus som fan på det, dels för att servicen är snordyr och den tappar 10.000 direkt när han står som ägare på den men men..

Ska du ha 125a i ungefär två år till så förstår jag dig, EXc är väldigt fina, är som mjukporr när den står på tomgången :roll:

Jag skulle satsa på EXCn i ditt fall, verkar som du gillar den lite extra, sen är den oerhört fin, finns mycket plast, dekalkit osv.

Hur det är med servicen på en strypt sak vet jag inte, får du nog helt enkelt leta efter själv :/
Användarens profilbild
rrxen
Svårstartad skrothög

Inlägg av rrxen »

Jo det är sant!

Jag ska ha 125:a i två år till och fyller år den 21 juli så är väl ett tag kvar!

Okej, men är det någon som har erfarenhet av en EXC som kan berätta lite om kostnader och allt man behöver veta!
För dyrare kommer det ju bli om jag köper en sån!

Ja som sagt så är utbudet av delar till EXCn ett plus verkligen, så i första hand blir det nog en EXC om jag inte får reda på något riktigt dåligt! ;)

Tack för responsen p0d1! :)
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

rrxen skrev:Jo det är sant!

Jag ska ha 125:a i två år till och fyller år den 21 juli så är väl ett tag kvar!

Okej, men är det någon som har erfarenhet av en EXC som kan berätta lite om kostnader och allt man behöver veta!

Ja som sagt så är utbudet av delar till EXCn ett plus verkligen, så i första hand blir det nog en EXC om jag inte får reda på något riktigt dåligt! ;)

Men då förstår jag, Tjöööp säger jag.
Varför inte köpa sin drömhoj som man ska ha i två år och utveckla ett underbart intresse för motorcyklar? ;)

Min kusin hade en EXC utav nyare modell, tror hans kostnader uppgick till 4-5.000 kronor i månaden på bensin och service etc, men han körde ostrypt som en gasglad pojke..

Börja googla och leta efter svar vetja, det bästa svaret du nog kan få! :)
Användarens profilbild
rrxen
Svårstartad skrothög

Inlägg av rrxen »

p0d1 skrev:
rrxen skrev:Jo det är sant!

Men då förstår jag, Tjöööp säger jag.
Varför inte köpa sin drömhoj som man ska ha i två år och utveckla ett underbart intresse för motorcyklar? ;)

Min kusin hade en EXC utav nyare modell, tror hans kostnader uppgick till 4-5.000 kronor i månaden på bensin och service etc, men han körde ostrypt som en gasglad pojke..

Börja googla och leta efter svar vetja, det bästa svaret du nog kan få! :)
Haha precis! ;)

Okej, men någon som vet hur mycket en strypt EXC drar?

Jo jag får nog ta och göra det! :)
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

rrxen skrev: Haha precis! ;)

I soppa? Ingen aning men runt 0,4-0,7 l/milen skulle jag gissa på som andra strypta tvåtaktare.
Användarens profilbild
rrxen
Svårstartad skrothög

Inlägg av rrxen »

p0d1 skrev:
rrxen skrev: Haha precis! ;)

I soppa? Ingen aning men runt 0,4-0,7 l/milen skulle jag gissa på som andra strypta tvåtaktare.
Okej, SXen drar 04 har jag räknat ut iaf så den är ju billig så!

Fast jag är ändå inte riktigt säker på att jag ska sälja SXen, det är en bra hoj och allt, utseendet kan man ju ändra på och jag kommer att gå minus om jag köper en EXC så är de ju bara!

Ska ha en Subaru Impreza eller en Nissan 300zx TwinTurbo när jag blir 18 precis som min bror så de är bättre att spara till den pengarna till bil istället eftersom jag är nöjd med SXen ändå! :)

Vart bor du p0d1? ;)
Användarens profilbild
Macko96

Inlägg av Macko96 »

Om du vill ha info om exc:n så ta kontakt med Ktm-danielsson!
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

rrxen skrev: Okej, SXen drar 04 har jag räknat ut iaf så den är ju billig så!

Fast jag är ändå inte riktigt säker på att jag ska sälja SXen, det är en bra hoj och allt, utseendet kan man ju ändra på och jag kommer att gå minus om jag köper en EXC så är de ju bara!

Ska ha en Subaru Impreza eller en Nissan 300zx TwinTurbo när jag blir 18 precis som min bror så de är bättre att spara till den pengarna till bil istället eftersom jag är nöjd med SXen ändå! :)

Vart bor du p0d1? ;)
Det är vettigt, kompisen RS drog mindre än fyrtaktarna(påtal om bränsleföbrukning) när han åkte till Norge, drog 0,3 om jag minns rätt.

Behåll den, stryp av den och ha roligt! ;)
Ny framskärm gjorde väldigt mycket på min hoj, skulle vilja köpa en ny framlykta och miniblinkers, men ska sälja den snart så det får vara!

Södertälje/söder om Stockholm :)
Användarens profilbild
rrxen
Svårstartad skrothög

Inlägg av rrxen »

p0d1 skrev:
rrxen skrev: Okej, SXen drar 04 har jag räknat ut iaf så den är ju billig så!

Vart bor du p0d1? ;)
Det är vettigt, kompisen RS drog mindre än fyrtaktarna(påtal om bränsleföbrukning) när han åkte till Norge, drog 0,3 om jag minns rätt.

Behåll den, stryp av den och ha roligt! ;)
Ny framskärm gjorde väldigt mycket på min hoj, skulle vilja köpa en ny framlykta och miniblinkers, men ska sälja den snart så det får vara!

Södertälje/söder om Stockholm :)
Ja, jag är väldigt impulsiv av mig, så fort jag kommer på något jag vill köpa eller nåt så vill jag göra det direkt! ;)

Strypa av den skulle jag verkligen vilja göra men tror dels att jag inte får det och sen så vill jag inte riskera kortet för den delen! Men skulle vara riktigt kul att göra de!
Om man kör avstrypt och åker fast, är det samma som med trimmad moped då eller?

Okej, det var en bra bit härifrån! Tänkte ifall du bodde i närheten så vi kanske kunde ta en tur för du verkar vara en trevlig prick! :)
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

david96 skrev:
600mil på 9 år :S antingen tråkig ägare elr många fel har den haft så den inte körts den är nice och piskar på rätt bra fall du tar bort strypningarna

Kom inte och snacka skit nu, bara för att man inte håller på och pendlar hela tiden och får milen att öka betyder inte det att man är tråkig eller att det är fel på den.
Jag köpte min DT när den hade gått 548 mil, inte fan fanns det ett enda fel på den, knappt någon repa.

Jag har kört cirka 500 mil med min DT på ett år, tyvärr är många utav dessa mil äckliga jävla pendelmil till skolan, hade jag inte pendlat till skolan så hade milen varit mycket lägre.

I generella fall så är de så så är fan med inte skit snack! 600+-mil på 9 år är inget antingen har den stått i garaget för någon anledning oftast vart sönder!
Många hojar har gått rätt lite kanske 5-600mil fast dom är kanske 10 år för att ägaren kanske inte har råd med att betala så mycket soppa , kanske inte har intresse eller inte ens har tid att utnyttja hojen trots att den funkar helt felfritt och är rolig att köra. Kan finnas många FÖRSTÅELIGA anledningar till att en hoj inte används särskilt mycket och framförallt 125or som ofta ägs av 16-18 åringar som inte tjänar så mycket pengar och då inte har råd att utnyttja hojen så mycket som dom kanske vill göra vet flera personer som sitter i samma/liknande sits att dom kan inte utnyttja sina saker så mycket som dom vill pga pengar.

Jag vet också massa personer som köpt lågmilare (Inte bara hoj och har även läst om folk) som har ett par år på nacken och dom har funkat felfritt medans i nått enstaka fall så har dom problem med fordonet så att en lågmilare skulle vara skit stämmer inte iaf inte om jag får säga vad jag tycker.

rrxen : En EXC drar ca 0,5-0,6L milen vid lugn pendelkörning och vid aktivkörning så kan den dra nått jävligt. Dock kan detta skilja lite mellan olika hojar pga alla är slitna på olika sätt och dom äldre kanske drar mer eller tvärtom men iaf runt halvlitern dricker dom. Min GG dricker nått liknande strypt också om jag kör lugnt men kan komma över litern utan problem vid aktivkörning och ostrypt drar den mycket mer.

Men allvarligt talat att du måste byta kolv var 20e timma är ren jävla bs! Jag har Gasgas service manual precis framför mig och det står klart och tydligt att man ska undersöka hur den ser ut var tredje race och byta vid behov. Bild kommer snart upp som bevis
Användarens profilbild
Junhager94
Svårstartad skrothög

Inlägg av Junhager94 »

Mattyyy skrev:
david96 skrev:

Men allvarligt talat att du måste byta kolv var 20e timma är ren jävla bs! Jag har Gasgas service manual precis framför mig och det står klart och tydligt att man ska undersöka hur den ser ut var tredje race och byta vid behov. Bild kommer snart upp som bevis
Kan intyga om detta!
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

[spoiler]
Junhager94 skrev:
Mattyyy skrev:
david96 skrev:
Kan intyga om detta!
[/spoiler]

En bild säger mer än 1000 ord ;)

Bild
Bild

Klicka för större bilder.
boomblaster
Elmoped

Inlägg av boomblaster »

observera även att de flesta (tror alla, dock inte säker) EXC 125or är reggade strypta på 4kw, så hojen kommer gå som en påse skit ..
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

rrxen skrev: Ja, jag är väldigt impulsiv av mig, så fort jag kommer på något jag vill köpa eller nåt så vill jag göra det direkt! ;)

Strypa av den skulle jag verkligen vilja göra men tror dels att jag inte får det och sen så vill jag inte riskera kortet för den delen! Men skulle vara riktigt kul att göra de!
Om man kör avstrypt och åker fast, är det samma som med trimmad moped då eller?

Okej, det var en bra bit härifrån! Tänkte ifall du bodde i närheten så vi kanske kunde ta en tur för du verkar vara en trevlig prick! :)
Som mig då, inte alltid det bästa ekonomsikt sätt :lol:

Du behöver inte be om lov, synd att ha en EXC och köra strypt(enligt mig), sen är risken liten att bli stoppad utav en polis som har behörighet för fordonet, om du håller igen med gasen i en stad så är det oftast lugnt även om den är ostrypt.

Slangar du, kör stoppies och varvar ur 1-3 så vill de gärna ta in dig och hojen, så sköt sig när du kör så slipper du oroa dig! ;)
Är osäker på hur det ser ut, men du kör ett fordon du inte har behörighet till då ju, eftersom den kommer ha över 30 hästar.

Äsch, ta en långtur till mig vetja så ska jag visa dig den legendariska*host* Sling Bulten samt Bogen! ;)
boomblaster skrev:observera även att de flesta (tror alla, dock inte säker) EXC 125or är reggade strypta på 4kw, så hojen kommer gå som en påse skit ..
Så du tror att alla hojar är strypta till 4 kW i verkligheten och inte på pappret bara för att klara buller- samt miljökraven? :roll:
Finns strypningar att köpa hos KTM-återförsäljare som stryper ner den till 10-11 kW
Användarens profilbild
rrxen
Svårstartad skrothög

Inlägg av rrxen »

Haha nej det är ju inte det! ;)

Egentligen inte men mina föräldrar ger mig alltid pengar när jag behöver osv så om jag smyger med saker och ting kommer jag inte alltid få pengar osv!

Iaf skulle verkligen vara roligt att köra ostrypt! Hur mycket mer låter den?
Kör ganska lugnt ändå, stuntar inte direkt så..

Haha jo precis, skulle faktiskt vara kul! ;)
[/quote]
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

rrxen skrev:Haha nej det är ju inte det! ;)

Egentligen inte men mina föräldrar ger mig alltid pengar när jag behöver osv så om jag smyger med saker och ting kommer jag inte alltid få pengar osv!

De behöver ju inte veta att du har strypt av den väl?

Hur mycket mer den låter.. Jadu tror inte att det är speciellt mycket, har kört med en RS125a, ostrypt med org. rör, den låter inte så mycket faktiskt, låter mer än min, men mindre än en moped med 'trim'dämpare,

Säg inte så, vänta tills du har 35 hästar + mellan benen, hornen i pannan växer vaaaarje gång du gasar! ;)
Användarens profilbild
Macko96

Inlägg av Macko96 »

P0d1.... vet du vart man kan köpa ny ljuddämpare till sån hoj som vi har? Eller få ut lite mer ljud ur den, vet du hur man kan göra då?
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

Macko96 skrev:P0d1.... vet du vart man kan köpa ny ljuddämpare till sån hoj som vi har? Eller få ut lite mer ljud ur den, vet du hur man kan göra då?
http://www.adrenalin-pedstop.co.uk/p/Ya ... t-580.aspx
http://www.motorcycleproducts.co.uk/cat ... 8b8a5cf8db
http://viewitem.eim.ebay.se/DT-125-Ausp ... 13466/item
http://www.myscooterparts.co.uk/motorcy ... 3/ge23270/

Lite länkar som jag har i favoriterna, bara att kolla Ebay då, de flesta svenska återförsäljare har inget på lager, blir att beställa då..

Bild
Så där ser våran ljuddämpare ut inuti, förstår du nu varför den låter som en moped?
:lol:
Användarens profilbild
Macko96

Inlägg av Macko96 »

Tack så mö! Jag vill inte kapa original så därför ska jag spara pengar och köpa mig en ny istället.... men kan man sätta en "trimm" ljuddämpare på en original krök?
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

Macko96 skrev:Tack så mö! Jag vill inte kapa original så därför ska jag spara pengar och köpa mig en ny istället.... men kan man sätta en "trimm" ljuddämpare på en original krök?
Ingen fara!

Med vissa ljuddämpare så går det, ifall du söker efter endast ljuddämpare på Ebay så kommer det stå(oftast) ifall de passar på tex Arrow-krök eller om det passar på original/båda.
Användarens profilbild
rrxen
Svårstartad skrothög

Inlägg av rrxen »

p0d1 skrev:
rrxen skrev:Haha nej det är ju inte det! ;)

De behöver ju inte veta att du har strypt av den väl?

Hur mycket mer den låter.. Jadu tror inte att det är speciellt mycket, har kört med en RS125a, ostrypt med org. rör, den låter inte så mycket faktiskt, låter mer än min, men mindre än en moped med 'trim'dämpare,

Säg inte så, vänta tills du har 35 hästar + mellan benen, hornen i pannan växer vaaaarje gång du gasar! ;)
Dem kommer märka tro mig, pappa har bra koll på sånt där! Och jag gillar inte att gå bakom ryggen på mina föräldrar heller så...
Användarens profilbild
rrxen
Svårstartad skrothög

Inlägg av rrxen »

Jag vet att det har skrivits mycket om Sport hojar tidigare osv men funderar faktiskt på att skaffa mig en sporthoj istället!

Jag bor på landet och det är ganska mycket landsväg och själv är jag inte den som stuntar osv! Men jag ska iaf åka och provköra en Yamaha YZF R125 inom någon timme och se ifall stilen passar mig och för att se hur stor skillnad de är på min SX och den!

Någon som har någon erfarenhet av Yamaha YZF R125? Vad tycker ni? :)
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten

Inlägg av Gröngöling »

R125 verkar vara en riktig pärla, dels är den ju 4takt så den drar lite och låter fräckt, och dels är den 4ventil så den går ändå helt hyfsat :) Plus att den ser riktigt rå ut och det är ju en fördel!
Well do ya, punk?
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

rrxen skrev:Jag vet att det har skrivits mycket om Sport hojar tidigare osv men funderar faktiskt på att skaffa mig en sporthoj istället!

Jag bor på landet och det är ganska mycket landsväg och själv är jag inte den som stuntar osv! Men jag ska iaf åka och provköra en Yamaha YZF R125 inom någon timme och se ifall stilen passar mig och för att se hur stor skillnad de är på min SX och den!

Har provkört en YZF R som ett riktigt moppefucko hade, var inget speciellt tyckte jag, den ser väldigt.. Stor ut och känns stor, likså med designen men känns som ett desperat försök att få den att se ut som en hoj på 600cc+ i mitt tyckte.

Originaldämpare hade han så det lät som en symaskin, men köper du en annan ljuddämpare så kommer den garanterat låta bättre, plus lite placeboeffekt att den går bättre! ;)

Vinner vid rödlyserna rakt fram i alla fall, den knappar in på mig i runt 90-100 km/h dock, sakta men säkert! ;)
Användarens profilbild
rrxen
Svårstartad skrothög

Inlägg av rrxen »

Gröngöling skrev:R125 verkar vara en riktig pärla, dels är den ju 4takt så den drar lite och låter fräckt, och dels är den 4ventil så den går ändå helt hyfsat :) Plus att den ser riktigt rå ut och det är ju en fördel!
p0d1 skrev:
rrxen skrev:Jag vet att det har skrivits mycket om Sport hojar tidigare osv men funderar faktiskt på att skaffa mig en sporthoj istället!

Har provkört en YZF R som ett riktigt moppefucko hade, var inget speciellt tyckte jag, den ser väldigt.. Stor ut och känns stor, likså med designen men känns som ett desperat försök att få den att se ut som en hoj på 600cc+ i mitt tyckte.

Originaldämpare hade han så det lät som en symaskin, men köper du en annan ljuddämpare så kommer den garanterat låta bättre, plus lite placeboeffekt att den går bättre! ;)

Vinner vid rödlyserna rakt fram i alla fall, den knappar in på mig i runt 90-100 km/h dock, sakta men säkert! ;)
Okej, jo jag tycker faktiskt det är den enda sporthojen som är snygg i mitt tycke, kanske är lite ett försök att få den att se ut som en 600cc men tycker det är bättre de än att den är väldigt tunn osv som många andra 125 sporthojar!

Om jag köper en sån kommer jag köpa ett annat avgassystem så man får lite schysstare ljud! :D
Hur menar du med att "den knappar in på dig runt 90-100 km/h"? :)

Ingen sporthoj är ju perfekt men tycker iaf YZF verkar som den närmaste perfektion av dem som finns! :)
Skriv svar